LN-DYC først ut med internett

Re: LN-DYC først ut med internett

Ja, blir spennede å prøve. Men fy søren så stygt flyet kommer til å se ut, etter montasje av den klumpen der..

På lange turer kan dette være et konkuransefortrinn.
Jeg vil heller være online med min egen PC enn sitte å se på all verdens dårlig in-flight underholdning.

På lange turer kan dette være et konkuransefortrinn.
Jeg vil heller være online med min egen PC enn sitte å se på all verdens dårlig in-flight underholdning.

Det kan absolut være et konkurrencefortrin på længere ture, men ikke før det er installeret i samtlige fly, så kunderne kan have en vis sikkerhed for at det findes ombord.

Om det ene eller det andet selskab har x eller y antal fly installeret betyder ikke så meget. Det vigtigste er at man på forhånd ved om det findes eller har garanti for at det findes på alle fly.

Men uanset en positiv udvikling at både DY og SK introducerer internet ombord.

Hvad betyder denne kuppel for brændstoføkonomi/vindmodstand? Nogen der ved?

Vil dette bli installert fra Boeing på de nye flyene som leveres heretter, eller velger DY å installere dette selv etter at flyene er kommet til Norge?

Vil dette bli installert fra Boeing på de nye flyene som leveres heretter, eller velger DY å installere dette selv etter at flyene er kommet til Norge?

De skal installeres i Budapest, ifølge artikkelen til VG.

De skal installeres i Budapest, ifølge artikkelen til VG.

De ungarske flytekniske verkstedet Aeroplex gjennomfører installasjonen. Utbyggingen av nett i fly flyttes fra Budapest til Sola etter at to fly er ferdigstilt i Ungarn, for å spare utgifter.

...de 2 første blir installert i Budapest. Resten skal installeres på Sola for å spare penger...

Synd den ikke monteres foran og på toppen av flyet, da hadde det blitt en mini-jumbo

Men hvem tenker på de som er overfølsomme for stråling?
http://www.felo.no/site/

Skal de bli hjemme nå?

Så hysterisk som de er har de sikkert flyskrekk også. Uansett er jo en flyplass full av stråling fra før av, trådløse nett i terminalene, localizers og atc-kommunikasjon. Litt av ei hinderløype før de kommer til selve flyet. Som jo i seg selv sender ut stråling. Og hva med den atmosfæriske strålingen man blir utsatt for i fly? Jo høyere man befinner seg på jorda, jo mer stråling fra universet bombarderer kroppen vår. Piloter og crew er vel utsatt for flere titall ganger mer radioaktiv stråling enn gjennomsnittspersonen gjennom et arbeidsliv? ;)

hvor kan man gå nå uten å bli utsatt for stråling av trådløse nett? Da må man bo langt ute i skogen å få folk til å kjøre mat til deg da.

Piloter og crew er vel utsatt for flere titall ganger mer radioaktiv stråling enn gjennomsnittspersonen gjennom et arbeidsliv? ;)

Jo , og det er et tema det forskes endel på i forhold til f.eks kreft.

Internet eller ej..Vem vill flyga lange turer i en sardinpackad 737-800?

Med 'eksplosjonen' i antall haandholdte enheter, vil nok dette bli populaert. Der man kvier seg for aa folde opp laptop'en i et trengt sete, er det mye mer praktisk aa koble opp en iPhone eller lignende. Blir interessant aa se om det blir forskjell i prisen paa haandholdte enheyter og laptops slik man gjoer her borte.

Spennende - SAS får vel også internett om bord fra sommeren av! Hva tror dere blir prisen? Det koster jo i dag 40 kr. med internett hos Norwegian på flyplassen - kanskje man kan få mulighet til å kjøpe en pakke med både internett på bakken og på flyet.

Dette kan bli interessant, men blir nok først og fremst håndholdte enheter som MOW sier. Jeg har selv forsøkt å bruke laptop, i economy på IC hos SAS, og det var vanskelig nok å få lokket åpnet tilstrekkelig til at jeg kunne se, og sammtidig ha tastene i en possisjon som gjorde det mulig å skrive. Kanskje lettere om man ikke er 1.91 høy, slik at hodet kommer litt lavere, men economy på fly er ikke det ideelle stedet å bruke laptop.

Dette kan bli interessant, men blir nok først og fremst håndholdte enheter som MOW sier. Jeg har selv forsøkt å bruke laptop, i economy på IC hos SAS, og det var vanskelig nok å få lokket åpnet tilstrekkelig til at jeg kunne se, og sammtidig ha tastene i en possisjon som gjorde det mulig å skrive. Kanskje lettere om man ikke er 1.91 høy, slik at hodet kommer litt lavere, men economy på fly er ikke det ideelle stedet å bruke laptop.

Det går an på størrelsen på laptopen. Med min eeepc kan jeg godt arbeide i economy selv på de trangere SAS-maskinene - med mindre den som sitter foran bare lene helt tilbake :headbang

Slik det monteres på en Southwest-gris, så er vel slik hos Norwegian også da..
Ikke sikkert det blir seende så dumt ut som først jeg trodde , da satelittmottakeren plasseres på toppen og langt bak..

Bilder fra leverandøren Row 44..
http://www.row44.com/install.php

Last edited:
Back