LN-DYC først ut med internett

Re: LN-DYC først ut med internett

Det er en stund siden siste fly fikk installert WiFi (LN-DYO). Det virker som de har tatt en pause. Kan ikke se at noe fly er inne til montering nå. Noen som vet noe om dette?

Som sagt... NOR skal inn nå.
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Ser at Norwegian annonserer mye for at de har gratis internett på flyvninger mellom Oslo og Stockholm. Og all honnør skal Norwegian ha for at de tilbyr gratis internett, men hvor viktig er det på en rute som har 40-45 minutter flytid?
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Ser at Norwegian annonserer mye for at de har gratis internett på flyvninger mellom Oslo og Stockholm. Og all honnør skal Norwegian ha for at de tilbyr gratis internett, men hvor viktig er det på en rute som har 40-45 minutter flytid?
Det er vel like viktig som å ha gratis kaffe eller avis på en tilsvarende tur. Med andre ord er det ikke viktig i det hele tatt, men et meget bra tilbud for de som ønsker dette. Jeg har brukt gratis nett to ganger mellom Oslo og Bergen, og det er ingen tvil om at dette er et bra tilbud. Fungerer ypperlig.
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Er vel smak og behag. Selv synes jeg mine ukentlige turer opp og ned til KRS er en glimrende anledning til å få lest the Economist eller avisen, og ned til TXL med DY i april gadd jeg ikke logge meg på selv om tilbudet var der. Men at mange synes det er et godt tilbud kan jeg skjønne.

Dog så tror jeg dette er viktigere jo lenger flyturen er
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Dog så tror jeg dette er viktigere jo lenger flyturen er
Ja, det skulle en da tro.
Hadde det ikke vært bedre å lansert de lengste rutene?
Dubai, Antalya, Barcelona, Athen, Malaga, Palma ..

Tror nok folk hadde satt mer på pris på tilbudet på disse rutene.
 
Last edited:
Re: LN-DYC først ut med internett

Jeg syntes det er glimrende, også på kortere turer. Fin mulighet til å sjekke litt mailer og småsurfe litt på nyhetene. Mer praktisk med en liten telefon eller pad enn å kløne med en avis.

Husk at her er DY før ute enn SK så det forklarer nok de plutselige preferansene her inne ;)
 
Re: LN-DYC først ut med internett

J
Hadde det ikke vært bedre å lansert de lengste rutene?
Dubai, Antalya, Barcelona, Athen, Malaga, Palma ..

Tror nok folk hadde satt mer på pris på tilbudet på disse rutene.

Jeg ville egentlig også tro det, men det er nok mest for å gjøre seg mest mulig 'businessvennlig' og prøve å trekke trafikk fra SAS. Kampen om de dyre billettene er hardere enn om de billige .. Dermed er 'hva folk foretrekker' mindre viktig.
 
Re: LN-DYC først ut med internett

[mod]

Minner om at trådtittelen er "LN-DYC først ut med internett". De siste innleggene kan enkelt karakteriseres som OT. Vennligst hold dere til temaet for tråden. Ønsker man å diskutere SK vs DY og lignende så lag en ny tråd eller finn en gammel tråd.

[/mod]
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Ser de kjører kraftig med internett-annonsering på ARN nå, har bommet på flyene som har det så langt. Fløy med DYM til BGO forleden, så den hadde pukkel på ryggen, men var helt uten en tråd innvendig.

Monteres ikke alt utstyret med en gang, eller var det kanskje noe snag ute og gikk?
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Fin film og hyggelig at Norwegian er helt i front med dette. Det er jo et kvantesprang innen "In-flight entertainment". Jeg lurer litt på hvorfor inget Norwegian fly har fått utstyret montert siden LN-DYO. DYP og DYQ har jo vært levert etter det uten å få WiFi montert. Hørte noe om at det er noen strukturelle skrogmodifikasjoner som må avklares fra Boeing først. Er det noen som vet hvorfor installasjonen er stoppet opp og når den vil taes opp igjen?
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Husk at her er DY før ute enn SK så det forklarer nok de plutselige preferansene her inne ;)

Folk her er vel ikke negative til internett om bord hos Norwegian - det er vel heller du som stadig skal plassere folk i bås. Jeg kommenterte alle kampanjene Norwegian nå har med internett om bord mellom Oslo og Stockholm - en rute på 45 minutter - som jeg mener at det i utgangspunktet ikke er så interessant om det er internett om bord på eller ei. Hvorfor ikke reklamere for internett på lengre ruter og med det utnytte potensialet som ligger i et slikt tilbud til fulle? Etter mitt syn ville det representere et mye større konkurransefortrinn. Jeg innser imidlertid at LN-MOW har et godt poeng når det gjelder å differensiere produktet i forhold til SAS - og at korte ruter med et høyt antall frekvenser som Oslo-Stockholm potensielt sett kan selge flere full flex-billetter enn lengre ruter med lavere frekvens.

[mod]

Minner om at trådtittelen er "LN-DYC først ut med internett". De siste innleggene kan enkelt karakteriseres som OT. Vennligst hold dere til temaet for tråden. Ønsker man å diskutere SK vs DY og lignende så lag en ny tråd eller finn en gammel tråd.

[/mod]

Klarer ikke å se at diskusjonen er OT i en tråd som først og fremst handler om internett om bord i fly - og ikke om LN-DYC.
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Tenk deg situasjonen : Du sitter i bilkø gjennom Oslo. Tiden begynner å bli knapp til Stockholmsflyet. Du skal i et viktig møte med en svansk bank for å finansiere et prosjekt. Du venter spent på mail som bekrefter kontrakt på prosjektet.

Du får parkert bilen og haster til gaten og slipper inn som sistemann. Takoff og ved passering 10000 fot aktiverer du WiFi en på iPhone. 30 sekunder senere leser du mailen med bekreftet kontrakt. Du kan glede deg til møtet med banken. Imens kan du lese siste nytt fra dine favoritt aviser og skjekke åpningen på børsen resten av den korte flighten.

Kort flight, desto nyttigere med WiFi !
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Folk her er vel ikke negative til internett om bord hos Norwegian - det er vel heller du som stadig skal plassere folk i bås. Jeg kommenterte alle kampanjene Norwegian nå har med internett om bord mellom Oslo og Stockholm - en rute på 45 minutter - som jeg mener at det i utgangspunktet ikke er så interessant om det er internett om bord på eller ei. Hvorfor ikke reklamere for internett på lengre ruter og med det utnytte potensialet som ligger i et slikt tilbud til fulle? Etter mitt syn ville det representere et mye større konkurransefortrinn. Jeg innser imidlertid at LN-MOW har et godt poeng når det gjelder å differensiere produktet i forhold til SAS - og at korte ruter med et høyt antall frekvenser som Oslo-Stockholm potensielt sett kan selge flere full flex-billetter enn lengre ruter med lavere frekvens.



Klarer ikke å se at diskusjonen er OT i en tråd som først og fremst handler om internett om bord i fly - og ikke om LN-DYC.

Tull - jeg setter ikke folk i bås - det gjør de selv. Det at du mener at jeg stadig gjør det syntes jeg er litt useriøst. (jeg vil også beklage hvis folk føler seg støtt at jeg ikke er med i SK "båsen")

Jeg har heller ikke nevnt at noen er negative til internett om bord? Jeg sier at de blir en vinkling mot at det "ikke er så viktig", og det syntes jeg er litt påfallende. (igjen, mulig jeg traff spikeren noenlunde på hodet?)

Det var faktisk ikke kun deg jeg tenkte på, se på trådene om DY og internett så ser du hvem som jubler og ikke.
 
Re: LN-DYC først ut med internett

Det er en nokså åpenbar asymmetri i hvordan ting oppfattes avhengig av hvem som introduserer hva - og det tror jeg er nokså klart for de fleste som er en smule nøytrale.
 
Tenk deg situasjonen : Du sitter i bilkø gjennom Oslo. Tiden begynner å bli knapp til Stockholmsflyet. Du skal i et viktig møte med en svansk bank for å finansiere et prosjekt. Du venter spent på mail som bekrefter kontrakt på prosjektet.

Du får parkert bilen og haster til gaten og slipper inn som sistemann. Takoff og ved passering 10000 fot aktiverer du WiFi en på iPhone. 30 sekunder senere leser du mailen med bekreftet kontrakt. Du kan glede deg til møtet med banken. Imens kan du lese siste nytt fra dine favoritt aviser og skjekke åpningen på børsen resten av den korte flighten.

Kort flight, desto nyttigere med WiFi !

....bare ett lite problem, du ville ikke ha kommet ombord da Norwegian ikke tror på Internet for sjekkinn og pga bilkøen rakk du ikke frem til Automaten på OSL før cut-off og må ta neste fly !
 
Re: LN-DYC først ut med internett

....bare ett lite problem, du ville ikke ha kommet ombord da Norwegian ikke tror på Internet for sjekkinn og pga bilkøen rakk du ikke frem til Automaten på OSL før cut-off og må ta neste fly !

Eller så går du bare rett til gate og sjekker inn der;)
 
Dette med behov er vanskelig og relativt. Ingen har vel strengt tatt behov for å fly, men når fly først finnes, ser vi på flyvning som en menneskerett. Det samme resonnementet passer på alt utover grunnleggende behov som å spise og sove.

Mennesket har ikke behov for internettforbindelse. De kan jo oppsøke hverandre i steden. Men du verden hvor mye lettere alt er blitt med Internett. Og når vi først har vendt oss til å bruke det, og det er tilgjengelig over alt ellers, er det vanskelig å argumentere for hvorfor akkurat fly skal være den eneste internettfrie sonen. Man har vel det samme (skapte) behovet for å høre på radio, lese aviser, betale regninger eller forberede seg til møtet om bord på fly (45 min) som på Bastøferga (30 min), bussen fra Sarpsborg til Moss (30 min), trikken til jobb (15 min), på kaffebaren (10 min) eller hvor du måtte befinne deg. En merkelig diskusjon, med mindre vi flytter den til No-fly Zone og diskuterer de eksistensielle spørsmål. ;)
 
Back
Top