LN-DYC først ut med internett

Re: LN-DYC først ut med internett

Produktet var altså så fantastisk at de ansatte ombord ikke oppdaget at de jobbet ombord i et fly uten SKY :) Halleluja!

Skyinterør finnes da ikke på DYC?

Nei det gjør det ikke, og det har jeg heller ikke sagt. Det jeg sa er at skyinterior, recaroseter og wi-fi ombord er et flott produkt. DYC har ikke sky men standard interiør men alle maskiner som leveres fremover får det. TCAS og alle andre er hjertelig velkommen ombord med sine laptop'er eller andre nett duppedingser ;)

Jeg så på data.flight24.com, og der hadde LN-DYG nesten det samme radarnumeret som da LN-DYC var å fikk wifi instalert.

LN-DYC hadde NAX8859
LN-DYG hadde NAX8858

Er neste kjerre som skal få WiFi LN-NOL tro? Har flightnr NAX8860 som siste flight ser jeg..

Internett ombord altså. Men er det mulig å åpne en laptop og faktisk se skjermen når man har den på fanget? Det er jo ikke all verdens plass mellom setene...

Internett ombord altså. Men er det mulig å åpne en laptop og faktisk se skjermen når man har den på fanget? Det er jo ikke all verdens plass mellom setene...

Jeg har opplevd dette problematisk selv. Spesielt hvis man har stor skjerm.

Uansett, et veldig bra tilbud. Norwegian greier virkelig å henge med på notene her.
Frokosten til SAS er plutselig ikke så interessant lenger.

Det skal bli spennende å se hvor mange som benytter seg av dette.

Det er jo mange som bruker laptoppen sin ombord på fly så det går tydeligvis.

Frokosten til SAS er plutselig ikke så interessant lenger.

SAS begynner vel testing på norsk innenriks i april, så de er ikke så lenge DY er alene om det. Det interessante blir imidlertid å se hvem først får det på alle maskiner .. ;)

Etterhvert som man må begynne å betale for det, vil jeg tippe at håndholdte vil stå for mesteparten av omsetningen. En laptop blir ofte stor - særlig hvis paxen foran legger seg bakover.

Testet faktisk dette ut i går - da jeg hadde store planer om å sitte på pc'n fra LYR-TOS (men i stedet sovnet jeg, that's another story). Mens jeg derimot hadde pc'n oppe var det ingen problemer for meg å se hverken skjerm eller trykke på tastaturet. Har litt nakke/skulderproblemer som de fleste studenter - men fant meg en svært god stilling som jeg tror en hver fysioterapaut hadde godkjent. Flyet var LN-RRE - altså 737-800'erne til SAS med flest seter. Trangeste flyet i følge flere, så trangt at "det er umulig å fly med" (...jauda). Har 13" MBP. Så jopp, jeg sitter gjerne og surfer på laptop'en, takk som gir oss muligheten.

Noen som vet sånn ca hvor lang tid en sånn innstallasjon tar?

Vil DY sine teknikkere på Sola gjøre dette eller er det leverandøren?

Hmm, DYG dro ned til Budapest... æh.. er det en uke siden? Etter hva jeg har hørt er den på plass igjen i morgen.

30 mbps er jo greit det, vet ikke hvor mange som gjennomsnittlig sitter på flyet med noe de kan kople til Internett, men færre blir det i alle fall ikke. Er bare litt saktere enn den linja denne maskinen er kopla til :)

30 mbps er jo greit det, vet ikke hvor mange som gjennomsnittlig sitter på flyet med noe de kan kople til Internett, men færre blir det i alle fall ikke. Er bare litt saktere enn den linja denne maskinen er kopla til :)

Connexion by Boeing hadde 20 Mbit da tjenesten ble lansert for 7 aar siden. Det funket stort sett greit til aa jobbe, surfe etc, men selvsagt ikke bra nok for streaming etc. Vi snakker om widebodies med mange seter

Jeg kan umiddelbart si at internet paa fly er mye bedre enn uansett underholdningssystem i min bok. AVOD kan du ha, bruker det nesten aldri, mens internet er noe som faar tiden til aa fly, saerlig paa lange turer. Jeg kjoeper det paa hver eneste flight det er tilgjengelig uansett lengde.

Men en 737 med kaboom antall seter gjoer det vanskelig aa ha laptopen aapen paa en behagelig maate over lengre tid. I tillegg skal jo ting lades og det tilbyr vel ikke hverken Norwegian eller SAS.

iPad, iPhone eller andre leketoey (har begge og de vil alltid vaere kule leker) vil aldri vaere en god nok surfedevice her i gaarden og kan aldri erstatte tastatur dersom man skal jobbe.

Saa jeg er litt usikker paa hvor stor suksess internet vil bli paa narrowbody med daarlig arbeidsplass

Last edited:
Back