LN-DYC først ut med internett

Re: LN-DYC først ut med internett

Funker helt fint å bruke en 10" bærbar med 6-cell batteri på 737

Flyr en mye, er det jo heller ikke verre enn å anskaffe et ekstrabatteri for å ha i bakhanda

Norwegians "er flyet i rute" har kolonne for om flyet har WiFi eller ikke:
http://www.norwegian.no/kundeservice/er-fly-i-rute/

Jøsses, ikke bare DY selv som er ute med en så fin funksjon! Vel, i motsetning fungerer faktisk denne da.. ^_^
Nå kan man se hvilke fly som har wifi på http://flightradar24.com/. Det står på samme plass som person xxx-livery.

Utdrag fra venstrekanten på siden:
Airline: Norwegian (Internet Onboard)
Flightnr: DY1257
From: Amsterdam Schiphol (AMS)
To: Oslo Gardermoen (OSL)
Aircraft: Boeing 737-8JP (B738)
Reg: LN-DYG
[...]

Last edited:

Saa jeg er litt usikker paa hvor stor suksess internet vil bli paa narrowbody med daarlig arbeidsplass

Æ kan lov dæ én ting Tommy, you can never take away the internet from the youth. Never! Vi går gjennom ild, vann, stive nakka og maroder skuldra for å få sitte på vårt kjære internett :colgate:

Kommer et innslag på NRK1 om ca 20-25 minutter om wifi ombord hos DY.

Ute på demostrasjonsflight kan det se ut som.. Statsråd Rigmor Aasrud skulle offsielt åpne Norwegians WiFi idag...

nax_demo_flight.png

Da har noen hos Norwegians "sosiale medier avdeling" tydeligvis også vært på tur..

Skal bli kjekt å få testet dette, med min halvsmarte Nokia 9300 i (!!!)

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    21 KB · Views: 493

Dessverre oppdaget jeg for sent at flyet var en tur over Vestfold også. I dagens klarvær hadde det vært mulig å få bra bilder av LN-DYG i 12000 fot.

LN-DYG_test.jpg

Hehe, jeg reagerte også på den, MOW. Norwegian blir et lavtflyvende selskap fremover, skal man tro den artikkelen. :D

Saa jeg er litt usikker paa hvor stor suksess internet vil bli paa narrowbody med daarlig arbeidsplass

Det er da fryktelig mange som sitter med laptop framme selv uten internet så det er neppe noe stort problem. Jeg har ennå ikke prøvd det selv men det ser da ut til å gå fint.

Jeg er ikke sikker på at Road Warriors egentlig vil bli den største kundegruppen .. Det er mange av dem som setter pris på å kunne være frakoblet noen timer.
Det blir tablets type iPad som er best egnet til surfing ombord, og det vil bli veldig mye streaming av tv-programmer og filmer, noe som kan bli en utfordring for båndbredden. Jeg la merke til at LH kun har 5Mbps på sin forbindelse ... DY har vel 20? Det kan bli en utfordring, tror jeg ..

Er 6 år siden jeg surfet i lufta med LH på IC, så hva er så stort med dette? Greit at DY er først i Norge, men alikevell ganske sent ute.

Var forøvrig ganske greit å gi beskjed på MSN om at flyet var nesten 2 timer forsinket til han som skulle møte med på PVG da:)

Er 6 år siden jeg surfet i lufta med LH på IC, så hva er så stort med dette? Greit at DY er først i Norge, men alikevell ganske sent ute.

Ja, på den tiden hadde SAS også internett ombord på storbussene ...

Litt pussig egentlig, hvorfor det skal være en slik 'big deal' å kunne surfe og se levende TV i lufta. Dette er jo selvfølgeligheter hjemme ... :p

Ja, på den tiden hadde SAS også internett ombord på storbussene ...

Litt pussig egentlig, hvorfor det skal være en slik 'big deal' å kunne surfe og se levende TV i lufta. Dette er jo selvfølgeligheter hjemme ... :p

Det er vel en big deal fordi alternativ underholdning i lufta er noe mer sparsom enn på landjorda. Ergo er verdien av et nytt tilbud å la dette ikke helt ubetydelig... :)

Det blir som da MMS ble lansert for iPhone 10 år etter alle andre ;) Men internett ombord i fly er bra og nyttig tjeneste!

Og DYC er på 'signingsferd' ser det ut som. Har sett FB-noter både fra CPH og ARN.

Og DYC er på 'signingsferd' ser det ut som. Har sett FB-noter både fra CPH og ARN.

Tror det er DYG som er på de turene. Jeg står nu i DYC på vei til EVE og har nettopp snakket med fruen hjemme på skype. Paxen er kjempe fornøyd med wifi'n.

Back