• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Leveringer Airbus og Boeing 2019

Boeing leverte 24 fly i november, halvparten 787

737-800A (P-8): 2
747-8F: 1
767-2C: 3
767-300F: 2
777-300ER: 2
777F: 2
787-8: 2
787-9: 7
787-10: 3

YTD 2019 (YTD 2018)

737: 121 (511)

737-700: 3 (2)
737-800: 39 (273)
737-MAX 8: 51 (187)
737-900ER: 22 (30)
737-MAX 9: 6 (19)

747: 7 (6)
747-8F: 7 (6)

767: 40 (16)
767-300F: 18 (16)
767-2C: 22 (0)

777: 40 (43)
777-300ER: 15 (31)
777F: 25 (12)

787: 137 (128)
787-8: 8 (10)
787-9: 99 (108)
787-10: 30 (10)

Totalt: 345 (704)
 
Airbus la som vanlig inn en sluttspurt i desember og leverte ut hele 138 fly, som var 11 mer enn deres rekord fra i fjor:

A220-300: 7
A319neo: 1
A320: 2
A320neo: 69
A321neo: 32
A330-200: 1
A330-900: 7
A350-900: 10
A350-1000: 6
A380: 2

Hele 2019 (Hele 2018)

A220: 48 (20)

A220-100: 25 (4)
A220-300: 23 (16)

A320-serien: 642 (626)
A319: 4 (8)
A319neo: 2 (0)
A320: 49 (133)
A320neo: 381 (284)
A321: 38 (99)
A321neo: 168 (102)

A330: 53 (49)
A330-200: 7 (14)
A330-300: 5 (32)
A330-900: 41 (3)

A350: 112 (93)
A350-900: 87 (79)
A350-1000: 25 (14)

A380: 8 (12)



Totalt: 863 (800)
 
Last edited:
35 leveringer for Boeing i desember 2019. De 5 737-800 var den ene nybygde til KLM, samt 4 til China Easterns datterselskap China United Airlines, men som har stått lagret en stund. Det mest eksotiske var en 777-200LR til Azerbaijan, som vel skal gå som VIP fly.

Av de 15 787-9, var jo omtrent halvparten til Qatar, og dermed uten [business] seter, slik at de står lagret i ørkenen

737-800: 5
737-800A/P-8: 1
767-2C: 1
767-300F: 2
777-200LR: 1
777-300ER: 4
787-8: 2
787-9: 15
787-10: 4

Totalt endte Boeing da på 380 fly, og er jo egentlig bare 787 som imponerer, samt at 767 har et brukbart driv som fraktere og tankfly

2019 (2018)

737: 127 (580)
737-700: 3 (2)
737-800: 45 (287)
737-MAX 8: 51 (236)
737-900ER: 22 (34)
737-MAX 9: 6 (24)

747: 7 (6)
747-8F: 7 (6)

767: 43 (27)
767-300F: 20 (17)
767-2C: 23 (10)

777: 45 (48)
777-200LR: 1 (0)
777-300ER: 19 (32)
777F: 25 (16)

787: 158 (145)
787-8: 10 (10)
787-9: 114 (120)
787-10: 34 (15)

Totalt: 380 (806)
 
Last edited:
Ser man på motorer, så for widebody fly ble det da levert følgene:

GE: GEnx: 248
RR Trent XWB: 224
RR Trent 1000: 96
GE GE90: 90
RR Trent 7000: 82
GE CF6: 46
PW PW4000: 46
RR Trent 900: 32
RR Trent 700: 18

I tillegg kommer reserve og erstatningsmotorer
 
Back
Top