Leveringer Airbus og Boeing 2019

Airbus leverte 76 fly i juni


A220-100: 6
A319: 1
A320: 5
A320neo: 35
A321: 4
A321neo: 9
A330-900: 5
A350-900: 9
A350-1000: 1
A380: 1



YTD 2019 (YTD 2018)

A220: 21 (0)

A220-100: 15 (0)
A220-300: 6 (0)

A32x: 294 (239)
A319: 3 (2)
A320: 34 (69)
A320neo: 163 (76)
A321: 23 (58)
A321neo: 71 (34)

A330: 17 (18)
A330-200: 2 (8)
A330-300: 2 (10)
A330-900: 13 (0)

A350: 53 (40)
A350-900: 45 (37)
A350-1000: 8 (3)

A380: 4 (6)

Totalt: 389 (303)
 
37 leveringer for Boeing i juni, sterkt preget av MAX tørken. Dog så drar hele 19 787 maskiner opp tallene, og tilsammen 8 fraktere, hvis man regner de 767 tankerne til USAF som det

737-700: 2 (en 700C og 1 BBJ)
737-800: 4 (ink en P-8)
737-900ER: 1 (tror det var siste i ordre)
747-8F: 1
767-2C: 2
767-300F: 2
777-300ER: 3
777F: 3
787-9: 15
787-10: 4

YTD 2019 (YTD 2018)

737: 113 (269)
737-700: 3 (2)
737-800: 31 (164)
737-MAX 8: 51 (80)
737-900ER: 22 (14)
737-MAX 9: 6 (9)

747: 4 (3)
747-8F: 4 (3)

767: 22 (9)
767-300F: 8 (9)
767-2C: 14 (0)

777: 22 (25)
777-300ER: 10 (22)
777F: 12 (3)

787: 78 (72)
787-8: 1 (3)
787-9: 61 (63)
787-10: 16 (6)

Totalt: 239 (378)
 
69 Leveringer for Airbus i juli:

A220-100: 2
A319: 0
A320: 3
A320neo: 34
A321: 4
A321neo: 11
A330-200: 2
A330-300: 1
A330-900: 4
A350-900: 4
A350-1000: 3
A380: 1



YTD 2019 (YTD 2018)

A220: 23 (2)

A220-100: 17 (0)
A220-300: 6 (2)

A32x: 346 (302)
A319: 3 (3)
A320: 37 (79)
A320neo: 197 (106)
A321: 27 (66)
A321neo: 82 (48)

A330: 24 (23)
A330-200: 4 (10)
A330-300: 3 (13)
A330-900: 17 (0)

A350: 60 (46)
A350-900: 49 (42)
A350-1000: 11 (4)

A380: 5 (7)

Totalt: 458 (380)
 
Last edited:
Boeing leverte 19 fly i juli, så det var raskt å telle. 787 og fraktere er i grunn eneste lyspunktet deres. De 2 737-800 maskinene som ble levert var begge P-8 maskiner, så militære. Selv 777 leveres i disse dager som majoriteten fraktere

737-800: 2
767-2C: 1
767-300F: 2
777F: 2
787-8: 2
787-9: 9
787-10: 1

YTD 2019 (YTD 2018)

737: 115 (298)
737-700: 3 (2)
737-800: 33 (179)
737-MAX 8: 51 (92)
737-900ER: 22 (16)
737-MAX 9: 6 (9)

747: 4 (4)
747-8F: 4 (4)

767: 25 (10)
767-300F: 10 (10)
767-2C: 15 (0)

777: 24 (25)
777-300ER: 10 (22)
777F: 14 (3)

787: 90 (80)
787-8: 3 (4)
787-9: 70 (70)
787-10: 17 (6)

Total: 258 (417)
 
Om Embraer Commercial, som jo snart blir Boeing Brazil, leverte 26 fly i Q2 2019, og har dermed levert 37 fly per 30/6 2019. Som vanlig er det stort sett E175 til de amerikanske regionalselskapene det går i

Leveringer Q2 2019: 26
E175: 22
E190: 1
E195: 2
E190-E2: 1

Leveringer YTD 2019 : 37
E175: 32
E190: 1
E195: 2
E190-E2: 2
 
Airbus leverte 42 fly i august 2019, mest eksotisk var vel den første A319neo'n

August 2019:

A220-100: 2
A220-300: 1
A319: 1
A319neo: 1
A320: 3
A320neo: 10
A321: 5
A321neo: 8
A330-900: 6
A350-900: 3
A350-1000: 2
Total: 42


YTD 2019 (YTD 2018)

A220: 26 (5)
A220-100: 19 (0)
A220-300: 7 (5)

A32x: 374 (344)
A319: 4 (3)
A319neo: 1 (0)
A320: 40 (85)
A320neo: 207 (127)
A321: 32 (71)
A321neo: 90 (58)

A330: 30 (27)
A330-200: 4 (11)
A330-300: 3 (16)
A330-900: 23 (0)

A350: 65 (51)
A350-900: 52 (46)
A350-1000: 13 (5)

A380: 5 (7)

Totalt: 500 (399)
 
18 leveringer for Boeing i august, så fort gjort å telle. Denne ene 737-800 maskinen var en P-8, slik at de nå leverer null passasjer 737 maskiner. Eneste lyspunkter er 787 og fraktere, men hvem vet hvordan motorene deres funker....

737-800: 1
767-2C: 1
767-300F: 2
777-300ER: 1
777F: 2
787-9: 7
787-10: 4

YTD 2019 (YTD 2018)

737: 116 (346)

737-700: 3 (2)
737-800: 34 (201)
737-MAX 8: 51 (114)
737-900ER: 22 (19)
737-MAX 9: 6 (10)

747: 4 (4)
747-8F: 4 (4)

767: 28 (12)
767-300F: 12 (12)
767-2C: 16 (0)

777: 27 (31)
777-300ER: 11 (26)
777F: 16 (5)

787: 101 (88)
787-8: 3 (5)
787-9: 77 (77)
787-10: 21 (6)

Total: 276 (481)
 
Her går det unna: 71 leveringer for Airbus i september

A220-100: 3
A220-300: 4

A320: 4
A320neo: 28
A321: 4
A321neo: 12

A330-200: 1
A330-900: 3

A350-900: 7
A350-1000: 5

Total: 71


YTD 2019 (YTD 2018)

A220: 33 (8)

A220-100: 22 (0)
A220-300: 11 (8)

A32x: 422 (395)
A319: 4 (3)
A319neo: 1 (0)
A320: 44 (94)
A320neo: 235 (157)
A321: 36 (76)
A321neo: 102 (65)

A330: 30 (31)
A330-200: 5 (12)
A330-300: 3 (19)
A330-900: 26 (0)

A350: 77 (61)
A350-900: 59 (54)
A350-1000: 18 (7)

A380: 5 (8)

Totalt: 571 (503)
 
Stemmer de fjorårstallene for Airbus? Gikk de virkelig opp fra 399 totalt leverte per aug 2018 til 503 leverte per sep 2018? 102 leveranser i september 2018? For meg ser det ut som en regnefeil på august tallene. 434 når jeg slår sammen de fjorårstallene som du har regnet sammen til 399.
 
Last edited:
Stemmer de fjorårstallene for Airbus? Gikk de virkelig opp fra 399 totalt leverte per aug 2018 til 503 leverte per sep 2018? 102 leveranser i september 2018? For meg ser det ut som en regnefeil på august tallene. 434 når jeg slår sammen de fjorårstallene som du har regnet sammen til 399.



Jeg tror August tallene fra forrige måned var litt feil [emoji6]
 
Boeing leverte 26 fly i september, som de siste månedene så går det mest i 787, fraktere og militære utgaver

737-800 (P-8): 2
747-8F: 1
767-2C: 2
767-300F: 2
777-300ER: 1
777F: 6
787-8: 1
787-9: 9
787-10: 2

YTD 2019 (YTD 2018)

737: 118 (407)
737-700: 3 (2)
737-800: 36 (237)
737-MAX 8: 51 (114)
737-900ER: 22 (19)
737-MAX 9: 6 (10)
747: 5 (5)
747-8F: 5 (5)
767: 32 (13)
767-300F: 14 (13)
767-2C: 18 (0)
777: 34 (37)
777-300ER: 12 (29)
777F: 22 (8)
787: 113 (106)
787-8: 4 (7)
787-9: 86 (93)
787-10: 23 (6)

Total: 302 (568)
 
Last edited:
Airbus leverte 77 fly i oktober

A220-100: 2
A220-300: 2
A320: 2
A320neo: 37
A321: 1
A321neo: 19
A330-200: 1
A330-300: 1
A330-900: 4
A350-900: 8
Totalt: 77

YTD 2019 (YTD 2018)
A220: 37 (10)

A220-100: 24 (1)
A220-300: 13 (9)

A32x: 481 (462)
A319: 4 (4)
A319neo: 1 (0)
A320: 46 (108)
A320neo: 272 (201)
A321: 37 (80)
A321neo: 121 (69)

A330: 40 (34)
A330-200: 6 (13)
A330-300: 4 (21)
A330-900: 30 (0)

A350: 85 (70)
A350-900: 67 (61)
A350-1000: 18 (9)

A380: 5 (8)

Total: 648 (584)
 
20 leveringer for Boeing i oktober. Som vanlig mest 787 og fraktere

737-800/P-8: 1
747-8F: 1
767-2C: 1
767-300F: 2
777-300ER: 1
777F: 2
787-8: 2
787-9: 6
787-10: 4

YTD 2019 (YTD 2018)
737: 119 (450)
737-700: 3 (2)
737-800: 37 (255)
737-MAX 8: 51 (155)
737-900ER: 22 (25)
737-MAX 9: 6 (13)

747: 6 (5)
747-8F: 6(5)

767: 35 (14)
767-300F: 16 (14)
767-2C: 19 (0)

777: 36 (38)
777-300ER: 13 (29)
777F: 23 (9)

787: 125 (118)
787-8: 6 (8)
787-9: 92 (102)
787-10: 27 (8)

Totalt: 321 (625)
 
Tyvlåner denne fra Airliners.net Det gjenstår nå kun 44 Airbus A320CEO serie å levere når en tar bort bestilte fly som står i ordreboken, men der selskapet er konkurs (Hamburg International, Mexicana, UTAir, Ural Airlines) eller har problemer pga. sanksjoner (Iran Air). Så CEO produksjonen er snart ferdig.

NB, UFO = Ukjent kunde

October CEO backlog update:
(A319 + A320 + A321 = Total)
2017:
Dec: 17 + 196 + 182 = 395
2018:
Jan: 16 + 190 + 179 = 385
Feb: 15 + 182 + 169 = 366
Mar: 15 + 160 + 156 = 331
Apr: 20 + 155 + 146 = 321
May: 20 + 150 + 135 = 305
Jun: 20 + 131 + 126 = 277
Jul: 19 + 121 + 118 = 258
Aug: 19 + 118 + 113 = 250
Sep: 19 + 110 + 108 = 237
Oct: 18 + 95 + 104 = 217
Nov: 14 + 85 + 94 = 193
Dec: 11 + 70 + 84 = 165
2019:
Jan: 10 + 66 + 81 = 157
Feb: 10 + 61 + 77 = 148
Mar: 10 + 54 + 71 = 135
Apr: 9 + 48 + 68 = 125
May: 9 + 41 + 65 = 115
Jun: 8 + 36 + 61 = 105
Jul: 8 + 33 + 57 = 98
Aug: 7 + 30 + 52 = 89
Sep: 7 + 26 + 48 = 81
Oct: 7 + 24 + 47 = 78

October changes:
A319: No change
A320: 2 deliveries (Star Flyer, Chengdu)
A321: 1 delivery (Delta)

Remaining backlog (includes ghost orders from defunct airlines and others that are de facto cancelled but remain on the books until formally cancelled):
A319:
UFO - 5
Hamburg International - 2

A320:
Ural Air - 7
Iran Air - 6
UFO - 4
Mexicana - 4
Gecas - 1
Private - 1
CASC - 1

A321:
Delta - 32
UTAir - 8
Iran Air - 7

The Star Flyer delivery was leased from AWAS, and was previously listed as a UFO.
 
Tyvlåner denne fra Airliners.net Det gjenstår nå kun 44 Airbus A320CEO serie å levere når en tar bort bestilte fly som står i ordreboken, men der selskapet er konkurs (Hamburg International, Mexicana, UTAir, Ural Airlines) eller har problemer pga. sanksjoner (Iran Air). Så CEO produksjonen er snart ferdig.

NB, UFO = Ukjent kunde

I praksis er det 5 A319 og 7-8 A320 igjen å levere, i tillegg de 34 A321 maskinene som alle skal til Delta, men der skal siste først leveres i 2021, så vil derfor produseres frem til da
 
For å ta turen innom "snart-Boeing" så leverte Embraer 17 fly i Q3 2019, riktignok to mer enn samme tid i fjor. Fortsatt er det E175 det går i, og ble kun levert 2 E2 maskiner, så leveringene der er fortsatt mikroskopiske

Leveringer Q3 2019
E175: 13
E190: 2
E190-E2: 1
E195-E2: 1

Hittil i år
E175: 45
E190: 3
E195: 2
E190-E2: 3
E195-E2: 1

Totalt 54
 
Også november endte på 77 leveringer for Airbus

A220-100: 1
A220-300: 3
A320: 1
A320neo: 40
A321neo: 15
A330-300: 1
A330-900: 4
A350-900: 10
A350-1000: 1
A380: 1


YTD 2019 (YTD 2018)

A220: 41 (12)

A220-100: 25 (1)
A220-300: 16 (11)

A32x: 537 (533)
A319: 4 (5)
A319neo: 1 (0)
A320: 47 (118)
A320neo: 312 (235)
A321: 37 (90)
A321neo: 136 (85)

A330: 45 (37)
A330-200: 6 (14)
A330-300: 5 (22)
A330-900: 34 (1)

A350: 96 (81)
A350-900: 77 (69)
A350-1000: 19 (12)

A380: 6 (10)

Totalt: 725 (673)
 
Back
Top