Leveringer Airbus og Boeing 2015

60 leveringer for Boeing i mai


737-800: 29
737-900ER: 8
747-8i: 1
767-300F 1
777-300ER: 8
787-8: 9
787-9: 4

YTD 2015 (YTD 2014)
737: 201 (193)

737-700: 3 (5)
737-800: 162 (153)
737-900ER: 36 (34)
747: 7 (5)
747-8i 6 (4)
747-8F 1 (1)
767: 7 (0)
767-300F: 7 (0)
777: 41 (40)
777-200LR: 0 (2)
777-300ER: 35 (33)
777F: 6 (5)
787: 54 (33)
787-8: 37 (33)
787-9: 17 (0)

Totalt: 310 (271)
 
Har jeg forstått det riktig når jeg påstår at det er 787/9, som gjør at Boeing har dratt fra Airbus de to siste årene?
 
Har jeg forstått det riktig når jeg påstår at det er 787/9, som gjør at Boeing har dratt fra Airbus de to siste årene?


I stor grad ja.

737 vs A320 og 777 vs A330 er jo omtrent likt og selv om Airbus nylig reduserte A330 produksjonen. A380, 767 og 747 er jo såpass små volumer at det har liten påvirkning på totalen.
Og A350 er jo i opprampingsfasen, men her vil levering begynne ta seg opp fremover
 
Airbus:

A319ceo 29
A319neo 49
A320ceo 780
A320neo 2937
A321ceo 517
A321neo 811
A330ceo 168
A330neo 145
A350-800 16
A350-900 592
A350-1000 169
A380 155
 
Når forventes det at leveringene av A350 skyter fart?


Mest sannsynlig vil man se rundt to per måned i gjennomsnitt resten av året, også en gradvis økning etter det.
Husker jeg rett så skal A350 nærme seg 10 per måned i 2018
 
71 leveringer fra Boeing i juni. Første gang det ble levert flere 787-9 enn 787-8, hvilket kommer til og være normalen fremover etter det stadig vil bli produsert langt flere -9 enn -8


737-700: 1
737-800: 39
737-900ER: 8
747-8i: 1
747-8F: 1
767-300F 2
777-300ER: 7
777F: 2
787-8: 3
787-9: 7

YTD 2015 (YTD 2014)
737: 249 (238)

737-700: 4 (7)
737-800: 201 (184)
737-900ER: 44 (40)
747: 9 (6)
747-8i 7 (5)
747-8F 2 (1)
767: 9 (1)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 9 (0)
777: 50 (48)
777-200LR: 0 (2)
777-300ER: 42 (38)
777F: 8 (8)
787: 64 (48)
787-8: 40 (47)
787-9: 24 (1)

Totalt: 381 (341)


61 leveringer for Airbus samme måned. 17 leverte A321 på en måned er også ny rekord

A319: 3
A320: 22
A321: 17
A330-200: 5
A330-300: 9
A350: 2
A380: 3

YTD 2015 (YTD 2014)
A32x: 238 (237)

A318: 1 (0)
A319: 19 (17)
A320: 139 (153)
A321: 79 (67)
A330: 49 (53)
A330-200: 16 (16)
A330-200F: 2 (2)
A330-300: 31 (35)
A350: 4 (0)
A380: 13 (13)


Totalt: 304 (303)
 
Rolig juli for Airbus med bare 49 leveringer. Ingen A350, men det er mest sannsynlig siste måned i overskuelig fremtid uten en A350 leveringer. Hele 20 A321 er også et høyt tall

A319: 2
A320: 23
A321: 20
A330-300: 2
A380: 2

YTD 2015 (YTD 2014)
A32x: 283 (276)

A318: 1 (0)
A319: 21 (20)
A320: 162 (176)
A321: 99 (80)
A330: 51 (60)
A330-200: 16 (17)
A330-200F: 2 (2)
A330-300: 33 (41)
A350: 4 (0)
A380: 15 (16)


Totalt: 353 (352)
 
58 leveringer for Boeing i juli

737-800: 30
737-900ER: 7
767-300F 2
777-300ER: 4
777F: 3
787-8: 6
787-9: 6

YTD 2015 (YTD 2014)
737: 286 (278)

737-700: 5 (9)
737-800: 230 (225)
737-900ER: 51 (44)
747: 9 (7)
747-8i 7 (5)
747-8F 2 (1)
767: 11 (1)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 11 (0)
777: 57 (58)
777-200LR: 0 (2)
777-300ER: 46 (48)
777F: 11 (8)
787: 76 (56)
787-8: 46 (54)
787-9: 30 (2)

Totalt: 439 (400)
 
44 levering fra Airbus i august. Rolig måned da dette jo er feriemåneden i Europa. Forresten er det vel første gang jeg kan huske A321 har slått A320

A320: 15
A321: 17
A330-200: 3
A330-300: 7
A380: 2

YTD 2015 (YTD 2014)

A32x: 315 (306)
A318: 1 (0)
A319: 21 (21)
A320: 177 (193)
A321: 116 (92)
A330: 61 (66)
A330-200: 19 (18)
A330-200F: 2 (2)
A330-300: 40 (46)
A350: 4 (0)
A380: 17 (17)

Total: (389)
 
64 leveringer fra Boeing i august



737-700: 1
737-800: 30
737-900ER: 7
747-8i: 1
747-8F: 1
767-300F 1
777-300ER: 7
777F: 2
787-8: 6
787-9: 8

YTD 2015 (YTD 2014)
737: 324 (315)

737-700: 6 (10)
737-800: 260 (256)
737-900ER: 58 (49)
747: 11 (10)
747-8i 8 (4)
747-8F 3 (6)
767: 12 (1)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 12 (0)
777: 66 (66)
777-200LR: 0 (2)
777-300ER: 53 (48)
777F: 13 (8)
787: 90 (69)
787-8: 52 (67)
787-9: 38 (2)

Totalt: 503 (461)
 
Airbus leverte 49 fly i september

A319: 1
A320: 23
A321: 13
A330-200: 4
A330-300: 5
A350-900: 1
A380: 2

YTD 2015 (YTD 2014)
A32x: 352 (348)
A318: 1 (0)
A319: 22 (25)
A320: 200 (219)
A321: 129 (104)
A330: 70 (74)
A330-200: 23 (20)
A330-200F: 2 (2)
A330-300: 45 (52)
A350: 5 (0)
A380: 19 (21)

Totalt: 446 (443)
 
Last edited:
Boeing leverte 77 fly i september

737-800: 46
737-900ER: 5
747-8i: 1
747-8F: 1
767-300F 2
777-300ER: 8
777F: 3
787-8: 5
787-9: 6

YTD 2015 (YTD 2014)
737: 375 (359)

737-700: 6 (10)
737-800: 306 (293)
737-900ER: 63 (56)
747: 13 (12)
747-8i 9 (5)
747-8F 4 (7)
767: 14 (3)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 14 (2)
777: 77 (75)
777-200LR: 0 (2)
777-300ER: 61 (64)
777F: 16 (9)
787: 101 (79)
787-8: 57 (74)
787-9: 44 (5)

Totalt: 580 (528)
 
Og Frontier fikk son første A321 .. baseres i Orlando .. 230 seter .. Hoo hoo hoo ....

http://airwaysnews.com/blog/2015/10/09/frontier-airlines-takes-delivery-of-its-first-airbus-a321/

The new single-class 230-seat airliner will initially be used on their routes from Orlando to Philadelphia, Denver, Cleveland and Detroit. Frontier opened up a new crew base in Orlando to support the A320 family’s largest type.

10157328_945407178848811_548552689960354906_n.jpg

Airways News
 
58 leveringer for Boeing i oktober


737-800: 35
737-900ER: 4
747-8i: 1
767-300F 1
777-300ER: 5
777F: 1
787-8: 5
787-9: 6

YTD 2015 (YTD 2014)
737: 414 (398)

737-700: 6 (11)
737-800: 341 (326)
737-900ER: 67 (61)
747: 14 (14)
747-8i 10 (7)
747-8F 4 (7)
767: 15 (4)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 15 (3)
777: 83 (84)
777-200LR: 0 (2)
777-300ER: 66 (71)
777F: 17 (11)
787: 112 (90)
787-8: 62 (83)
787-9: 50 (7)

Totalt: 638 (590)
 
49 leveringer for Airbus i oktober

A319: 2
A320: 18
A321: 17
A330-200: 2
A330-300: 4
A350-900: 4
A380: 2

YTD 2015 (YTD 2014)

A32x: 389 (390)
A318: 1 (0)
A319: 24 (27)
A320: 218 (244)
A321: 146 (119)
A330: 76 (81)
A330-200: 25 (23)
A330-200F: 2 (2)
A330-300: 49 (56)
A350: 9 (0)
A380: 21 (22)

Totalt: 495 (493)
 
71 leveringer for Boeing i november

737-800: 39
737-900ER: 4
747-8i: 1
747-8F: 3
767-300F 1
777-300ER: 7
777F: 2
787-8: 6
787-9: 8

YTD 2015 (YTD 2014)
737: 457 (440)

737-700: 6 (13)
737-800: 366 (362)
737-800A: 14 (0)
737-900ER: 71 (65)
747: 18 (16)
747-8i 11 (8)
747-8F 7 (8)
767: 16 (5)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 16 (4)
777: 92 (90)
777-200LR: 0 (2)
777-300ER: 73 (76)
777F: 19 (12)
787: 126 (96)
787-8: 68 (89)
787-9: 58 (7)

Total: 709 (647)
 
61 leveringer for Airbus i november

A320: 29
A321: 18
A330-200: 2
A330-300: 8
A350-900: 1
A380: 3

YTD 2015 (YTD 2014)
A32x: 436 (436)

A318: 1 (0)
A319: 24 (29)
A320: 247 (275)
A321: 164 (132)
A330: 86 (93)
A330-200: 27 (24)
A330-200F: 2 (3)
A330-300: 57 (66)
A350: 10 (0)
A380: 24 (25)


Totalt: 556 (554)
 
Mens man venter på 2015 tallene fra både Boeing og Airbus, så er det klart av kinesiske selskaper tok levering av hele 362 fly i 2015, riktignok er noen få av disse brukte, men er like imponerende for det

737-800: 159
A320: 80
A321: 28
A330-300: 15
A319: 14
A330-200: 9
737-700: 9
CRJ-900: 8
777-200F: 7
777-300ER: 7
787-8: 6
3 hver av: 737-300F, 747-8i, E190, 757-200F, 737-900ER
E195: 2
1 hver av: ARJ-21, MA-60, A300-600F

http://www.chinaaviationdaily.com/news/50/50103.html
Chinese carriers have taken delivery of 348 passenger planes and 14 freighters totally in 2015, including 40 wide-body aircraft, 293 narrow bodies and 15 regional jets, according to CARNOC fleet data base CADAS
 
Back
Top