Leveringer Airbus og Boeing 2015

Boeing leverte 53 fly i desember

737-700: 2
737-800: 34
737-900ER: 2
777-300ER: 6
787-8: 3
787-9: 6

YTD 2015 (YTD 2014)
737: 495 (485)
737-700: 8 (13)
737-800: 414 (402)
737-900ER: 73 (70)
747: 18 (19)
747-8i 11 (10)
747-8F 7 (9)
767: 16 (6)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 16 (5)
777: 98 (99)
777-200LR: 0 (3)
777-300ER: 79 (84)
777F: 19 (12)
787: 135 (114)
787-8: 71 (104)
787-9: 64 (10)
Totalt: 762 (723)
 
Airbus leverte 79 fly i desember

A320: 35
A321: 20
A330-200: 3
A330-200F: 1
A330-300: 13
A350-900: 4
A380: 3

2015 (2014)

A32x: 491 (490)

A318: 1 (0)
A319: 24 (34)
A320: 282 (306)
A321: 184 (150)
A330: 103 (108)
A330-200: 30 (28)
A330-200F: 3 (5)
A330-300: 70 (75)
A350: 14 (1)
A380: 27 (30)


Totalt: 635 (629)
 
Ser vel ut som de sammenligner hele ordreboka til Airbus med ordreboka for 2016 til Boeing ...... og da gir det litt rare utslag
 
Siden leveringer først må bestilles, kan man jo se på ordrene til Airbus og Boeing i fjor


Modell - brutto - kanselleringer - netto
A318 - 1 _ 0 _ 1
A319 - 0 _ -4 _ -4
A320 - 69 _ -44 _ 25
A321 - 35 _ -10 _ 25

A319neo - 3 _ 0 _ 3
A320neo - 564 _ -11 _ 553
A321neo - 294 _ 0 _ 294

A330-200 - 17 _ 0 _ 17
A330-200F - 4 _ 0 _ 4
A330-300 - 83 _ -14 _ 69
A330-900neo - 50 _ 0 _ 50

A350-900 - 16 _ -19 _ -3

A380 - 3 _ -1 _ 2

Totalt - 1139 _ -103 _ 1036

Av de total 58 kanselleringene for A32x er 45 konverteringer til NEO, og det samme for 11 A330-300 kanselleringer som er konvertert til A330-900neo. Itillegg har det vært endel konverteringer fra A350-900 til A350-1000, samt TAP avbestilte A350 og bestilte A330-900 istedet

Brutto ordre Boeing:

737MAX - 402
737-800 - 212
737-900ER - 35
737BBJ - 1
7478F - 6
767-300F - 49
777F - 16
777-300ER - 22
777-8/9 - 20
787-8 - 10
787-9 - 68
787-10 - 21

Totalt: 869

Avbestillinger/konverteringer
737 - -78
747 - -4
787 - -28

Netto ordre per familie
737 - 588
747 - 2
767 - 49
777 - 58
787 - 71
 
Last edited:
Den tredje største produsenten, Embraer, sine tall er også klare

Totalt 2015: 101

E170: 2
E175: 82
E190: 8
E195: 9

Itillegg kommer de jo masse bizjets, inkludert noen varianter av de over. Uansett ganske klart og se det er E175 som er storselgeren
 
50% Airbus eide ATR leverte forresten 88 maskiner i 2015. Har ikke fordelingen mellom ATR-42 og -72, men majoriteten var av den større ATR-72 modellen, såvidt jeg klarer se ble det levert 81 av den og 7 ATR-42
 
Back
Top