Jeg vet ikke om folket her har sjekket leiebilpriser i USA i det siste, men jeg ble brått usikker på om jeg måtte kjøpe kjerra eller om det virkelig koster 35000 NOK å leie en VW Jetta i 5 dager :drunk:
Jeg vet ikke om folket her har sjekket leiebilpriser i USA i det siste, men jeg ble brått usikker på om jeg måtte kjøpe kjerra eller om det virkelig koster 35000 NOK å leie en VW Jetta i 5 dager :drunk:
Det hoeres veldig dyrt ut, riktignok har leiebil prisene (og tilgjengelighet) oekt betydelig i sommer, men prisene har fallt ettersom tilgjengeligheten har blitt betydelig bedre. Tok en rask titt neste uke lokalt - en Jetta i 7 dager (5 regnes som 7) saa var det USD 337.00 foer tax og forsikring - noe som totalt ender rundt USD 400.00. Ser at en mid size SUV (Ford Escape) ligger paa USD 350.00 pr. Uke den kostet nesten USD 1100.00 i sommer.
Klart prisene avhenger av baade destinasjon og «sesong» (Thanksgiving, Jul og greier) kan faa prisene til aa skyte i vaeret - men boer ligg betydelig under det du har funnet
Dette var et søk jeg gjorde på Budget forrige uke, for 5 dager ut fra IAD, uka før jul. :wow: Men gjorde samme søket i går og fikk opp SUV av typen "Ford Explorer eller lignende" til under 4000 NOK prepaid for de samme datoene. Så det er tydelig noe som skjer nå i markedet.
Kan det hende de pusher store biler nå som bensinprisen er gått opp? Flere vil ha mindre leiebiler grunnet dyrere bensin?
Dette var et søk jeg gjorde på Budget forrige uke, for 5 dager ut fra IAD, uka før jul. :wow: Men gjorde samme søket i går og fikk opp SUV av typen "Ford Explorer eller lignende" til under 4000 NOK prepaid for de samme datoene. Så det er tydelig noe som skjer nå i markedet.
Kan det hende de pusher store biler nå som bensinprisen er gått opp? Flere vil ha mindre leiebiler grunnet dyrere bensin?
Hei Cecilie - er dette Budget ? Ja helt koko, men interessant at Expedition (Kategori L) er saapass rimelig (gaar ut i fra at det er uke pris) - her paa vestkysten ligger Expedition / Surburban paa USD 550.00 /pr dag ! Ser ut som leiebilfirmanene klarer aa skaffe mid size SUV (dog ser det ut til aa vaere 100% Japanske / Koreanske biler uuuurrrrrgggg!!
Tesla shares soared as high as 7% following news that Hertz will order 100,000 vehicles to build an elective vehicle rental fleet.
Det reflekterer nok tilgjengeligheten. De må kjøpe bilen før du får leie den (til høyere pris)
Så får vi se om andre leiebilselskaper følger i Hertz’ fotefar ….
https://www.cnbc.com/2021/10/25/tes...z-will-purchase-100000-electric-vehicles.html
Noen som har erfaringer med Turo? Er det seriøst med forsikringer osv?
Prøvde og bruke Turo i Hawaii, men det var mye om og men og signe opp så jeg droppa det. Tror de er seriøse. Vær sikker på at du er godt forsikret før du skriver under på noe som helst.
Ja, i tillegg så dekker kreditt kortet og forsikring. Gjør et norsk kort det samme?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.