• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kvilerom på 777

Randulfb

ScanFlyer Blue
Kvilerom på 777

Av og til tek vitelysta overhand, og då må spørsmåla fram (så får vi sjå om nokon har svaret).
Reiste akkurat med Thai 777-200, og konstaterte at store delar av kabinbesetninga forsvann ein del av turen. Reknar med at dei har eit kvilerom ein eller anna stad, men kunne ikkje sjå nokon opp eller nedgang i bakenden av flyet.
Tek eg feil, eller kvar gøymer dei seg?

Re: Kvilerom på 777

Nå vet jeg ikke med TG, men 777 maskinene til Continental (nå UA) har hvilerom over taket ved området ved dør 3

P1010091.jpg

P1010090.jpg

Nyere 777 har crewrest over kabinen, mens eldre har under. Plassering er ulikt fra selskap til selskap.

Nyere 777 har crewrest over kabinen, mens eldre har under. Plassering er ulikt fra selskap til selskap.

De over kabinen kan ettermonteres. Continental har gjort det paa alle sine 777. Tipper at Dr. Johnsen ogsaa vil gjoere dette paa United sine maskiner

Thais 777-200ER har 2 hvilerom over kabinen. Det er en liten en fremst i flyet, med inngangen foran buisnessclass. Den er kanskje beregnet mest for pilotene. Har ihvertfall sett at det er 4 piloter med flyet fra Oslo, de bytter vel underveis. Ett større hvilerom er bak i flyet, med inngangen foran bakerste avdeling (seterad 50 og bakover). Har selv sittet på seterad 53 høyre side. Og da så jeg rett på døra til det hvilerommet. Kabinbesetningen både i uniform og sivilkledd gikk inn og ut av den døra underveis.

Back