Washington sanctions Russia's VEB-Leasing
USA setter VEB Leasing på svartelisten, uten at jeg helt ser hvilke direkte følger det vil få for dem. Utenom vanskeligheter vedrørende finansiering fra Vesten
Ser at trafikken går langt øst for grensen til Russland. Noen som har sett informasjon om at Russland har stengt dette luftrommet?
Har EU mulighet til å stenge luftrommet over Europa for rusiske selskaper som del av sanksjonene? Og vil det bli vurdert?
Den russiske invasjonen av dette landet gjør at det vil bli omfattende konsekvenser for flytrafikken i tiden som kommer.
- mangel på gass/olje = pristigning
- stenging av luftrom over Europa/hele verden for russiske fly.
- Russland stenger sitt luftrom for overflyging ?
Dette vil på sikt ha alvorlige konsekvenser for et allerede hardt rammet luftfarts industri.
-
Boris Johnson annonserer sanksjoner mot Russland,blant annet blir Aeroflot nektet adgang til Britisk luftrom.
open skies har vel mye med det, men det har vel nesten blitt kald krig på det punktet. vet ikke om hvilken side av konflikten her som vil tillate det.
Den var vel brutt lenge før konflikten min feil.Hva prøver du å få frem her?
Nå prøver jeg søke, men såvidt jeg finner har ikke EU og Russland noen Open Skies avtale for sivil luftfart i dag uansett
Den var vel brutt lenge før konflikten min feil.
Slik VG skriver det er det snakk om å nekte de å lande. Står ikke noe om overflyvninger, foreløpig
Da gjelder nok det samme i Russland for Britiske selskaper etter midnatt.