Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten
Reuters melder nå at Russland utestenger britiske fly.
Reuters melder nå at Russland utestenger britiske fly.
BA10 har rettning rett i Russland nå
Russland bannlyser britiske fly fra å lande eller fly over russisk luftrom. Luftfartsekspert Espen Andersen tror utestengelsen snart vil gjelde for alle vestlige flyselskaper, gitt at Vesten står samlet i sanksjonene mot Russlan
Ser ut til å gå sørover nå.
Har BA noen flyvninger til nordøst asia? Kunne ikke finne noe til Seoul, Beijing eller Tokyo ihvertfall…
Blir langt å fly rundt Sovjetunionen.
Hadde vært digg om Norge kunne stengt luftrommet for alle russiske selskaper til å fly over Norge, men det skjer jo sikkert ikke...
Naa har vel Norge sagt at de foelger EU og hvis EU stenger Luftrommet foelger nok Norge med. Men hva er det av overflyvninger Russerene har naa, det mest Vestover er vel stengt - vil bli stengt. Saa det er vel til Kuba og eventuelt noen Sentral Amerikanske land - men her kommer nok rekkevidden inn og stenges Irland kan det fort bli lite
Russland kommer i veien, må nok innom ANC for refueling.
http://www.gcmap.com/mapui?P=lhr-hnd,+lhr-anc
![]()
Interessant utvikling. Jeg har uansett tenkt meg en tur til Russland i sommer for å besøke familie og venner (som er like fortvilet over det som nå skjer som jeg). Nå må jeg satse på at togforbindelsen Hensinki-St. Petersburg fungerer, alternativt se om det er en mulighet over Tallin og Narva.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.