Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?

Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by ARN


Originally posted by PP


Originally posted by ARN


Hei,

Håller ARN og OSL på att konkurrera ut CPH med nya nonstoplinjer? Continental exploaterar ju både OSL og ARN med nonstopfrekvenser till U.S.A.

Kommer CPH:s nya trafik med t.ex. Delta till atlanta att hålla i den hårda konkurrensen när feed från OSL og ARN uteblir?


Det er som LN-MOW påpeger nødvendigt at skelne mellem den trafik SAS/Star står for gennem CPH via hub princippet og så den anden trafik varetaget af CO, DL, US, MH, m.v. Når US starter en rute fra ARN til PHL vil dette i første omgang ramme SAS', CO's, MH's US-trafik fra ARN, SAS' US-trafik gennem CPH samt andre selskaber der sender US trafik via deres hub - f.eks. BA, KL, AF m.v. Det rammer i mindre grad en rute som Deltas til CPH da denne er baseret på trafik til København med feed til en hub i den anden ende - i dette tilfælde ATL.

Här tror jag du har fel. US Airways rute Arlanda - Philadelphia kommer att dra passagerare som ska vidare i U.S.A. via hubben i Philadelphia. Deltas upplägg med linjen CPH - ATL är exakt likadan. Få ska till Atlanta, men transittrafiken vidare i U.S.A. är betydande.

Därför kan en US Airways linje Arlanda - Philadelphia påverka Deltas linje från CPH till Atlanta. Detta beroende på att linjen till Atlanta kommer att försöka attrahera skandinavisk transittrafik till olika orter bortom Atlanta. Här är den nya linjen med US Airways identisk. Hur många sådana linjer tål Skandinavien?

Frågan är också om Delta kan konkurrera med den överetablering som SAS hub i CPH innebär. SAS trafik via ORD i samarbete med UA är ju välutvecklad. Dessutom är inte Delta med i star Alliance.

En fördel för US Airways i Stockholm är att bolaget är med i Star Alliance. Passagerare med detta bonuskort (och det är många i Skandinavien) kommer med fördel att kunna använda US Airways nya linje. Här har Delta ett problem från CPH. Dom är inte med i Star Alliance...

Frågan är hur länge Deltas satsning CPH - Atlanta håller innan linjen flyttas...

CPH-ATL kommer nog hålla ska du se. Iaf på sommaren, vet inte hur det kommer att se ut under vintern sen.
Skandinavien eller Norden som vi kanske ska säga i detta sammanhang med tanke på att en del finnar också lär använda sig av ARN- PHL och CPH-ATL, tål nog en del till. Tror jag iaf.. =)
Men Delta är naturligtvis välkommna på ARN, och även GOT och OSL givetvis :P
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by Hurum


Ja stemmer. Den gikk videre, og ble lagt ned da KLM mistet mye trafikk til Amsterdam. NW-ruta var vel et samarbeid med Braathens som også fløy matefly fra Gøteborg og Stockholm til USA-ruta.

Men mange år siden dette vel....

Där har vi nackdelen med allianser/sammarbete.

mvh alf
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by ARN


Originally posted by PP


Originally posted by ARN


Hei,

Håller ARN og OSL på att konkurrera ut CPH med nya nonstoplinjer? Continental exploaterar ju både OSL og ARN med nonstopfrekvenser till U.S.A.

Kommer CPH:s nya trafik med t.ex. Delta till atlanta att hålla i den hårda konkurrensen när feed från OSL og ARN uteblir?


Det er som LN-MOW påpeger nødvendigt at skelne mellem den trafik SAS/Star står for gennem CPH via hub princippet og så den anden trafik varetaget af CO, DL, US, MH, m.v. Når US starter en rute fra ARN til PHL vil dette i første omgang ramme SAS', CO's, MH's US-trafik fra ARN, SAS' US-trafik gennem CPH samt andre selskaber der sender US trafik via deres hub - f.eks. BA, KL, AF m.v. Det rammer i mindre grad en rute som Deltas til CPH da denne er baseret på trafik til København med feed til en hub i den anden ende - i dette tilfælde ATL.

Här tror jag du har fel. US Airways rute Arlanda - Philadelphia kommer att dra passagerare som ska vidare i U.S.A. via hubben i Philadelphia. Deltas upplägg med linjen CPH - ATL är exakt likadan. Få ska till Atlanta, men transittrafiken vidare i U.S.A. är betydande.

Därför kan en US Airways linje Arlanda - Philadelphia påverka Deltas linje från CPH till Atlanta. Detta beroende på att linjen till Atlanta kommer att försöka attrahera skandinavisk transittrafik till olika orter bortom Atlanta. Här är den nya linjen med US Airways identisk. Hur många sådana linjer tål Skandinavien?

Frågan är också om Delta kan konkurrera med den överetablering som SAS hub i CPH innebär. SAS trafik via ORD i samarbete med UA är ju välutvecklad. Dessutom är inte Delta med i star Alliance.

En fördel för US Airways i Stockholm är att bolaget är med i Star Alliance. Passagerare med detta bonuskort (och det är många i Skandinavien) kommer med fördel att kunna använda US Airways nya linje. Här har Delta ett problem från CPH. Dom är inte med i Star Alliance...

Frågan är hur länge Deltas satsning CPH - Atlanta håller innan linjen flyttas...

Enten så er det fordi du har besluttet at opponere mod alt hvad jeg siger eller også har du ikke læst hvad jeg skriver! Både DL på CPH og US på ARN kommer hovedsageligt til at basere sig på lokal trafik fra de to byer til USA - DL fordi de ikke har samarbejdspartnere der kan sørge for videre feed ud af CPH og US fordi SAS på nuværende tidspunkt ikke ønsker et tæt samarbejde (hvilket du jo så ikke tror på er sandt) og derved begrænser mulighederne for videre feed til/fra ARN.

De to linjer har således det til fælles, at de hovedsageligt kommer til at konkurrere med selskaber der tager lokal trafik fra henholdsvis CPH og STO til US - den indbyrdes konkurrence mellem de to linjer er derved relativ beskeden. Med din påståede store kendskab til branchen burde dette være klart og tydeligt at se for dig.
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Selv om jeg er ofte er enig med deg PP, saa er jeg noe uenig i dette tilfellet. det du skriver passer meget godt for CPH og ARN, MEN i baade i ATL og PHL vil det vaere en stor del Transfer trafikk, dette er jo "hub" for hvert selskap.....og naa kan begge f.eks tilby "one-stop" til CPH eller ARN i fra f.eks. Seattle (hvor vaeret er pent, kaffen er god, og store fly blir satt sammen:p )
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Uansett om pp har rett eller ei er vel måten han fremstår som verdensmester/besserwisser det som provoserer de fleste.

Kanskje litt ydmykhet hadde vært på sin plass - bare en tanke en fredagskveld.
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by Hurum


Uansett om pp har rett eller ei er vel måten han fremstår som verdensmester/besserwisser det som provoserer de fleste.

Kanskje litt ydmykhet hadde vært på sin plass - bare en tanke en fredagskveld.

Jeg synes han er saklig, har god informsjon og han provoserer ikke meg. Slik debattering er det absolutt takhoeyde for her......du har tydeligvis ikke faatt med deg MOL/KRS/ og Aalefjord debattene:p :p
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Håller med Hurum att det just är tonen som får PP låta lite besserwisser. Men helt klart verkar han insatt i branchen och mycket kunnig :up:

Gonatt :zzz :zzz :zzz
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by PP


Originally posted by ARN


Originally posted by PP


Originally posted by ARN


Hei,

Håller ARN og OSL på att konkurrera ut CPH med nya nonstoplinjer? Continental exploaterar ju både OSL og ARN med nonstopfrekvenser till U.S.A.

Kommer CPH:s nya trafik med t.ex. Delta till atlanta att hålla i den hårda konkurrensen när feed från OSL og ARN uteblir?


Det er som LN-MOW påpeger nødvendigt at skelne mellem den trafik SAS/Star står for gennem CPH via hub princippet og så den anden trafik varetaget af CO, DL, US, MH, m.v. Når US starter en rute fra ARN til PHL vil dette i første omgang ramme SAS', CO's, MH's US-trafik fra ARN, SAS' US-trafik gennem CPH samt andre selskaber der sender US trafik via deres hub - f.eks. BA, KL, AF m.v. Det rammer i mindre grad en rute som Deltas til CPH da denne er baseret på trafik til København med feed til en hub i den anden ende - i dette tilfælde ATL.

Här tror jag du har fel. US Airways rute Arlanda - Philadelphia kommer att dra passagerare som ska vidare i U.S.A. via hubben i Philadelphia. Deltas upplägg med linjen CPH - ATL är exakt likadan. Få ska till Atlanta, men transittrafiken vidare i U.S.A. är betydande.

Därför kan en US Airways linje Arlanda - Philadelphia påverka Deltas linje från CPH till Atlanta. Detta beroende på att linjen till Atlanta kommer att försöka attrahera skandinavisk transittrafik till olika orter bortom Atlanta. Här är den nya linjen med US Airways identisk. Hur många sådana linjer tål Skandinavien?

Frågan är också om Delta kan konkurrera med den överetablering som SAS hub i CPH innebär. SAS trafik via ORD i samarbete med UA är ju välutvecklad. Dessutom är inte Delta med i star Alliance.

En fördel för US Airways i Stockholm är att bolaget är med i Star Alliance. Passagerare med detta bonuskort (och det är många i Skandinavien) kommer med fördel att kunna använda US Airways nya linje. Här har Delta ett problem från CPH. Dom är inte med i Star Alliance...

Frågan är hur länge Deltas satsning CPH - Atlanta håller innan linjen flyttas...

Enten så er det fordi du har besluttet at opponere mod alt hvad jeg siger eller også har du ikke læst hvad jeg skriver! Både DL på CPH og US på ARN kommer hovedsageligt til at basere sig på lokal trafik fra de to byer til USA - DL fordi de ikke har samarbejdspartnere der kan sørge for videre feed ud af CPH og US fordi SAS på nuværende tidspunkt ikke ønsker et tæt samarbejde (hvilket du jo så ikke tror på er sandt) og derved begrænser mulighederne for videre feed til/fra ARN.

De to linjer har således det til fælles, at de hovedsageligt kommer til at konkurrere med selskaber der tager lokal trafik fra henholdsvis CPH og STO til US - den indbyrdes konkurrence mellem de to linjer er derved relativ beskeden. Med din påståede store kendskab til branchen burde dette være klart og tydeligt at se for dig.

Du har inget belägg för det du säger alls. Det är spekulation återigen. Både DL från CPH og US Airways från Stockholm kommer att vara beroende av feed. Båda dessa linjer konkurrerar dessutom om transittrafiken från Skandinavien vidare i U.S.A. Få ska till Atlanta eller Philadelphia, de flesta ska vidare.

Den hårda övriga satsningen på Skandinavien från amerikanska bolag nu kan göra Deltas linje till atlanta olönsam. Även CO är ju på väg in till CPH. Och komihåg att Delta inte är med i Star Alliance, det är US Airways. Detta faktum är en stor nackdel för Delta i Skandinavien och en stor fördel för US Airways. Star Alliance har ett försprång framför andra bonusprogram här eftersom SAS är med. Detta gör ett medlemsskap nästan till en förutsättning för att kunna konkurrera med SAS i Skandinavien. Därför har US Airways bättre chanser på Arlanda än Delta har i Köpenhamn.

Att medlemsskap i Star Alliance är viktigt förklarar också skillnaderna mellan Thais och MAS förutsättningar på linjerna till Asien från Stockholm. Med Star Alliance får Thai fler Businesspassagerare vilket ger högre genomsnittlig yield. US Airways har exakt samma möjligheter här på linjerna till U.S.A. att ge SAS en fight.

Hur man än vrider och vänder på saken så är Delta i CPH förloraren... :wow:

Om vi återvänder till tråden så är det ju bara en tidsfråga innan Stockholm får en nonstoplinje till Tokyo. ANA 747-400 ? Då får SAS ännu större problem på linjen CPH - NRT... Redan nu är det ju stort läckage via HEL eftersom SAS envisas med att flyga från CPH till NRT. Blir en linje med ANA en succé från Stockholm när den kommer?
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by dc-8-63


Originally posted by Hurum


Uansett om pp har rett eller ei er vel måten han fremstår som verdensmester/besserwisser det som provoserer de fleste.

Kanskje litt ydmykhet hadde vært på sin plass - bare en tanke en fredagskveld.

Jeg synes han er saklig, har god informsjon og han provoserer ikke meg. Slik debattering er det absolutt takhoeyde for her......du har tydeligvis ikke faatt med deg MOL/KRS/ og Aalefjord debattene:p :p
Så bra at han ikke provoserer deg. Han provoserer heller ikke meg. Skrev bare at måten han fremstår på virker som han er ett steg over mange andre her på forumet.

Noe Molde - Åalefjord - Kristiansand-debatt har jeg ikke fått med meg nei. Hvorfor krangler Molde og Kristiansand forresten?
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by Hurum


Uansett om pp har rett eller ei er vel måten han fremstår som verdensmester/besserwisser det som provoserer de fleste.

Kanskje litt ydmykhet hadde vært på sin plass - bare en tanke en fredagskveld.

Där satte du huvudet på spiken!
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by dc-8-63


Selv om jeg er ofte er enig med deg PP, saa er jeg noe uenig i dette tilfellet. det du skriver passer meget godt for CPH og ARN, MEN i baade i ATL og PHL vil det vaere en stor del Transfer trafikk, dette er jo "hub" for hvert selskap.....og naa kan begge f.eks tilby "one-stop" til CPH eller ARN i fra f.eks. Seattle (hvor vaeret er pent, kaffen er god, og store fly blir satt sammen:p )

Jeg har måske ikke fået udtrykt mig klart nok, men er helt enig i det du skriver og var også dette jeg forsøgte at fremdrage i mit forrige indlæg.

Er fuldstændig enig i at begge disse linjer i stor grad er baseret på feed i henholdsvis ATL og PHL, men at dette i langt mindre grad er tilfældet i den anden ende - dvs. CPH og ARN. Det er på den baggrung jeg mener at de to linjer ikke direkte konkurrrere med hinanden, men i stedet konkurrerer om den volume der lokalt udgår fra de to lufthavne.

US linje kunne i stor udstræning være baseret på feed i begge ender af ruten, men det kræver at SAS har lyst til at være med. Som sagt så tyder alt i øjeblikket på at SAS ikke har lyst til dette af frygt for at tabe egne trafik.
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by PP


[Er fuldstændig enig i at begge disse linjer i stor grad er baseret på feed i henholdsvis ATL og PHL, men at dette i langt mindre grad er tilfældet i den anden ende - dvs. CPH og ARN. Det er på den baggrung jeg mener at de to linjer ikke direkte konkurrrere med hinanden, men i stedet konkurrerer om den volume der lokalt udgår fra de to lufthavne.

Disse to linjene må vel åpenbart være i konkurranse med hverandre sett i forhold til amerikanske reisende. At de kanskje i mindre grad konkurerer om passasjerer basert i Skandinavia er kanskje også sant, men det må da bety at man i stor grad baserer seg på reisende enten fra Stockholmsregionen eller CPH-regionen. det må også bety at trafikken med utreise fra Skandinavia er noe mer begrenset enn med utreise fra USA. Jeg kan vanskelig se at man kan hevde noe annet enn at disse to rutene er konkurrenter (de er selvsagt ikke direkte konkurrenter siden de ikke betjener de samme by-parene, men konkurrenter likefullt).
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by TOS


Originally posted by PP


[Er fuldstændig enig i at begge disse linjer i stor grad er baseret på feed i henholdsvis ATL og PHL, men at dette i langt mindre grad er tilfældet i den anden ende - dvs. CPH og ARN. Det er på den baggrung jeg mener at de to linjer ikke direkte konkurrrere med hinanden, men i stedet konkurrerer om den volume der lokalt udgår fra de to lufthavne.

Disse to linjene må vel åpenbart være i konkurranse med hverandre sett i forhold til amerikanske reisende. At de kanskje i mindre grad konkurerer om passasjerer basert i Skandinavia er kanskje også sant, men det må da bety at man i stor grad baserer seg på reisende enten fra Stockholmsregionen eller CPH-regionen. det må også bety at trafikken med utreise fra Skandinavia er noe mer begrenset enn med utreise fra USA. Jeg kan vanskelig se at man kan hevde noe annet enn at disse to rutene er konkurrenter (de er selvsagt ikke direkte konkurrenter siden de ikke betjener de samme by-parene, men konkurrenter likefullt).

Som sagt linjerna konkurrerar ju självklart om främst amerikansk transittrafik till Skandinavien. Och visst kan det vara riktigt att transittrafiken på den här sidan atlanten inte kommer att vara lika stark.

Men en amerikan i valet att åka på en turistresa till Skandinavien med ett amerikanskt bolag via en hub i U.S.A. kan med US Airways linje komma att välja att resa till ARN istället för CPH som turistdestination.

Sedan kvarstår ju faktumet att Star Alliance är mycket starkare än något annat bonussystem för Skandinaver. Det gör att US Airways får en starkare ställning när det gäller trafik också från Skandinavien till U.S.A.

Och nu detta med feed... Både US Airways linje från ARN och Deltas linje från CPH kommer att få feed från t.ex. Flynordic m.m. Deras priser är låga och det går utmärkt att komma över billiga connections till ARN og CPH. Dessa passagerare har i stor utsträckning Star Alliance-kort även om de när de åker privat inte har råd med SAS höga priser inom Skandinavien... Så PP, det finns inte några absoluta sanningar här. Det går inte att vara tvärsäker på trafikutvecklingen på linjerna i dina grannländer. Så var lite ödmjuk i din dialog :hi2
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by ARN


Originally posted by TOS


Originally posted by PP


[Er fuldstændig enig i at begge disse linjer i stor grad er baseret på feed i henholdsvis ATL og PHL, men at dette i langt mindre grad er tilfældet i den anden ende - dvs. CPH og ARN. Det er på den baggrung jeg mener at de to linjer ikke direkte konkurrrere med hinanden, men i stedet konkurrerer om den volume der lokalt udgår fra de to lufthavne.

Disse to linjene må vel åpenbart være i konkurranse med hverandre sett i forhold til amerikanske reisende. At de kanskje i mindre grad konkurerer om passasjerer basert i Skandinavia er kanskje også sant, men det må da bety at man i stor grad baserer seg på reisende enten fra Stockholmsregionen eller CPH-regionen. det må også bety at trafikken med utreise fra Skandinavia er noe mer begrenset enn med utreise fra USA. Jeg kan vanskelig se at man kan hevde noe annet enn at disse to rutene er konkurrenter (de er selvsagt ikke direkte konkurrenter siden de ikke betjener de samme by-parene, men konkurrenter likefullt).

Som sagt linjerna konkurrerar ju självklart om främst amerikansk transittrafik till Skandinavien. Och visst kan det vara riktigt att transittrafiken på den här sidan atlanten inte kommer att vara lika stark.

Men en amerikan i valet att åka på en turistresa till Skandinavien med ett amerikanskt bolag via en hub i U.S.A. kan med US Airways linje komma att välja att resa till ARN istället för CPH som turistdestination.

Sedan kvarstår ju faktumet att Star Alliance är mycket starkare än något annat bonussystem för Skandinaver. Det gör att US Airways får en starkare ställning när det gäller trafik också från Skandinavien till U.S.A.

Och nu detta med feed... Både US Airways linje från ARN och Deltas linje från CPH kommer att få feed från t.ex. Flynordic m.m. Deras priser är låga och det går utmärkt att komma över billiga connections till ARN og CPH. Dessa passagerare har i stor utsträckning Star Alliance-kort även om de när de åker privat inte har råd med SAS höga priser inom Skandinavien... Så PP, det finns inte några absoluta sanningar här. Det går inte att vara tvärsäker på trafikutvecklingen på linjerna i dina grannländer. Så var lite ödmjuk i din dialog :hi2

Vi må jo nok bare konstatere at vi ikke er enige og ikke har samme syn på denne sag. Selvfølgelig er der en form for konkkurence mellem disse to linjer, men den er indirekte og kommer ikke til at blive særlig stærk efter min vurdering.

Jeg har ikke prøvet at fremføre absolutte sandheder, men blot argumentere for mit syn på sagen baseret egen viden samt forskellige personlige kilder. Jeg mener du basere din argumentation på forkerte synspunkter, men det er en fri debat og du er naturligvis velkommen til at fremføre dem her.

Jeg må dog tilstå at jeg er dybt irriteret over at du sætter spørgsmål tegn ved mine kilder og mener det er ting jeg selv har opdigtet uden hold i virkeligheden. Hvis du ikke tror på det er det fint nok for mig, men disse anklager synes jeg stadig er under bæltestedet!
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by PP


Originally posted by ARN


Originally posted by TOS


Originally posted by PP


[Er fuldstændig enig i at begge disse linjer i stor grad er baseret på feed i henholdsvis ATL og PHL, men at dette i langt mindre grad er tilfældet i den anden ende - dvs. CPH og ARN. Det er på den baggrung jeg mener at de to linjer ikke direkte konkurrrere med hinanden, men i stedet konkurrerer om den volume der lokalt udgår fra de to lufthavne.

Disse to linjene må vel åpenbart være i konkurranse med hverandre sett i forhold til amerikanske reisende. At de kanskje i mindre grad konkurerer om passasjerer basert i Skandinavia er kanskje også sant, men det må da bety at man i stor grad baserer seg på reisende enten fra Stockholmsregionen eller CPH-regionen. det må også bety at trafikken med utreise fra Skandinavia er noe mer begrenset enn med utreise fra USA. Jeg kan vanskelig se at man kan hevde noe annet enn at disse to rutene er konkurrenter (de er selvsagt ikke direkte konkurrenter siden de ikke betjener de samme by-parene, men konkurrenter likefullt).

Som sagt linjerna konkurrerar ju självklart om främst amerikansk transittrafik till Skandinavien. Och visst kan det vara riktigt att transittrafiken på den här sidan atlanten inte kommer att vara lika stark.

Men en amerikan i valet att åka på en turistresa till Skandinavien med ett amerikanskt bolag via en hub i U.S.A. kan med US Airways linje komma att välja att resa till ARN istället för CPH som turistdestination.

Sedan kvarstår ju faktumet att Star Alliance är mycket starkare än något annat bonussystem för Skandinaver. Det gör att US Airways får en starkare ställning när det gäller trafik också från Skandinavien till U.S.A.

Och nu detta med feed... Både US Airways linje från ARN och Deltas linje från CPH kommer att få feed från t.ex. Flynordic m.m. Deras priser är låga och det går utmärkt att komma över billiga connections till ARN og CPH. Dessa passagerare har i stor utsträckning Star Alliance-kort även om de när de åker privat inte har råd med SAS höga priser inom Skandinavien... Så PP, det finns inte några absoluta sanningar här. Det går inte att vara tvärsäker på trafikutvecklingen på linjerna i dina grannländer. Så var lite ödmjuk i din dialog :hi2

Vi må jo nok bare konstatere at vi ikke er enige og ikke har samme syn på denne sag. Selvfølgelig er der en form for konkkurence mellem disse to linjer, men den er indirekte og kommer ikke til at blive særlig stærk efter min vurdering.

Jeg har ikke prøvet at fremføre absolutte sandheder, men blot argumentere for mit syn på sagen baseret egen viden samt forskellige personlige kilder. Jeg mener du basere din argumentation på forkerte synspunkter, men det er en fri debat og du er naturligvis velkommen til at fremføre dem her.

Jeg må dog tilstå at jeg er dybt irriteret over at du sætter spørgsmål tegn ved mine kilder og mener det er ting jeg selv har opdigtet uden hold i virkeligheden. Hvis du ikke tror på det er det fint nok for mig, men disse anklager synes jeg stadig er under bæltestedet!

En källa är enligt min uppfattning helt ointressant att prata om i ett fall när man inte kan ange vem det är. Då kan man lika bra stå för synpunkterna själv. Det finns ingen möjlighet att värdera sanningshalten i dina påståenden för en utomstående. Dom kan ju lika gärna komma från ansatta på SAS i Danmark eller Köbenhavns Lufthavn och i båda fallen är källorna "jäviga" visavi CPH och synpunkterna blir därmed kraftigt färgade till fördel för danska intressen. Jag är ganska övertygad om att det är på det viset faktiskt.

Tack för debatten :up:
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by ARN


Både US Airways linje från ARN och Deltas linje från CPH kommer att få feed från t.ex. Flynordic m.m.

At tale om FlyNordic som feed giver ingen mening. FlyNordic er et LCC der ikke går ud og tegner interline agreement og aftale om fælles gennemgående priser med DL og/eller US. Selvklart vil nogle mennesker booke en billet med flynordic og en anden med DL/US, men det er ikke feed i den gængse forstand. For at snakke om feed skal du kunne rejse på samme billet - tjekke bagagen igennem, og have en favorabel gennemgåendepris. Ellers så bliver alle selskaber jo feed til hinanden.
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

SAS siger jo tit og ofte at de ikke tjener penge på deres USA linier - måske der var bedre økonomi i at lave codeshare på US og så nedlægge ARN-EWR og bruge flyet et andet sted (PEK/PVG eksempelvis).
Det er naturligvis en ulempe for de SAS pax der skal til NYC, men for alle dem der bruger EWR som connecting sted (primært med CO), vil det vel egentlig bare være en fordel at connecte i PHL i stedet og så få Eurobonus på US domestic flights derfra.

Men måske er sandheden ikke at SAS taber penge på deres USA flights, hvis de i den grad vil protecte dem.
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by jens


Originally posted by ARN


Både US Airways linje från ARN och Deltas linje från CPH kommer att få feed från t.ex. Flynordic m.m.

At tale om FlyNordic som feed giver ingen mening. FlyNordic er et LCC der ikke går ud og tegner interline agreement og aftale om fælles gennemgående priser med DL og/eller US. Selvklart vil nogle mennesker booke en billet med flynordic og en anden med DL/US, men det er ikke feed i den gængse forstand. For at snakke om feed skal du kunne rejse på samme billet - tjekke bagagen igennem, og have en favorabel gennemgåendepris. Ellers så bliver alle selskaber jo feed til hinanden.

Det är skillnad på feed via interline och annan feed. Men det är likväl feed. Man kan t.o.m. prata om feed från tåg med flygplatser som har tågstation. Så anslutning med Flygnordic är högst relevant tillsammans med övriga anslutningar. Hur mycket bidraget blir för Delta eller US Airways kan undersökas via resandeundersökningar. Dessa utförs med jämna mellanrum åtminstone på ARN.

Tar du t.ex. Ryanairs point to point trafik till Stansted så visar det sig att en stor del resande är omstigning mellan olika Ryanair flygningar. Detta trots att det inte går att få bagaget incheckat hela vägen. Vi lever i en föränderlig flygvärld...
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by Alf


Originally posted by Hurum


Ja stemmer. Den gikk videre, og ble lagt ned da KLM mistet mye trafikk til Amsterdam. NW-ruta var vel et samarbeid med Braathens som også fløy matefly fra Gøteborg og Stockholm til USA-ruta.

Men mange år siden dette vel....

Där har vi nackdelen med allianser/sammarbete.

mvh alf
Ja, der har vi "snille" KLM:baeh
 
Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by ARN




Det är skillnad på feed via interline och annan feed. Men det är likväl feed. Man kan t.o.m. prata om feed från tåg med flygplatser som har tågstation. Så anslutning med Flygnordic är högst relevant tillsammans med övriga anslutningar....
med den der tvistede logik er det vel også feed hvis jeg tar cyklen til lufthavnen!:naughty:

Ud fra din logik er der således feed i alle lufthavne.! Get a life!

PP's argumentation om at DL/US sansynligvis bygger ruterne på feed fra USA virker noget troværdigt end din "argumentation".

En helt anden ting er så nok også at en del af trafikken på ruterne til CPH vil være "feed" til cruiselinerne der ofte skifter pax i CPH.
 
Back
Top