Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?

Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'

Originally posted by ARN

Att inte alltid i olika forum driva propaganda för Kastrup till nackdel för konkurrerande flygplatser särskilt för ARN kan vara något att tänka på. Och att inse att nya linjer inte alltid är lönsamma från dag 1. Det tar som regel tre år att få långdistanslinjer lönsamma. Att inte alltid försöka förstöra glädjen med nya linjer i Stockholm med att hitta argument får att allt möjligen går åt fanders om linjen inte går från CPH.

Det mener jeg heller ikke er tilfældet - specielt ikke i denne sag. Så vidt jeg ved har jeg ikke på nogen måde modargumenteret US nye linje til ARN. Jeg har blot videregivet relevant information omkring situationen (som tilfældigvis også omhandler MH på ARN), som jeg har fra en troværdig kilde! Så enkel er sagen som jeg ser det...

Jeg vil samtidig pointere at jeg til dels i dette forum og specielt i et svensk forum ser mange der har meget svært ved at skjule sin utilfredshed og skuffelse omkring nye linjer der går til CPH og ikke ARN. Emirates nye linje til CPH er et godt eksempel - så samtiddig med at jeg vil forsøge at være mere disciplineret, vil jeg opfordre til at man ikke kaster med sten når man selv bor i et glashus.

Nå nok om denne sag - nu må vi komme videre...

Originally posted by amatør

Håper du ikke ser på oss som nasjonalister fordi vi ønsker et par intecontinentale linjer til fra OSL??:nor

Det var nu ikke så voldsomt og alvorligt ment... :cheers:

Originally posted by PP

Hej CK - nå ja men der er vel også mange her der er norsk-nationalister :D Jeg regner dog ikke dig med i denne bande :spin:

Jeg kan forstå at jeg kan virke provokerende på mange, hvilket for så vidt ikke er meningen - men kan godt se at jeg til tider går lige til grænsen og nok også bliver revet med af situationen.

I bund og grund handler det om jeg synes nogen her ser lidt for roserødt på tingene (jojo det gør jeg måske også selv engang imellem) og derved glemmer rationaliteten i deres argumentation. Derudover tror jeg måske også v heri DK går lidt hårdere til hinanden når vi diskuterer og i mindre grad er politisk korrekte - jeg ved det ikke men det er blot min vurdering i forhold til NO og SE. Når diskussionen er overståeet er der dog som regel "no hard feelings"!

Nå men jeg skal nok prøve at forbedre mig og være knap så påstående. Måske jeg bliver nød til at invitere jer alle en tur til Kastrup for at vise at jeg i virkeligheden faktisk er en ganske flink fyr - og jo Henrik du er også velkommen på trods af din sympatiske udtalelse :naughty:

Jag vill verkligen inte gå på personangrepp, men efter att ha hållit tyst om din patriotism i typ 5 år kunde jag inte hålla mig längre!
Ser fram emot en förbättring!
Kanske är du helt annan i verkligheten, vad vet jag... :skep

Originally posted by LN-MOW

Naa har 757 begrenset range ... skal du lenger enn til NYC (5600km) fra OSL, faar du problemer. Selv om publisert max rekkevidde for -200'en er 7200km, er effektiv rekkevidde mer rundt 6400-6500 skal man se paa helaarlig operasjon (max payload, vaer/vind).
Saa da snakker man Boston, New York og kaaaanske Washington (Baltimore og Dulles). That's it.

Fuelstop er OK for charter, men ikke for rutefly.

En 763ER bor vel ogsaa kunne gaa ann paa OSL ruter. Den er ikke saa mye storre enn 752ER i 2-class layout, men har endel storre cargo kapasitet

Originally posted by Someone

Originally posted by LN-MOW

Naa har 757 begrenset range ... skal du lenger enn til NYC (5600km) fra OSL, faar du problemer. Selv om publisert max rekkevidde for -200'en er 7200km, er effektiv rekkevidde mer rundt 6400-6500 skal man se paa helaarlig operasjon (max payload, vaer/vind).
Saa da snakker man Boston, New York og kaaaanske Washington (Baltimore og Dulles). That's it.

Fuelstop er OK for charter, men ikke for rutefly.

En 763ER bor vel ogsaa kunne gaa ann paa OSL ruter. Den er ikke saa mye storre enn 752ER i 2-class layout, men har endel storre cargo kapasitet
Eller 762ER som er omtrent som 757 i cabinkapasitet,men med større cargokapasitet.Og etter det jeg har hørt gikk SAS sin A330 stappfull av cargo mellom OSL og EWR,så da trengs det nok..

En 762 er uforholdsmessig mye tyngre enn en 752, og gir langt hoyere kostnad per sete. Ikke overvurder betydningen av frakt heller - prisene er lave og kapasiteten er stor.

Back