Replying to Topic 'Konkurrerar Oslo og ARN ut CPH med nonstoplinjer?'
Naa synes jeg personlig at ARN er langt mer bombastisk og paastaaelig enn pp - men det er naa engang meg ...
Henger meg litt opp i dette med feed og konkurranse mellom US paa ARN og DL i CPH. Saa lenge det ikke finnes interlineavtaler med god proratering paa ARN-CPH, opererer disse i to helt adskilte markeder. F.eks. Atlanta-CPH med DL og CPH-ARN med FlyNordic paa separate billetter er uselgelig i USA, og stoerstedelen av de amerikanske selskapenes trafikk originerer i USA. Delta filtrerer sin Sverige-trafikk via Skyteam-partnerenes hubs i Paris og Amsterdam. En USAirways passasjer som skal Philadelphia-CPH, vil reise til AMS eller FRA og videre med en Star-partner derfra.
Saa hvorfor skal man rote med FlyNordic eller overpriset SAS-forbindelse?
Naar det gjelder dette med kilder .... hvis man skulle oppgi kilder til all informasjon man tilegner seg, blir det ikke mye igjen aa debattere. Analyse av rykter og andres informasjon er ogsaa viktig paa et aapent forum. Og ogsaa morsomt. Det gir deltageren selv muligheten til aa skille mellom det man tror er rett og feil, saa vil man etterhvert finne ut hvem som er troverdig eller ikke.
Dette forumet er i forhold til mange andre der ute baade saklig og disiplinert. En viss 'bullshit-faktor' vil det alltid vaere - og det maa det etter min mening ogsaa vaere for aa holde paa interessen. Saa faar deltakerene selv skille ut det de selv mener er relevant.
Naa synes jeg personlig at ARN er langt mer bombastisk og paastaaelig enn pp - men det er naa engang meg ...
Henger meg litt opp i dette med feed og konkurranse mellom US paa ARN og DL i CPH. Saa lenge det ikke finnes interlineavtaler med god proratering paa ARN-CPH, opererer disse i to helt adskilte markeder. F.eks. Atlanta-CPH med DL og CPH-ARN med FlyNordic paa separate billetter er uselgelig i USA, og stoerstedelen av de amerikanske selskapenes trafikk originerer i USA. Delta filtrerer sin Sverige-trafikk via Skyteam-partnerenes hubs i Paris og Amsterdam. En USAirways passasjer som skal Philadelphia-CPH, vil reise til AMS eller FRA og videre med en Star-partner derfra.
Saa hvorfor skal man rote med FlyNordic eller overpriset SAS-forbindelse?
Naar det gjelder dette med kilder .... hvis man skulle oppgi kilder til all informasjon man tilegner seg, blir det ikke mye igjen aa debattere. Analyse av rykter og andres informasjon er ogsaa viktig paa et aapent forum. Og ogsaa morsomt. Det gir deltageren selv muligheten til aa skille mellom det man tror er rett og feil, saa vil man etterhvert finne ut hvem som er troverdig eller ikke.
Dette forumet er i forhold til mange andre der ute baade saklig og disiplinert. En viss 'bullshit-faktor' vil det alltid vaere - og det maa det etter min mening ogsaa vaere for aa holde paa interessen. Saa faar deltakerene selv skille ut det de selv mener er relevant.