Boka plats på SAS sista flygning med MD-80

Re: Boka plats på SAS sista flygning med MD-80

Stan betyr byen. Vil tro den er mere interessant å se enn flyplassen for de fleste ombord

Vet at stan betyr byen, men han skrev boende rundt KRS, som jo er flyplassen ;) Derfor sprøsmålet...

MLAT'en til Flightradar har akkurat plukket opp SK7030/BC001 rett uten for Arendal

Attachments

• Screen shot 2013-10-26 at 2.44.29 PM.jpg
    Screen shot 2013-10-26 at 2.44.29 PM.jpg
    43.4 KB · Views: 1,223

Så den akkurat i det den svingte over Oslo. Vemodige saker for oss som elsker MD:)

Etter en bedre middag på Fjord her i sentrum med min livsledsager har inntrykkene etter dagens MD80 flight begynt å synke inn.
Det var nok en fantastisk opplevelse i godt selskap.
Supert flight og cabin crew. Service impecable!:)
Trivlige deltagere , mye latter,smil,historier,yrkes entusiasme,yrkes stolthet,entusiaster,kort skat en minnerik dag i livet.
Takk til dere som tok initiativet og takk til alle deltagere som bidro til felles opplevelse. Kjekt å treffe bekjente igjen.
Maken til farewell flight skal man lete lenge etter.
Jeg regner med at det går lang tid til neste gang jeg får oppleve over 2 timers flight fra CPH opp til OSL.
Amen.
Bilder og inntrykk kommer senere.
Min bedre halv del lager bildebok på Facebook.

Etter en bedre middag på Fjord her i sentrum med min livsledsager har inntrykkene etter dagens MD80 flight begynt å synke inn.
Det var nok en fantastisk opplevelse i godt selskap.
Supert flight og cabin crew. Service impecable!:)
Trivlige deltagere , mye latter,smil,historier,yrkes entusiasme,yrkes stolthet,entusiaster,kort skat en minnerik dag i livet.
Takk til dere som tok initiativet og takk til alle deltagere som bidro til felles opplevelse. Kjekt å treffe bekjente igjen.
Maken til farewell flight skal man lete lenge etter.
Jeg regner med at det går lang tid til neste gang jeg får oppleve over 2 timers flight fra CPH opp til OSL.
Amen.

Jättekul att höra!! Det var helt fantastiskt :)

Har du sett videon på vår takeoff - den är ganska spektakulär!

http://www.youtube.com/watch?v=2qGEyeiB37M

Herlig å høre alle applauser når hun landet!

En bedrövligt tråkig nyhet..finns det verkligen inga (ideella)resurser till att behålla "henne"som ett flyghistioriskt minne ? om inte...så är det sorgligt ja kanske t.o.m.ynkligt (inte minst från SAS sida).

Ikke glem at det er enorme utgifter forbundet med dette ..... Jeg er sikker på at SAS-Museet har analysert dette grundig før de kastet inn håndkleet ...

så är det sorgligt ja kanske t.o.m.ynkligt (inte minst från SAS sida).

Sørgelig, ja, men ikke fra SAS sin side. De donerte faktisk et fly.

Når det ikke er noen som kan tilby finansiering eller plass, så går det dessverre ikke. Hadde vært supert om det gikk, men det er hverken OSL eller staten sin jobb å betale for dette. Så når man ikke klare hente nok penger andre steder så får man bare innse det ikke er mulig

JA det var sørgeligt....Men man skal også tage i betragtning at det er både dyrt og svært at have en sådan MD80 holdende...Det er jo heller ikke sikkert at OSL synes den
skulle holde foran musseet...
Men ærgeligt er det
Hilsen Ole

Ikke glem at det er enorme utgifter forbundet med dette ..... Jeg er sikker på at SAS-Museet har analysert dette grundig før de kastet inn håndkleet ...

Dette er utrolig skuffende. Hvor mye er det egentlig man snakker om her?

Aner ikke ... men med tomteleie, vedlikehold, overbygg (?), sikring etc blir det nok fort nok til at et lite frivillig museum vil slite ... Det er jo heller ikke sikkert at de engang fikk areale å parkere den på. I tillegg er det sikkert lover, forskrifter, pålegg og andre myndighetsforskrifter som må etterleves ..

Aner ikke ... men med tomteleie, vedlikehold, overbygg (?), sikring etc blir det nok fort nok til at et lite frivillig museum vil slite ... Det er jo heller ikke sikkert at de engang fikk areale å parkere den på. I tillegg er det sikkert lover, forskrifter, pålegg og andre myndighetsforskrifter som må etterleves ..

Dersom noen har en indikasjon, er vi ganske så flinke på kronerulling ;)

Back