Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det stemmer det er en A320, selv om det er litt upresist å kalle den den "korte" motoren. Er en A320-214, så en CEO med CFM-56 motorer

Skyggen gjorde det litt mer utfordrende

0935190ed8a582961176879b082d8e15.jpg

Da står denne for tur til å bli identifisert:

Mvh,

Attachments

• Q1.jpg
    Q1.jpg
    21 KB · Views: 277

semmeren har nok rett, men du for et rart fly...

Windsor1.jpg

Dærschken! Vickers Windsor må vel kvalifisere seg til pallplassering i kategorien for snurrige understell? Må også innrømme at det er første gang jeg hører om den flytypen.

Nuvel, neste mann ut er vel også en litt snurrig sak fra samme land, nemlig en Saunders-Roe SR.A/1. Kun tre stykker ble bygget, første prototype fløy så tidlig som i 1947 og hadde faktisk de to første Martin-Baker utskytningssetene som ble serieprodusert. Står på Solent Sky muséet i Southampton.

Semmern har som vist helt rett, det er Vickers Windsor. Bygget i hele tre eksemplarer. Ikke noen stor suksess med andre ord.

Semmern har hånden på stikka.

Mvh,

KnutW slår til med riktig svar. En artig liten andunge den der.
Your controls.

Hva er dette? Og hvor? Og hva het kapteinen på siste tur ut?

Attachments

• Flyprat_type_1.jpg
    Flyprat_type_1.jpg
    60.6 KB · Views: 202

OK, jeg tror at dette er en De Havilland Heron som står utenfor den gamle flyterminalen på Croydon. Har ikke peiling på hva kapteinen het. -Navn har aldri vært min sterke side.......

zojqtx.jpg

Scooter01

Da tror du helt riktig. Og hva ellers skulle kapteinen på det siste flyet (nevnte Heron) som tok av siste gang hete enn Captain Last?

Den har mye til felles med Antonov An-14, men det er det ikke. Samtidig ser den veldig fransk ut.

Status
Not open for further replies.
Back