Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det er vel heller noe så enkelt som en Boeing 737NG, altså 737-600, 700, -800 eller -900, umulig å si hvilken.
Vi ser høyre hovedhjulpar, sett fra venstre side bak vingen. Antennen som stikker ned er VHF COM #3, masta i venstre bildekant er APU fuel line shroud drain/Hydraulic system overflow.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Stone har rett. Trodde denne skulle bli tatt med en gang. Men som quizmasteren selv var inne på i en annen tråd så er de lette ofte litt vanskelig. 737-800 fra Norwegian er fasiten
a7c3168682a89e7afb2a0f6b5f958e52.jpg
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Er ute på farten så jeg har dessverre ingen nye bilder tilgjengelig. Altså fritt fram for den som måtte føle seg kallet.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det der er vel mer motorkjenning enn flykjenning. Det bør være litt mer enn bare dette for at det skal være interessant, men det virker GE90-aktig og da kan det være på én og bare én 747 om jeg husker rett. Ellers er det Boeing 777 av ymse slag.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det der er vel mer motorkjenning enn flykjenning. Det bør være litt mer enn bare dette for at det skal være interessant, men det virker GE90-aktig og da kan det være på én og bare én 747 om jeg husker rett. Ellers er det Boeing 777 av ymse slag.

ikke 777 (eller 747 med GE90 for den saks skyld), men kan innrømme at flytypen kan ha et ganske så 777 med GE90 preg, bare i vesentlig mindre skala:)
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Kan dette faktisk være en E-jet (E175 eller E190/5) og det faktisk er en CF34 vi ser?

Forresten så har vel GE90 brukt 747 som testfly, men har aldri blitt levert. GE CF-6 (ymse varienter) og GEnx(-2B) er GE motorene du kan få 747 med
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Nå begynner å likne flykjenning i stedet for motorkjenning ;)
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

I disse dager er det jo en flytype hvor nettopp Motoren(e) er I Fokus, ja selv I navnet: A320 NEO (New Engine Option) - så selv flyet kan kjennes på motorene. Mener dette er en A320 NEO med PW1000G
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

I disse dager er det jo en flytype hvor nettopp Motoren(e) er I Fokus, ja selv I navnet: A320 NEO (New Engine Option) - så selv flyet kan kjennes på motorene. Mener dette er en A320 NEO med PW1000G

Du har nok rett i at det er en A320neo, men motoren ser ut som en CFM Leap, basert på den lille eksospipa eller hva det nå er. Dessuten så ser den lysegrå fargen på flyet mistenkelig ut som SAS sin. Så da sier jeg en A320-251n tilhørende SAS
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

det er riktig, en a320neo tilhørende sas!

har ikke bildet jeg har klippet det ut av her, da det ligger lokalt på en annen enhet, men håper dette bildet av samme maskin på samme tid og sted går fint som bevis:)
OSL - SAS LN-RGO. A320neo by Fredrik Hotvedt, on Flickr
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Nese understell fra en A-320, skjønt det er vel maken på 319 og 321 også.
Dette flyet er så nytt at de gule asfalt stripene reflekteres i huden på undersiden av flyet.
Bildet kanskje tatt ved eller før levering fra fabrikk..
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Nese understell fra en A-320, skjønt det er vel maken på 319 og 321 også.
Dette flyet er så nytt at de gule asfalt stripene reflekteres i huden på undersiden av flyet.
Bildet kanskje tatt ved eller før levering fra fabrikk..

Du skal få den, men det er faktisk en 318, tilhørende british airways :) var ikke så veldig ny når jeg tok bildet faktisk, ca 6 år, men hun holder seg godt!
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Du skal få den, men det er faktisk en 318, tilhørende british airways :) var ikke så veldig ny når jeg tok bildet faktisk, ca 6 år, men hun holder seg godt!

Du verden, sjelden fugl, 318 ble vel aldri noen suksess og tror de er ute av produksjon? Synes å huske de var 6 tonn tyngere enn tilsvarende antall pax fly fra Embraer eller Bomardier?
Nåja, holdt seg godt ja, eller nyvasket under buken. Har sett mange undersider på fly og som regel olje og hydraulikk og av flasset maling under buken.
Gammelt ordtak: Keep the dirty side down:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top