Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Da prøver jeg med et nesehjul igjen...

ru9ym0.jpg

Lykke til!

Scooter01

Sikkert noe Russisk, har vært på noen fly kirkegårder der og dette ser kjent ut.
Dog ganske krevende å ta denne på sparket, men er imponert over alle skarpisene på dette forumet: I løpet av 10 minutter er det sikkert en beskjeden kar som tar denne med detaljer om fargen på kjønnshårene til kona til han som kopierte tegningene til inginøren som tegnet haleroret på prototypen til broren til dette flyet. :headbang

Det er en Mikojan-Gurevitsj MiG-25

Konstruktør: Mikhail Gurevich
Kona hadde rødt hår, men var stort sett velfrisert....

Ja, det er en MiG 25, nærmere bestemt en MiG25 RBS, (Foxbat) rød34, som man kan se i Riga:

2yn051c.jpg

Må si at var ganske ydmykende å se "blåingen" av utblåsings dysene av de enorme Turmansky motorene.

Tjab har oppgaven....

Scooter01

Det ser da vitterlig ut som en Douglas A-26 Invader. Med en avkledd P&W R-2800 til venstre..

Jada, det er Scandinavian Historic Flight sin A-26B som mottar en kjærkommen overhaling utenfor Flysamlingen på Gardermoen. Bildet ble tatt for 9 1/2 år siden.

15s7u6f.jpg

Stones tur...

Scooter01

Ute og farter uten bilder, så det er åpent for alle.:thumbup

Dette må vel være Trident. Såvidt jeg husker eneste med usentrert forhjul?

Jepp, definitivt Trident, man ser det på hovedhjulene også. I tillegg til off-senter nesehjul er den vel også den eneste som har hatt fire hovedhjul på én aksel. (Om man ikke regner med TU-144 som hadde noe tilsvarende, åtte hjul på to aksler) Skal vi tippe på Duxford og BEA Trident Two, G-AVFB?
Edit: det er ikke Duxford, men Manchester. Ser det på grusen. Da snakker vi om en Trident 3B, G-AWZK.

Nerdete, sier De..?! Husk at det også finnes folk som interesserer seg for hva Northug og Johaug smører skiene med...

Last edited:

Jeg er dypt sjokkert, KnutW er jo på jordet :headbang:old - Men han hanket seg inn :D

Dette er et firemotors fly! Det er Trident 3 G-AWZK som står på Manchesters Runway Visitor Park.

Bortsett fra dét, så var det rett og det er også det eneste flyet jeg vet som legger forhjulet inn sidelengs. Someone legger ut nytt bilde.

G-AWZK.jpg

Ikke på jordet KOG, på grusen!:p Nuvel, jeg tar dissens på firemotors. Vil faktisk heller si at i tillegg til alle sine rariteter med understellet var Trident Three verdens eneste tre-og-en-halv-motors fly. Boosteren i halen ble skrudd av når flyet til slutt hadde kommet seg opp i høyde og fart. Det kunne ta sin tid, spesielt på varme sommerdager. Erindrer en take-off fra bane 24 på Fornebu der glidebaneantennen til bane 06 ble passert i det nesen begynte å løfte seg!

Antar jeg fikk denne, selv om jeg spesifiserte litt mindre enn andre?

I så fall, her er neste

1889773238e34e1643ad80e7617934ef.png

Enig med siste taler, men kan det være en neo i stedet?

Status
Not open for further replies.
Back