• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurranse for (primært) den eldre garde

Re: Konkurranse for (primært) den eldre garde

Originally posted by quarrtsiluni
Den bakerst er en IL-18 Moskva. Ifølge mine gamle bøker...

Hah, gotcha there? Noen ganger kjekt å være gammel? :cry:

Tjaaa, kanskje. Det er vanskelig å skille Bristol Britannia, Canadair CL-44, og Iljushin IL-18 (med avarter) når du ikke ser hele halefinnen. De ligner hverandre veldig.

Halen ville også utelukket en DC-variant.

:old men usikker

Originally posted by LN-KOG

Tjaaa, kanskje. Det er vanskelig å skille Bristol Britannia, Canadair CL-44, og Iljushin IL-18 (med avarter) når du ikke ser hele halefinnen. De ligner hverandre veldig.

Jeg er mest usikker på opplysningen om at alle Armagnac ble hugget opp i 1955 stemmer!

Se her, F-BAVI

Jo mer jeg ser på bildet, jo mer sikker er jeg på at det er en Armagnac vi ser :)

Den Armagnac'en var syyykt stor i tillegg, sikkert en herlig kjerre...

Og er det bare meg, eller er linjene på IL18 utrooolige smekre?

:D

F-BAVI was the last survivor of a total production of 10 aircraft, including prototypes. It was scrapped in 1975 at Bordeaux/Merignac after having lain derelict for some years.

Det sier vel det meste?

IL-18 er OK den, men kombinasjonen butt nese og skrå hale er litt rar synes jeg. Liker CL-44 og Britannia bedre. Men ingenting, absolutt ingenting slår VC-10!

Og ikke er det vel Vanguard'en heller? Synes ikke nesa ligner...

Hmmm, jeg gir nesten opp KOG :) hva er'e?

Originally posted by Fellowship

Jeg er mest usikker på opplysningen om at alle Armagnac ble hugget opp i 1955 stemmer!

Se her, F-BAVI

Jo mer jeg ser på bildet, jo mer sikker er jeg på at det er en Armagnac vi ser :)

Du har nok rett i dine antagelser Ole Johan. Du får en til stemme på F-Bavi av meg.
Teksten til det første bilde sier at det er tatt på Bordeaux-Merignac i 1966. I teksten du har funnet ble den "scrapped" på samme flyplass i 1975 etter å ha stått der noen år. Neppe tvil, dette er nok en Armangnac, nærmere bestemt F-BAVI.

Originally posted by Olebno

Originally posted by Fellowship

Se her, F-BAVI

Du har nok rett i dine antagelser Ole Johan. Du får en til stemme på F-Bavi av meg.
Teksten til det første bilde sier at det er tatt på Bordeaux-Merignac i 1966. I teksten du har funnet ble den "scrapped" på samme flyplass i 1975 etter å ha stått der noen år. Neppe tvil, dette er nok en Armangnac, nærmere bestemt F-BAVI.

Jeg er ogsaa enig med dere, det er en Armagnac (enig med TOS ogsaa, det er graadig godt drikke ogsaa)

Back