Konkurranse for (primært) den eldre garde

Re: Konkurranse for (primært) den eldre garde

Originally posted by quarrtsiluni
Den bakerst er en IL-18 Moskva. Ifølge mine gamle bøker...

Hah, gotcha there? Noen ganger kjekt å være gammel? :cry:

Tjaaa, kanskje. Det er vanskelig å skille Bristol Britannia, Canadair CL-44, og Iljushin IL-18 (med avarter) når du ikke ser hele halefinnen. De ligner hverandre veldig.

Halen ville også utelukket en DC-variant.

:old men usikker
 
Re: Konkurranse for (primært) den eldre garde

Originally posted by LN-KOG
Originally posted by quarrtsiluni
Den bakerst er en IL-18 Moskva. Ifølge mine gamle bøker...

Hah, gotcha there? Noen ganger kjekt å være gammel? :cry:
Tjaaa, kanskje. Det er vanskelig å skille Bristol Britannia, Canadair CL-44, og Iljushin IL-18 (med avarter) når du ikke ser hele halefinnen. De ligner hverandre veldig.

Halen ville også utelukket en DC-variant.

:old men usikker
Jeg er mest usikker på opplysningen om at alle Armagnac ble hugget opp i 1955 stemmer!

Se her, F-BAVI

Jo mer jeg ser på bildet, jo mer sikker er jeg på at det er en Armagnac vi ser :)
 
Re: Konkurranse for (primært) den eldre garde

Den Armagnac'en var syyykt stor i tillegg, sikkert en herlig kjerre...

Og er det bare meg, eller er linjene på IL18 utrooolige smekre?

:D
 
Re: Konkurranse for (primært) den eldre garde

F-BAVI was the last survivor of a total production of 10 aircraft, including prototypes. It was scrapped in 1975 at Bordeaux/Merignac after having lain derelict for some years.

Det sier vel det meste?

IL-18 er OK den, men kombinasjonen butt nese og skrå hale er litt rar synes jeg. Liker CL-44 og Britannia bedre. Men ingenting, absolutt ingenting slår VC-10!
 
Re: Konkurranse for (primært) den eldre garde

Og ikke er det vel Vanguard'en heller? Synes ikke nesa ligner...

Hmmm, jeg gir nesten opp KOG :) hva er'e?
 
Re: Konkurranse for (primært) den eldre garde

Originally posted by Fellowship

Originally posted by LN-KOG
Originally posted by quarrtsiluni
Den bakerst er en IL-18 Moskva. Ifølge mine gamle bøker...

Hah, gotcha there? Noen ganger kjekt å være gammel? :cry:
Tjaaa, kanskje. Det er vanskelig å skille Bristol Britannia, Canadair CL-44, og Iljushin IL-18 (med avarter) når du ikke ser hele halefinnen. De ligner hverandre veldig.

Halen ville også utelukket en DC-variant.

:old men usikker
Jeg er mest usikker på opplysningen om at alle Armagnac ble hugget opp i 1955 stemmer!

Se her, F-BAVI

Jo mer jeg ser på bildet, jo mer sikker er jeg på at det er en Armagnac vi ser :)


Du har nok rett i dine antagelser Ole Johan. Du får en til stemme på F-Bavi av meg.
Teksten til det første bilde sier at det er tatt på Bordeaux-Merignac i 1966. I teksten du har funnet ble den "scrapped" på samme flyplass i 1975 etter å ha stått der noen år. Neppe tvil, dette er nok en Armangnac, nærmere bestemt F-BAVI.
 
Re: Konkurranse for (primært) den eldre garde

Originally posted by Olebno

Originally posted by Fellowship

Originally posted by LN-KOG
Originally posted by quarrtsiluni
Den bakerst er en IL-18 Moskva. Ifølge mine gamle bøker...

Hah, gotcha there? Noen ganger kjekt å være gammel? :cry:
Tjaaa, kanskje. Det er vanskelig å skille Bristol Britannia, Canadair CL-44, og Iljushin IL-18 (med avarter) når du ikke ser hele halefinnen. De ligner hverandre veldig.

Halen ville også utelukket en DC-variant.

:old men usikker
Jeg er mest usikker på opplysningen om at alle Armagnac ble hugget opp i 1955 stemmer!

Se her, F-BAVI

Jo mer jeg ser på bildet, jo mer sikker er jeg på at det er en Armagnac vi ser :)


Du har nok rett i dine antagelser Ole Johan. Du får en til stemme på F-Bavi av meg.
Teksten til det første bilde sier at det er tatt på Bordeaux-Merignac i 1966. I teksten du har funnet ble den "scrapped" på samme flyplass i 1975 etter å ha stått der noen år. Neppe tvil, dette er nok en Armangnac, nærmere bestemt F-BAVI.

Jeg er ogsaa enig med dere, det er en Armagnac (enig med TOS ogsaa, det er graadig godt drikke ogsaa)
 
Back
Top