Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget (2011-2013)

Status
Not open for further replies.
Jeg er helt enig med dere, men alternativene er jo enda mer etterslep. For da må man enten dra det over flere år (hvis man ønsker å gjøre bare en ting av gangen når flest har fri) eller å spre det utover hele året. I begge tilfellene vil man påføre flere mer ulemper i form av forsinkelser og utgift. Nå blir man tross alt ferdig med mye på en gang, man kan legge mye bak seg, og så kan man jo drømme om litt mer jevnt og trutt vedlikehold framover...

Når man har en jobb å gjøre som tar mer enn tre-fire uker, så er det lurt å legge den til skoleferien i alle fall, med en kraftig opptrapping i fellesferien. Jeg synes det virker som om de som har fått i oppdrag å rydde i kaoset, har tenkt.
 
Last edited:
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Nå blir man tross alt ferdig med mye på en gang, man kan legge mye bak seg, og så kan man jo drømme om litt mer jevnt og trutt vedlikehold framover...
Når denne vedlikeholdsperioden er ferdig vil man fremdeles være i den situasjonen at kapasitet og standard er for lav både på skinner og veier og ved det minste problem er det nesten full stopp igjen.
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Når denne vedlikeholdsperioden er ferdig vil man fremdeles være i den situasjonen at kapasitet og standard er for lav både på skinner og veier og ved det minste problem er det nesten full stopp igjen.

Nei, nei. Vår samferdselsminister har lovet oss en merkbar forbedring når arbeidene med Oslotunnelen er ferdig, så da blir det jo slik.
 
Når denne vedlikeholdsperioden er ferdig vil man fremdeles være i den situasjonen at kapasitet og standard er for lav både på skinner og veier og ved det minste problem er det nesten full stopp igjen.

Jepp, det har du rett i, men det ville vært enda værre uten det skippertaket som gjennomføres nå.

Jeg er enig i at samferdselspolitikken suger pga total mangel på langsiktig tenking. Det jeg reagerer på, er at de som klager mest på at ting ikke funker, er de som klager mest på at ting blir vanskelig når folk tross alt driver med utbedringer. Jeg skal vedde på at det samme vil skje når de en gang (altfor sent) kommer til å lage enda en togtunnell under Oslo. Annleggsområder er ikke pene, og kapasiteten går ned, men man kommer ikke utenom hvis man skal reparere, vedlikeholde eller utvide.
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Ser ut til at enkelte var klar over hvordan situasjonen ville kommer til å bli og profiterer nå maks. Flybussekspressen tar nå 205,- fra Majorstua til Gardermoen. Trodde ikke bussene kunne bli dyrere enn flytoget.
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

205 x 70 = 14 350 kr.

Ganget bilettprisen med antallet seter jeg antyder en igjennomsnittlig flybuss har, hvordan i huleste kan privatdrevet kollektivtrafikk bli så jævla dyrt!?!
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

70 seter??? Har du sett dobbeltdekkere? Flybussekspressen har 51, og sjelden fullt.

205 er selvsagt dyrt, men det er fullpris til endestopp.
Alle kan få 50% rabatt ved å kjøpe verdikort til 1600,-
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Prishoppet på Flybussekspressen er på kroner 5, og i følge dem selv er det p.g.a. økte drivstoffutgifter.
Det har også vært annonsert en stund, så jeg tror kanskje det er litt storm i vannglass å si at de gjør det for å profitere på situasjonen.
Vi snakker altså en økning på 250 kroner pr fullsatt buss.
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Seriøst. Hvor lenge har det kosta 200 kroner med flybussen OSL - Oslo. Trodde den lå under hundrelappen (en vei).


Eller er det jeg som misforstår. Må man skille mellom Flybussen og Flybussekspressen?
 
Last edited:
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Seriøst. Hvor lenge har det kosta 200 kroner med flybussen OSL - Oslo. Trodde den lå under hundrelappen (en vei).


Eller er det jeg som misforstår. Må man skille mellom Flybussen og Flybussekspressen?

Det har den vel aldri gjort.
De har forskjellige priser ja.
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Nå er flybussen.no på trynet, men mener å huske at Flybussen, altså den som drives av SAS Transportservice, koster sånn ca 140.

Selv om det gir overgang til Ruter#, så kan det være like greit å punge ut de siste kronene for å kunne ta bussen nesten til døra. Særlig om man har en koffert eller to man skal drasse på.
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Nå er flybussen.no på trynet, men mener å huske at Flybussen, altså den som drives av SAS Transportservice, koster sånn ca 140.

Selv om det gir overgang til Ruter#, så kan det være like greit å punge ut de siste kronene for å kunne ta bussen nesten til døra. Særlig om man har en koffert eller to man skal drasse på.

Kom ikke inn der i stad jeg heller, men betalte 115 kr fra Rutebilstasjonen til OSL i mai.
Tydeligvis en vesentlig pris forskjell mellom flybussen og flybussekspressen her.
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Søndag ettermiddag / kveld var det nesten til en hver tid "et busslass" i kø for SAS Flybussen, så de mister nok noen kunder som ikke gidder å vente på neste buss når en høvelig Flybussekspress står klar til avgang (uansett pris).

Og ja - prisene har økt mye, da OSL åpnet i 1998 kostet Flybussekspressen 55,- fra holdeplassene på Trondheimsveien. Nå koster det 185,- (Majorstuen 205, men dit gikk jo ikke bussen i 1998)
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Samme tillegget gjelder med flybussekspressen fra Sarp-via Ryg-Osl.
Drivstoff prisene har jo gått nedover pga lavere olje i det siste, så dette her henger ikke helt sammen.
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Antar at drivstofftillegget ikke gjelder for lokale reiser til/fra Rygge (bortsett fra de som eventuelt reiser mellom OSL og RYG)
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Det er jo forkastelig å øke prisene på kollektivtransporten når det er unntakstilstand i Oslo. Men, ingenting sjokkerer lengre, ei drivstofftillegget som KUN gjelder reiser til/fra OSL med Flybussekspressen.
 
Last edited:
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Antar at drivstofftillegget ikke gjelder for lokale reiser til/fra Rygge (bortsett fra de som eventuelt reiser mellom OSL og RYG)

Bingo . Var spes med reiser til OSL....
Snodig mener jeg å legge på drivstoff prisen når den går nedover :headbang
 
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Det er jo forkastelig å øke prisene på kollektivtransporten når det er unntakstilstand i Oslo. Men, ingenting sjokkerer lengre, ei drivstofftillegget som KUN gjelder reiser til/fra OSL med Flybussekspressen.

De anser vel at den ekstra skvetten mellom hhv Fredrikstad og Sarpsborg og Rygge ikke er nok til å legitimere en økning på fem kroner da?
Til/fra OSL for Flybussekspressern er så godt som alle reiser.

Edit:
Sånn for the record, så ingen blander, så er det snakk om tre operatører av flybusser i Osloområdet. (Som jeg kjenner til)
Flybussekspressen (Nor-Way Bussekspress (div undertransportører)) - div. steder -> OSL, Fredrikstad og Sarpsborg -> RYG
Flybussen (SAS Transportservice) Oslo -> OSL
Torp- og Ryggeekspressen (Unibuss Ekspress) Oslo -> TRF, Oslo -> RYG
 
Last edited:
Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

70 seter??? Har du sett dobbeltdekkere? Flybussekspressen har 51, og sjelden fullt.

205 er selvsagt dyrt, men det er fullpris til endestopp.
Alle kan få 50% rabatt ved å kjøpe verdikort til 1600,-

Sorry, hakke peil på busser..bare tok noe ut i fra løse lufta av hva jeg har hørt tidligere om busser! :P Uansett 205 kr på 51 seter blir fort mye, selvom ikke alle setene er fylt så dette er god business for flybussekspressen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top