Det er bare å grattulere med god planlegging. Jeg kan ikke skjønne at de må ta dette vegarbeidet i år. Hadde de ventet til neste år så ville det ikke rammet de som er berørt av buss for tog og forbindelsen mellom ring 3 og østre aker vei ville være ferdig, slik at en del trafikk enkelt kunne omdirigeres dit. Jeg lurer stadig på evnenivået til de som driver denne type planleging. Natt til Tirsdag denne uke var det arbid i Festning/Opera tunellen, så da var det ene løpet stengt og det var 2 vegs trafikk i det andre, men samtidig hadde de stengt den ene tunellen i Granfoss tunellen og det var 2 veis trafikk i den andre. Dermed kom de seg ikke gjennom Oslo uten å måtte stenge hele Granfosstunellen og ha hjelp av politiet til dette.Og også i år blir det innsnevringer på E6 ved Trosterud i samme periode...
Hadde engang en sommer jobb hvor jeg skulle flytte noe fra ett hvartal til kvartalet ved siden av. Med enveiskjøringer og veiarbeid tok en runde 2,4 km, og jeg mått endre kjøremønster 2 ganger over 2 uker.Vel vel det er tidvis enda værre i oslo sentrum, der stenger de gjerne flere gater i samme ommeråde, slik at f.eks utrykknings kjøretøy må kjøre lange omveier.
Forøvrig viser undersøkelser SL i Stockholm har gjort, at folk foretrekker "alt på en gang" i stedet for "litt her og litt der"
Jeg kan ikke huske at de nevnte ifjor at de skulle stenge flere år. Da var det liksom "det store løftet" og vi måtte alle holde ut så skulle det bli bedre. Året etter er det samme historien.
Leser i avisen idag, at Flytoget har søkt om å kjøre 6 avganger i timen fra lysaker. Hadde vært greit det![]()
Forsmak på sommeren, Ring3 er strupet ved Økern i tillegg til at den nye avkjøringen til Østre Aker er stengt. De som kommer vestfra og følger skilting må til Helsfyr for å snu. Det er stillestående kø fra Nydalen og østover i dag (en lørdag...) Får håpe det bare er en midlertidig sak i helgen.
Jeg er villig til å vedde en flaske vin på at vi får samme historie igjen neste år, i en eller annen variant.
https://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Kjopte-feil-sviller_-ma-stenge-tunnelen-igjen-6857093.htmlOslotunnelen må stenge en gang til på et senere tidspunkt fordi Jernbaneverket har kjøpt sviller som ikke passer.
Sånn sett er det leverandørens skyld og ikke JBVs, det er bare VG som er ute etter å kaste dritt om jernbanen igjen........
Det tok ikke lang tid før det veddemålet var over:
https://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Kjopte-feil-sviller_-ma-stenge-tunnelen-igjen-6857093.html
Sånn sett er det leverandørens skyld og ikke JBVs, det er bare VG som er ute etter å kaste dritt om jernbanen igjen........
Nå har vel jernbanen fortjent en rimelig solid dose dritt også vel...
Å komme i en situasjon der du må stenge hovedstadens jernbanesystem i 2 somre på rad (nå sikker 3, for ikke å si sikkert hver sommer fremover) er jo vitne om en drift som er fullstendig på jordet. Det er inkompetanse satt i system.
Jeg synes faktisk media har vært alt for snille med dem.
Så får jeg heller på forhånd beklage om jeg har støtt deg Ståle. Jeg lurer på om du kanskje arbeider i JBV. Men det er slik det oppleves utenfra.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.