Såvidt jeg kan se så ligger følgende økning inne fra vintersesongen fra AMS
BLL til 6x daglig
AMS til 6x daglig
KRS til 3x daglig
SVG til 5x daglig
Vet ikke om det er noe endring i flytyper noen steder?
6-daglige AMS-AMS? Flightseeing:colgate:
Skulle trolig vaere OSL
Hur hänger det ihop med samarbetet med SAS samt färre antal slot på AMS?
Vet ikke om det er noe endring i flytyper noen steder?
Skal SAS beholde sine nåværende avganger til AMS fra de skandinaviske hovedsteder?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Koordinasjon av ruter har vel dem ikke lov til får dem har eventuelt søkt og fått innvilget et JV (internt i Nord Europa)?Skal SAS beholde sine nåværende avganger til AMS fra de skandinaviske hovedsteder?
Sent from my iPhone using Tapatalk
AAL går ned fra 4 til 3 daglige
Det er bare det sædvanlige der sker hver år.
Aalborg går med stor sandsynlighed tilbage på 4 afgange igen til S25.
Billund betjenes desuden med 6 daglige afgange allerede her i sommerprogrammet 2024.
Den kørte 4 sidste vinter.
Ser ut som TRD er helt nede på 1 direkte enkelte dager.
Ser ut som TRD er helt nede på 1 direkte enkelte dager.
Nå tror jeg ikke det vil ha så mye å bety, fordi de som idag flyr med AF/KL fra disse mindre byene gjør det fordi tilbudet via AMS/CDG er mye bedre enn med SAS via ARN/CPH/ OSL, som i tillegg til dårligere frekvens (unntatt til SAS huben fra deres hjemflyplass) ville innebære ofte 2 stops før man når frem.Nå når KL, og sikkert også etterhvert AF øker på mindre byer i Skandinavia, vil ikke det spise av SK sin egen feed via hovedstedene? Er jo enklere for folk å bare bytte fly på AMS eller CDG om de skal langt, og dermed unngå CPH/OSL/ARN…
LH har jo aldri vært så veldig høye på frekvens på typ BGO, TRD eller SVG, og folk har jo fløyet mye BGO-OSL/CPH-FRA-XXX, noe som har gjort at SK og har fått litt av kaka. Når nå fler blir slynget direkte til CDG/AMS og videre er jeg redd SK mister mye pax.
Nå tror jeg ikke det vil ha så mye å bety, fordi de som idag flyr med AF/KL fra disse mindre byene gjør det fordi tilbudet via AMS/CDG er mye bedre enn med SAS via ARN/CPH/ OSL, som i tillegg til dårligere frekvens (unntatt til SAS huben fra deres hjemflyplass) ville innebære ofte 2 stops før man når frem.
Det er ingen som flyr AF/ KL via AMS/ CDG om dem skal internt i Skandinavia/ Norden, da booker man heller hos Norwegian eller SAS selv.
Det som kan skje er at SAS får flere av nevnte grupper pga det nye samarbeidet i Sky og at de alle 3 vil dukke opp på samme bestilling/ bookingforslag (høyere på siden pga codeshare).
Skjønner og er enig med det du skriver.Förstår vad du skriver men signalen det skickar är lite ”speciell”, det signalerar i alla fall inte samarbete. En ökad kapacitet i min värld betyder större konkurrens. Som minimum svårare för SAS att bygga ut ett LH-nätverk när sky-team konkurrenterna erbjuder en förbättrad produkt.