KLM satser enda mer på Norden

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Re: KLM satser enda mer på Norden

Originally posted by CK
KLM tar ti kroner i servicegebyr, SAS Braathens tar 50 .... hvor lenge kan de dét, mon tro?
SAS økte vel sitt gebyr fra 25,- kr til 50,- for ikke så lenge siden. Tviler på at SAS fjerner eller reduserer dette lovlige gebyret.....;)

TOS-TRD med F50 tok også 2 timer om turen gikk nonstop. Ganske grusomt å sette 2 timer i en trang bråkete F50. Reiste den strekningen en del ganger og det var grusomt.

Det var da ikke det verste. Sikkert flere enn meg som fløy med Busy Bee den gang de fløy for Forsvaret, jeg satt og humpa i 3,5 time nonstop fra Bardufoss til Bergen i en F50, eller var det F27? En tålmodighetsprøve var det ihvertfall, men tross alt bedre enn å sitte på Herken.

Husker jeg var misunnelig på mine soldatkamerater som fikk reise til Gardermoen i en innleid B707, var tider det :D

Når det gjelder KLM, hvordan kan de satse mer på Norden når de setter inn mindre flytyper på rutene? På SVG-AMS bruker de kun F100, og turene er ofte fullbooket. Tidligere brukte de 737, kanskje på tide å vise at de vil satse ved først og fremst bruke stort nok materiell.

Tjener de mer penger på en full F100 enn på en ikke fullt så full 737 så er jo dette bare fornuftig... Tilbudet og satsningen ellers kan man ikke klage på...

Hverken TRF eller TRD er åpen for frakt. Kun pax. Tjener nok bra alikevel. Og hadde det vært åpent for frakt, hadde den stått igjen!! Sliter nok med å få med paxbag!!
Originally posted by OJB
Du kan operere en F70 AMS-TOS med redusert last, d.v.s. dålig lønsomhet og lite aktuellt. Med aux.fuel tank installert og ingen frakt vil man kunne operere en slik strekning kun med pax på årsbasis og det er dårlig lønsomhet også. Frakt utgjør kjærkomne inntekter for selskapene på alle ruter.
F50 AMS-TRD er ikke noen brukbar løsning heller.
F50 er det jeg og mange vil kalle et "one-hour airplane". En time i en slik kjerre er nok.
For noen år siden brukte SK F50 i ruten CPH-SVG(11/2time) og KLMC i ruten AMS-SVG(2timer).
Jeg reiste mye på disse strekningene da og det var ingen fornøyelse å avslutte en interkontinental reise med en F50 på disse strekningene. Støyen i disse flyene var nok til god hodepine.

Nå har jo F70/100 fått businessclass også, og da er det få ulemper i forhold til 737 for paxen. Bortsett fra dersom F100 bir overbooket selvsagt. :)

Back