KLM (royal norwegian airlines)

Så summen er 4xBGO + 4xSVG + 2xTRD + 6xOSL + 2xKRS? Sier man at det i snitt er 110 pax pr fly så er det da 1.980 pax pr dag, 13.860 pr uke, eller ca 725.000 pax pr år...

-A

Med TRF blir det 4xBGO + 4xSVG + 2xTRD + 6xOSL + 2xKRS + 2xTRF? Sier man at det i snitt er 110 pax pr fly så er det da ca 803.000 pax pr år. Enda mer skummelt. At SAS ikke greier å lage butikk på det volumet er ganske uforståelig.

-A

Med litt kjapp synsing av de fly som brukes på rutene og antall seter KLM stapper inn, så er det ca 945000 tilgjengelige seter på ett år. KLM har jammen begynt å gjøre innhogg i Norge.

Jeg vil fortsatt hevde at den største taperen utifra Norge av nettverkselskapene de siste 10 årene faktisk er BA, mens KL er vinneren foran AY og LH

Må si meg enig i det. Finnair (vestover) og Icelandair (østover) blir vel litt mer nisjepreget enn Lufthansa og KLM, men BA har virkelig ikke klart å få taket på det norske markedet.

Og på søndag kommer endelig Lufthansa til Bergen og gir bergensere et skikkelig alternativ ut i Europa og verden forøvrig. Denne ruten er allerede en suksess...

Må si meg enig i det. Finnair (vestover) og Icelandair (østover) blir vel litt mer nisjepreget enn Lufthansa og KLM, men BA har virkelig ikke klart å få taket på det norske markedet.

Er enig her, men BA kan kanskje komme tilbake med den ny terminal 5 på LHR. Hvis denne gjør transfer enklere, kan det bli langt mer attraktivt å mellomlande i London med BA.

If BA or Lufthansa want to compete with KLM they first of all need to feed from the whole of Norway to LHR or FRA. Maybe if Lufthansa would take over SAS they would finally close CPH and ARN as "international hubs" (with 10 overseas SAS destinations) and fly from scandinavia to FRA and now you have a good worldwide network.

Until that time i go TRD-AMS-->>>the rest of the world without an extra transfer in OSL to go to FRA

The Pilot

Until that time i go TRD-AMS-->>>the rest of the world without an extra transfer in OSL to go to FRA

The Pilot

Helt enig! For mitt vedkommende ufattelig enkelt å reise med KLM fra BGO til AMS med alle de mulighetene man har derfra. De siste årene har jeg brukt KLM på denne strekningen 25-30 ganger, samt en del videreforbindelser fra AMS. Så og si aldri noe rot og stress. Hvorfor reise via Gardermoen eller København når man har et selskap som KLM? :)

Blir også bra her i Bergen med Lufthansa direkte til Frankfurt, så slipper vi Gardermoen her også.

Helt enig! For mitt vedkommende ufattelig enkelt å reise med KLM fra BGO til AMS med alle de mulighetene man har derfra. De siste årene har jeg brukt KLM på denne strekningen 25-30 ganger, samt en del videreforbindelser fra AMS. Så og si aldri noe rot og stress. Hvorfor reise via Gardermoen eller København når man har et selskap som KLM? :)

Blir også bra her i Bergen med Lufthansa direkte til Frankfurt, så slipper vi Gardermoen her også.

Makan til tull. Men det forbauser meg ikke når det gjelder distriks Norge. Her er det om å gjøre å legge ned alt på østlandet. Så legger vi ned Gardermoen og lager storflyplass i Bergen. Hurra for nissene.

Makan til tull. Men det forbauser meg ikke når det gjelder distriks Norge. Her er det om å gjøre å legge ned alt på østlandet. Så legger vi ned Gardermoen og lager storflyplass i Bergen. Hurra for nissene.

Det er vel neppe saken. Blir neppe noe storflyplass her fordi regionen får noen ekstra fly til FRA, men det gjør at OSL blir et sted vi flyr til for å dra til Oslo, ikke noe vi må via for å nå verden. :)

Hilsen en som sitter på BGO og venter på fly til OSL for å komme seg til MUC.

-A

Men snart kan man ikke sammenligne KLM og de andre selskapene... Hørte nettopp at den maten du får ut av Norge på morgenkvisten er laget et døgn tidligere - fløyet til Norge og så lagret til neste dag. Snakk om fersk frokost - NOT!!!

Men snart kan man ikke sammenligne KLM og de andre selskapene... Hørte nettopp at den maten du får ut av Norge på morgenkvisten er laget et døgn tidligere - fløyet til Norge og så lagret til neste dag. Snakk om fersk frokost - NOT!!!

KLM serverer i hvertfall GRATIS til alle....

Ja og det gjør Lufthansa også - men de produserer alt her i landet!!!

Det man får kjøpt på norske flyselskaper er ikke alltid liker ferskt det heller. Det du får på KLM smaker i alle fall ferskt, og det er det viktigste!

Ja jøss - med nok av kunstige tilsetningsstoffer så blir jo holdbarheten lang. Verden vil bedras...:lol:

Du glemte den viktigste grunnen: KLM er billigst langt fordi de stapper mest seter inn i flyene sine. Nordmenn er kjipe, sånn erre!

Hør! Hør! Plusslitttilforatdendustetemeldingfraenprogrammerergjøkskalblibortefornøydnå

For å sitere min kone: "Als het gaat, vliegen we niet met de KLM!! So is 't gewoon."

Dette var på KLMsk. På norsk blir det vi unngår KLM der det er mulig. Norge-Nederland flys utelukkende med SAS. De er stort sett billigst til folkelige tider. KLM har fortsatt APEX-tankegang.

Back