KLM (royal norwegian airlines)

Det man får kjøpt på norske flyselskaper er ikke alltid liker ferskt det heller. Det du får på KLM smaker i alle fall ferskt, og det er det viktigste!

Cyanid kan man også få til å smake ferskt, men som du sier - dét er det viktigste :drunk:
 
Sist jeg fløy med KLM fikk vi en slik plastpakket sandwich-trekant a la Narvesen/Esso, som "holder seg" i en uke eller noe lignende.

Det er jo mer enn du får hos mange andre, så jeg klaget ikke.
 
Sist jeg fløy med KLM fikk vi en slik plastpakket sandwich-trekant a la Narvesen/Esso, som "holder seg" i en uke eller noe lignende.

Jeg mener den har påstemplet siste forbruksdag en dag etter produksjonsdatoen, men ikke arrester meg om jeg tar feil.
 
For å sitere min kone: "Als het gaat, vliegen we niet met de KLM!! So is 't gewoon."

Dette var på KLMsk. På norsk blir det vi unngår KLM der det er mulig. Norge-Nederland flys utelukkende med SAS. De er stort sett billigst til folkelige tider. KLM har fortsatt APEX-tankegang.

Det har fortsatt også LH. MEN begge har suksess fra Norge, utrolig, er det ikke:question: :D
 
Ja og det gjør Lufthansa også - men de produserer alt her i landet!!!

Reiste med LH fra CPH til FRA (i biz) - der måtte de beklage til de sist bookede passasjerene at de ikke hadde nok mat fordi de fikk all catering i FRA.
Er det annerledes i (fra) Norge altså?
 
Av og til stusser jeg litt på hvor alt dette KLM-hatet kommer fra. For å oppsummere litt:

- KLM har ikke verdens beste benplass, men i 747 er benplassen den samme som hos BA, og også den samme som deler av Lufthansas økonomikabin. I A330 har SAS og KLM nøyaktig sammen pitch i økonomi.
- KLMs underholdningssystem i A330, 777 og snart i M11 er uslåelig. Mye bedre enn SAS og BA sine. Hvor er Lufthansa sitt?
- Du får gratis mat, som kanskje ikke er av gourmetkvalitet, og du får gratis drikke. Det er vel helt på linje med, eller bedre enn konkurrentene.
- Flying Blue er et av de beste bonusprogrammene på det norske markedet.
- Amsterdam er en utrolig enkel og brukervennlig flyplass. Alt under ett tak, og transfer skjer raskt og effektivt. Etter diverse oppussing de siste par årene, har også utvalget av butikker og spisesteder blitt langt bedre. KLMs nye Schengen-lounge er også svært bra.
- Antall destinasjoner du når med kun ett (1) flybytte er enestående, sannsynligvis kun slått av Lufthansa, som kun flyr fra Oslo, Stavanger, og snart fra Bergen.
- Det er ingenting å si på KLMs ontime performance.
- Til slutt et åpenbart minus med KLM: setene i business er vel ikke av de beste på markedet. Men nå flyr vel strengt tatt de fleste nordmenn i økonomi.....
 
Du har oversett en liten ting. Om du tar en titt inne på FT sitt KLM-forum (nå KLM/AF), så vil du se at selv de som flyr KLM innrømmer at KLM sitt firma-motto ser ut til å være "Niet Mogelijk". Spesielt på bakken i AMS er det mange som sitter igjen med inntrykket at KLM er lite hjelpsomme, fleksible og i mange tilfeller vrang.

-A
 
Noe de deler med passasjerne i Bergen på torsdag - som fikk beskjed om å komme tilbake 05:30 dagen etter for å se hva KLM i India (det er der de som booker om sitter) hadde ebstemt av reiseruter for de som ikke kom seg avgårde torsdagen...
 
Reiste med LH fra CPH til FRA (i biz) - der måtte de beklage til de sist bookede passasjerene at de ikke hadde nok mat fordi de fikk all catering i FRA.
Er det annerledes i (fra) Norge altså?

Morgen avgangene får catering her på OSL, når de gjelder de som kommer senere utover dagen så har de med seg mat for returen, men hvis det er mangler i biz så skal det fylles opp på OSL, det gjelder dog ikke i Monkey class.
Men er svært sjelden det er mangler ;)
 
Av og til stusser jeg litt på hvor alt dette KLM-hatet kommer fra. For å oppsummere litt:

- KLM har ikke verdens beste benplass, men i 747 er benplassen den samme som hos BA, og også den samme som deler av Lufthansas økonomikabin. I A330 har SAS og KLM nøyaktig sammen pitch i økonomi.
- KLMs underholdningssystem i A330, 777 og snart i M11 er uslåelig. Mye bedre enn SAS og BA sine. Hvor er Lufthansa sitt?
- Du får gratis mat, som kanskje ikke er av gourmetkvalitet, og du får gratis drikke. Det er vel helt på linje med, eller bedre enn konkurrentene.
- Flying Blue er et av de beste bonusprogrammene på det norske markedet.
- Amsterdam er en utrolig enkel og brukervennlig flyplass. Alt under ett tak, og transfer skjer raskt og effektivt. Etter diverse oppussing de siste par årene, har også utvalget av butikker og spisesteder blitt langt bedre. KLMs nye Schengen-lounge er også svært bra.
- Antall destinasjoner du når med kun ett (1) flybytte er enestående, sannsynligvis kun slått av Lufthansa, som kun flyr fra Oslo, Stavanger, og snart fra Bergen.
- Det er ingenting å si på KLMs ontime performance.
- Til slutt et åpenbart minus med KLM: setene i business er vel ikke av de beste på markedet. Men nå flyr vel strengt tatt de fleste nordmenn i økonomi.....


den støtter jeg meg på!
 
SVG-AMS går MEGET bra.

Mener jeg leste på boarding.no at AMS-SVG var den ruten hvor KLM har størst inntjening i business kabinen (vel, Europe Select), og det hadde sammenheng med en stor mengde connections til WBC langdistanseruter som kom til og fra oljebyen.
 
ja helt utrolig at nesten en million norske reisende (i eksplosiv økning) kan finne seg i et så elendig produkt:p

Lenge leve janteloven å de som måtte få til noe andre ikke klarer!
 
Jeg har aldri hatt noen problemer med KLM på alle mine reiser til USA, Afrika og Europa.
Har kun sittet i økonomi på KLM og synes at de har bra service og utmerket AVOD system på A330 og 777
 
Mange flighter de siste tre år, og alt har vært topp !! Ingenting å klage på.:devot:
 
Jeg har også vært svært fornøyd med KLM de gangene jeg har fløyet med dem.
 
KLM har sine dårlige og gode dager slik alle andre, men du skal lete lenge etter et hyggeligere europeisk crew enn det KLM har...
Jeg flyr med KLM stadig vekk, og er også svært fornøyd.
Og jeg har alltid fått hjelp av bakkefolket i Amsterdam hvis det har vært behov for det.
Dog er de vanvittig strenge på overvekt....har betalt noen kroner her...hehe
 
Hater vi KLM??? Eller påpeker vi fakta? Mine siste flighter med KLM var på business og absolutt bra. Men at de skal få en heltestatus I Oslo hvor de faktisk ikke flyr annet enn til AMS skjønner jeg ikke. De er eiet av et selskap som ved siden av BA ikke akkurat satser stort på Oslo... Da flyr jo Norwegian, Lufthansa, Sterling, Widerøe airBaltic og SAS til flere destinasjoner non-stop fra Oslo enn KLM.

Produktutvilking og KLM - finnes det?
 
Back
Top