KLM (royal norwegian airlines)

MartinL

ScanFlyer Dusty
KLM øker kapasiteten 28 prosent på Bergen
KLM øker fre tre til fire daglige rundturer mellom Bergen og Amsterdam. Den nye ruten signaliserer regionens viktighet for KLM. – Bergensområdet er veldig viktig for oss. Vi er glad for at det høye aktivitetsnivået i området gjør denne fjerde daglige avgangen nødvendig, sier Paul Verhagen, som er sjef for Air France KLM i Norge.

KLM har gjennom flere år hatt en sterk vekst ved ruten Bergen - Amsterdam. Den fjerde daglige flygningen representerer en kapasitetsøkning på 28 prosent til 1312 flygninger i året

– Grunnen til Bergens-rutens suksess er selvfølgelig den høye aktiviteten i regionen, både når det gjelder forretnings- og fritidsreiser. Vi er svært glad for veksten på denne ruten og følger utviklingen ved Bergen Lufthavn Flesland i spenning, sier Paul Verhagen, Country Manager for AIR FRANCE KLM i Norge.

- Vi føler oss sikker på ytterligere vekst i Bergen. Vi har økt kapasiteten med 25 prosent de siste årene, og øker nå med nesten 30 prosent. Det viser hvor stort behovet er for internasjonale flygninger fra Bergen. Hele 70 prosent av KLMs passasjerer ut fra Bergen er forretningsreisende. Inn til Bergen ser vi også en kraftig vekst i turisttrafikken, fortsetter Verhagen


www.boarding.no
 
Hvor mange ruter er det egentlig fra norge til AMS med KLM? 3 daglige fra SVG, 4 fra BGO.......
 
Det postes vel bilder fra Bergen 3-4 ganger i måneden her, og da har KLM vært rep. med 737-300/400/800/-900.
 
KLM kjører nærmest konstant store og synlige reklamekampanier i Norge med KLM til de store verdensdelene og possisjonerer seg som det selskapet i Norge som nå frakter flest nordmenn ut i verden utenfor skandinavia! Nå har vel SAS snart æren av å ha verdensrekord i lekasje fra eget hjemmemarked!

Og mens KLM viser til New York og Shanghai med en vakker hvit svane, kan jeg jaggu ikke huske sist SAS kjørte noen lignende kampanjer for deres interkontinentale rutenett?
Det er etter mitt minne mange år siden SAS var entydige og synlige med å markedsføre lignende produkter.

og det værste er at de i media, strategi og ikke minst handlinger ser ut til å gi det glatte f#@¤ i at det skjer!
 
Ja, det er helt utrolig hvor store KLM er i Norge.

For å være helt ærlig: Ikke helt.

- KLM har en effektiv hub med et bra rutenett. Det er i seg selv et godt utgangspunkt for å betjene markeder utenfor O-D fra huben(e).

- KLM har et regionalselskap som de er flinke til å bruke for å komplettere mainline, og som også har en flåte som passer bra for å fly fra et godt utvalg norske flyplasser til en hub i Europa.

- KLM hadde en allianse med Braathens som hjalp dem med å bygge opp et merkenavn i Norge.

- KLM har satset knallhardt på å åpne ruter for å feede trafikk fra Norge.

- Konkurransen har vært begrenset, med SAS som har et betydelig dårligere interkontinentalt rutenett fra CPH som viktigste konkurrent.

Så KLM har hatt rett produkt til rett tid, kombinert med vilje til å satse. BA eller LH kunne kanskje ha lykkes med ei tilsvarende storsatsning på Norge, men KLM har gjort det.
 
KLM flyr faktisk 4 x daglig fra SVG til AMS, noe de har gjort siden 23 april 2007....

Ok. Sist jeg reiste SVG-AMS var det 3, men det var før 23/4-07

Og på SVG brukes det B733, B734, B738, B739 og F70/F100.
 
Last edited:
Noen som vet hvordan KLM gjør det på AMS - TRD ruta? De har jo bare 2 daglige avganger med F70/100.
 
Jeg vil fortsatt hevde at den største taperen utifra Norge av nettverkselskapene de siste 10 årene faktisk er BA, mens KL er vinneren foran AY og LH
 
KLM har 4 daglige mellom AMS og SVG ja. 3 av dem operert med 737 og den siste med Fokker. I de siste ukene har KLM oftest brukt -800 og de kommer en del med -900. SVG-AMS går MEGET bra.
 
For å være helt ærlig: Ikke helt.

- KLM har en effektiv hub med et bra rutenett. Det er i seg selv et godt utgangspunkt for å betjene markeder utenfor O-D fra huben(e).

- KLM har et regionalselskap som de er flinke til å bruke for å komplettere mainline, og som også har en flåte som passer bra for å fly fra et godt utvalg norske flyplasser til en hub i Europa.

- KLM hadde en allianse med Braathens som hjalp dem med å bygge opp et merkenavn i Norge.

- KLM har satset knallhardt på å åpne ruter for å feede trafikk fra Norge.

- Konkurransen har vært begrenset, med SAS som har et betydelig dårligere interkontinentalt rutenett fra CPH som viktigste konkurrent.

Så KLM har hatt rett produkt til rett tid, kombinert med vilje til å satse. BA eller LH kunne kanskje ha lykkes med ei tilsvarende storsatsning på Norge, men KLM har gjort det.


Du glemte den viktigste grunnen: KLM er billigst langt fordi de stapper mest seter inn i flyene sine. Nordmenn er kjipe, sånn erre!
 
Back
Top