Interessant tråd dette !
Jeg behandler i min jobb et stort antall kundehenvendelser, og kan si mye om hvordan disse er utformet og lagt fram med både positive og negative momenter.
Det er stort sprik i både framstillingsevne og ikke minst saklighet.
De kunder som legger fram sin sak på en saklig og poengtert måte får nok også de aller beste resultat på sine henvendelser, da slike er relativt enkle å forholde seg til, samt enkle å etterprøve.
De som er i andre enden, men sterke adjektiver og personkarakteristikker når som regel ikke like langt, rett og slett fordi det blir en dårlig og vanskelig dialog fra starten av.
Et godt råd til Nadia er å holde saklighetsnivået så høyt som overhodet mulig i både tale og skrift når ting går galt i forbindelse med flyreiser. Som gammel stasjonssjef i inn og utland kan jeg også skrive under på at de som holder seg til saken, er rolige og hyggelige ALLTID får bedre hjelp enn de som opptrer uhøflige, er meget høylytte og lager "drama".
Om man f,eks reiser i Østen og ikke holder seg pinlig høflig og korrekt blir det NULL hjelp og få.
Lykke til videre, og om du skriver et formelt klagebrev til CO, vil jeg som sagt anbefale at dette skrives kort og konsist uten at du tar med alle de detaljer og følelsesmessige utsagn som kanskje høre mer hjemme i en privat blogg ;-)