Kato Air satt på bakken

Re: Kato Air satt på bakken

For å si det slik, jeg er ikke overrasket. :drunk:
 
Re: Kato Air satt på bakken

Må si jeg syns det er litt synd, først Coast Air konkurs, så sier ryktene at Helitrans skal slutte med fixed wing. Håper ikke dette er "starten" på slutten for Kato Air..
 
Re: Kato Air satt på bakken


Herregud, hvor dum kan man være!!! (gjelder Hangar.no)

Her er to linker til 2 artikler i Avisa Nordland om denne saken.

http://www.an.no/nyheter/article3742088.ece

http://www.an.no/nyheter/article3742176.ece

Det dreier seg ikke om innstilling av flyvningene pga tillitsbrudd men om halvårsinspeksjonen. Han Hans Olav Nyborg fra Hangar har stor lyst på en sensasjon. Finner ikke en annen forklaring på dette...
 
Re: Kato Air satt på bakken

Enten så vet han noe som ikke avisen vet eller så har'n tatt seg en "VG" :-)
 
Re: Kato Air satt på bakken

så sier ryktene at Helitrans skal slutte med fixed wing.
Nå har vel Helitrans trappet opp fixed wing produksjonen kraftig etter at Coast air la inn årene, det virker da litt litt lite gjennomtenkt å gi seg nå. Eller er inntjeningen så dårlig at de bare må ?
 
Re: Kato Air satt på bakken

Nå har vel Helitrans trappet opp fixed wing produksjonen kraftig etter at Coast air la inn årene, det virker da litt litt lite gjennomtenkt å gi seg nå. Eller er inntjeningen så dårlig at de bare må ?


plukket opp på pprune, syns det virker rart selv. De har visst problemer med mye gjennomtrekk av piloter.

EDIT:

Her er grunnen til ryktene.
 
Last edited:
Re: Kato Air satt på bakken

Hangar.no skriver vel det samme som an.no, men teksten er kanskje oppdatert?
 
Re: Kato Air satt på bakken

Høres ut som en tanke dårlig planlegging fra selskapets side........uansett blir det dårlig publisitet når man instiller fly pga ting som ikke plutselig oppstår, men som er planlagt service/inspeksjon (dersom det som sies/står skrevet stemmer)
 
Re: Kato Air satt på bakken

Makan til koking av suppe på en spiker!
Det er rimelig langt fra å være litt i "bakkant "av en halvårsinspeksjon til å være satt på bakken for godt!!
Selv Sas har hatt sine tilfeller hvor de har måtte sette mange av sine fly på bakken pga mangelende inspeksjoner:angry:
 
Re: Kato Air satt på bakken

Makan til koking av suppe på en spiker!
Det er rimelig langt fra å være litt i "bakkant "av en halvårsinspeksjon til å være satt på bakken for godt!!
Selv Sas har hatt sine tilfeller hvor de har måtte sette mange av sine fly på bakken pga mangelende inspeksjoner:angry:

Kan du nevne et tilfelle?
 
Re: Kato Air satt på bakken

Kan du nevne et tilfelle?

det var for en stund siden at det ble oppdaget at Sas ikke hadde gjort noen kontroller eller inspeksjoner på en av flytypene pga "rot" i papirene. Norwegian hadde en "sak" for noen uker siden hvor en tekniker signet ut fly uten å ha gyldige papirer. Så dette skjer avogtil i alle selskap.
 
Re: Kato Air satt på bakken

KATO Airline har jo vist tidligere at de er en gjeng med glade amatører
 
Re: Kato Air satt på bakken

hvorfor var det på tide?

Nå er det riktignok et par år siden jeg har fått noen oppdatering på forholdene i selskapet, men inntil da i alle fall var Kato Air et selskap som jeg ikke fatter hvorfor fikk lov til å fly. De har hatt en serie med grelle eksempler på elendig personalpolitikk og total mangel på kompetanse i ledelsen.
 
Re: Kato Air satt på bakken

Godt å se enkelte sitter inne med så mye informasjon at de vet hva som er riktig og hva som er galt til enhver tid:p... ønskedrøm...

Kato Air ble satt på bakken fredag av tilsynet fordi de mangler godkjenning iht verkstedet de benytter. De har mistet sin løyve til å fly og må inngå ny kontrakt med et tilsyns godkjent verksted før de kan søke om ny løyve til å fly.

Tilsynet går så langt som å si at Kato Air er en trussel for flysikkerheten slik de opererer i dag. Selskapet er ikke mulig å få tak i.

Sånn er det bare!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6200764

http://www.hangar.no/news/117/ARTICLE/1958/2008-09-01.html
 
Last edited:
Back
Top