Nick Figaretto
ScanFlyer Silver
Re: Kato Air satt på bakken
Innlegget er ikke så ironisk om du har hørt brøkdelen av historiene om de "glade amatører" som eier og driver Kato Air.
Jeg kunne kanskje heller brukt uttrykket "grotesk - på grensen til kriminell" når det gjelder personalpolitikken.
Når det gjelder mangelen på kompetanse i ledelsen går det ikke på den "vanlige" inkompetansen som de fleste misfornøyde ansatte hevder ledelsen er i besittelse av, men reint amatørskap som ikke har noe som helst i kommersiell luftfart å gjøre.
På den tiden Kato Air drev med avisflygning og viltpeiling kunne nok den godeste eier komme unna med å behandle de ansatte som nabogutten som kommer innom og klipper plenen en gang i uka. Men da de vant anbud for kommersiell passasjertrafikk må man faktisk kunne forvente at man bringer organisasjonen opp på et litt høyere nivå.
Men som sagt - jeg har ikke hørt så mye om forholdene i Kato de siste årene, men det er jo mye som tyder på at forholdene ikke har bedret seg nevneverdig.
Så jeg får bare beklage at jeg brukte såpass milde uttrykk at de kunne oppfattes som dekkende for langt flere ledelsesgrupper enn bare den i Kato Air...
Kjaere deg Nick Figaretto!
Er dette en grunn til aa sette fly paa bakken er det nok mange flyselskap som burde ha sluttet aa fly...
Vel... naar dette er nevnt saa kjenner jeg ikke til forholdene her og er vel i prinsipp enig med deg, men jeg ikke kunne dy meg da jeg fant dette innlegget ganske ironisk... ^_^
Dag
Innlegget er ikke så ironisk om du har hørt brøkdelen av historiene om de "glade amatører" som eier og driver Kato Air.
Jeg kunne kanskje heller brukt uttrykket "grotesk - på grensen til kriminell" når det gjelder personalpolitikken.
Når det gjelder mangelen på kompetanse i ledelsen går det ikke på den "vanlige" inkompetansen som de fleste misfornøyde ansatte hevder ledelsen er i besittelse av, men reint amatørskap som ikke har noe som helst i kommersiell luftfart å gjøre.
På den tiden Kato Air drev med avisflygning og viltpeiling kunne nok den godeste eier komme unna med å behandle de ansatte som nabogutten som kommer innom og klipper plenen en gang i uka. Men da de vant anbud for kommersiell passasjertrafikk må man faktisk kunne forvente at man bringer organisasjonen opp på et litt høyere nivå.
Men som sagt - jeg har ikke hørt så mye om forholdene i Kato de siste årene, men det er jo mye som tyder på at forholdene ikke har bedret seg nevneverdig.
Så jeg får bare beklage at jeg brukte såpass milde uttrykk at de kunne oppfattes som dekkende for langt flere ledelsesgrupper enn bare den i Kato Air...
