Kato Air satt på bakken

Re: Kato Air satt på bakken

virker jo ikke veldig profesjonelt, må man si.
Hvis det stemmer det NRK og Hangr skriver, kommer jo selskapets uttallelser i et litt merkelig lys

Alle selskaper kommer vel med litt tåkete uttalelser innimellom når de faktiske forhold er litt uklare eller kanskje ikke burde være fremme i sollyset.

Tilsynet har også om saken på sine nettsider

http://www.luftfartstilsynet.no/

Kato Airline kan ikkje flyge
Kato Airline AS har ikkje lenger ein godkjent vedlikehaldsplan. Årsaka er at Luftfartstilsynet har tilbakekalt lisensen til selskapet sin verkstad. Det skjedde fredag etter ei vurdering av følgjene for flysikkerheita. Selskapet har etter dette sett flya sine på bakken. Tiltaka er heilt naudsynte, men Luftfartstilsynet seier seg lei for at dette råkar flypassasjerane.

Det ligger mao. litt mer bak enn Kato Airline sier... Verkstedet deres får ikke lengre skru på flyene deres... :rolleyes:

Uff og ufff. Dårlig av meg. Han journalisten fra Hangar visste mer enn alle sammen... :-) Tar tilbake alle mine uttalelser. Og beklager.

Uff og ufff. Dårlig av meg. Han journalisten fra Hangar visste mer enn alle sammen... :-) Tar tilbake alle mine uttalelser. Og beklager.

Det er vel ikke poenget men at en tenker seg litt om før en hiver seg utfor ville nå jeg si siden det er meg det dreier seg om....

vi skriver nok mye dumt, upassende og kanskje noen ganger ting på kanten men så er det faktisk noen ganger en sitter inne med informasjon som kanskje ikke alle andre sitter inne med...

...og noen ganger får en oppfrodring om å vente med ting og saker...

men fritt land og fritt frem for meninger - hurra for det :nor:lol:

Det er vel ikke poenget men at en tenker seg litt om før en hiver seg utfor ville nå jeg si siden det er meg det dreier seg om....

vi skriver nok mye dumt, upassende og kanskje noen ganger ting på kanten men så er det faktisk noen ganger en sitter inne med informasjon som kanskje ikke alle andre sitter inne med...

Enig! :colgate:

Ja , jeg er enig at det er fint med et fritt land og fritt frem for meninger.
Nettopp derfor fordrer det forumdeltagerne til å være edruelige med hva som skrives her på forumet vel vitende om at det er et åpent forum som alle kan lese enten de er registret eller ikke på forumet.
Et forum av dette slaget bør jo heve seg noe over chatte stadiumet.
Det er jo mulig å bruke PM systemet her og om man vil være særlig personlig.
Det er stadig større tendenser til at enkelte har fått tastatur-diare' her inne.:rolleyes:

Man får ofte mange sjangser til å skjerpe seg før Luftfartstilsynet finner frem "øksa".
Har sett saksgangen på mange mangler/avvik på flyplassdrift og lufttrafikktjeneste, og de gir så vidt jeg kan se meget godt med tid på alle ting som må lukkes.

Hvis de derimot ser at noen prøver å ro seg unna, og hele tiden kommer med "kompenserende tiltak" i stedet for å faktisk prøve å rette på problemene, ja da smeller det relativt fort.

(Noe Avinor har fått lære på den harde måten ved ett par anledninger....)

Kato Air, selskapet som krever at piloter DE sparker må løse inn bondingen sin......... :nor

Ut i fra artikkelen fra nrk så kan det virke som dette er av langvarig karakter, og at Kato Air ser på hva de skal gjøre med hele selskapet. Ser vi kroken på døren i det fjerne?!

Ut i fra artikkelen fra nrk så kan det virke som dette er av langvarig karakter, og at Kato Air ser på hva de skal gjøre med hele selskapet. Ser vi kroken på døren i det fjerne?!

Det kan vel bety slutt, ja...

Kjaere deg Nick Figaretto!

De har hatt en serie med grelle eksempler på elendig personalpolitikk og total mangel på kompetanse i ledelsen.

Er dette en grunn til aa sette fly paa bakken er det nok mange flyselskap som burde ha sluttet aa fly... ;)

Vel... naar dette er nevnt saa kjenner jeg ikke til forholdene her og er vel i prinsipp enig med deg, men jeg ikke kunne dy meg da jeg fant dette innlegget ganske ironisk... ^_^

Dag

Du blir hard presset for å finne en eneste flyger med kjennskap til operasjonen som har noe positivt å si om dette selskapet. Når latteren går høyest på crewrommet kan du banne på at eks-katoer forteller historier fra dagene i familie-sirkuset på Evenes.

En vakker dag må noen samle alle de historiene i en bok.... for tårene renner når man hører om galskapen.

Last edited:

Timeliste på Post-it lapper funker veldig bra har jeg hørt!

Etter mening, så ville selskapet vært ferdig for lengst, hadde det ikke vært for alle de unge pilotene som må svelge STORE kameler fordi de har mye lån og trenger en jobb! Hva det er som gjør at de få faste "seniorene" finner det så morro å jobbe i Kato må jo f.... vite! :o

Synd for Sjøforsvaret om det blir kroken på døra for Kato, ikke så mye annet å leie inn i nærheten om dagen.

Hva det er som gjør at de få faste "seniorene" finner det så morro å jobbe i Kato må jo f.... vite!

Det er nok det samme vil-ikke-bli-pensjonist-viruset som har infisert visse andre selskaper også. De som ikke seiler eller spiller golf på fritiden:rolleyes:

Kato air har kommet tilbake gang på gang på gang osv. Tror nok ikke dette var det siste vi så til dem.

Nå er det slik jeg har forstått det Kato Air Service AS og ikkje Kato Airline AS som har mistet sin godkjennelse.

Er vel mulig for Kato Airline og inngå avtale med andre verksteder om vedlikehold?

Back