Kato Air satt på bakken

Re: Kato Air satt på bakken

Det hele er tragisk kun for de ansatte, spesielt dem som forble hos KATO gjennom en periode med sterk rekruttering hos andre selskaper. At ledelsen nå endelig har klart å seile skuta på land - til tross for ett mildt sagt tålmodigt luftfartstilsyn - er intet mindre enn en fantastisk prestasjon av inkompetanse.

Når de ytterligere legger skylda på Luftfartstilsynet for egen manglende evne til a drive flyselskapet innenfor de samme rammene som resten av norge er underlagt må man bare trekke på smilebandet av tragikomedien; de absurde og utrolige historiene som ryktes på crewrommene bekreftes nok en gang av virkeligheten.

Dette selskapet har fungert til tross for sin psykopatiske ledelse fordi de har vaert heldige nok til å ha dyktige ansatte, som nå har fatt sin insatts belønnet med arbeidsledighet og ansvarsfraskrivelse. Sammen med oppsigelsen medfølger en faktura for utestående bonding-beløp....

Nå har ikke jeg noen tilknytning til Kato Air , men jeg er av den oppfatning at om det har vært utøvelse av dårlig ledelse i selskapet så kan man ikke i et åpent forum som dette bruke karakteristikker om denne slik du bruker over.
Det kaster dårlig lys over forumet først og fremst , deretter over forfatter av innlegget.
Alle som har vært involvert i å drive et luftfartsforetak vet at dette er omfattende og komplisert.
At en person eller gruppe velger å se å saken kun fra sin synsvinkel hindrer jo ikke det faktum at det som regel er minst 2 sider av samme sak , helst flere.

Hvor mye koster det å kjøpe en billett på denne ruten?
Evt. hvor kan man bestille?

tror faktisk vi har ID-avtale med dem, Martin!
kjøpes selvsagt på wideroe.no!

Nå har ikke jeg noen tilknytning til Kato Air , men jeg er av den oppfatning at om det har vært utøvelse av dårlig ledelse i selskapet så kan man ikke i et åpent forum som dette bruke karakteristikker om denne slik du bruker over.

Tror det er meget vanskelig å la være for alle som har hatt noe med Kato Air å gjøre opp gjennom årene..........

http://www.an.no/nyheter/article3763720.ece

Ja da ble det som jeg trodde :-D Jippiiiii!:nor

Jippi? Har nettopp snakket med noen som bor på Røst og er avhengig av å komme seg til og fra øya og det var ikke mye jippi å spore i den stemmen gitt :(
1 - Får ikke kjøpt billetter på Røst. De må fly til Værøy, av helikoptret der og betale for så å fly til Bodø.
2 - Ingen mulighet til å bestille billetter på internett, betale og få kvittering på E-post
3 - Umulig å vite om det er plass på hårføneren før man møter opp på flyplassen
4 - Må være på flyplassen 45 minutter før avgang for å samlet se en sikkerhetsdemonstrasjon på video.

Ikke helt år 2008 dette nei... :8:

tror faktisk vi har ID-avtale med dem, Martin!
kjøpes selvsagt på wideroe.no!

Nope, ingen billetter til RET på Wideroe.no, ei heller til VRY (måtte bare sjekke for sikkerhetsskyld i tilfelle RET ikke var lagt ut enda!

Og ID/ZED avtale tviler jeg desto mer på...

E!

Hva menes med bonding-beløp?

Selskapet dekker kostnad til type-rating og man binder seg til selskapet for et gitt tidsrom. I dette tisdrommet blir ratingen "betalt" ned. Om man slutter før tiden er ute vil selskapet at man betaler ned restbeløpet til ratingen. At et selskap som ikke er istand til å opprettholde driften sender ut noe slikt er nytt for meg..

Kato har sendt bonding beløpet til inkasso når noen nektet å betale også. (Etter at piloten fikk sparken)

Vet ikke hvordan det endte til slutt i det tilfellet.

At en person eller gruppe velger å se å saken kun fra sin synsvinkel hindrer jo ikke det faktum at det som regel er minst 2 sider av samme sak , helst flere.

Riktig. Mitt innlegg er en synsvinkel... er ikke det hele poenget med ett forum? Så kan andre komme med sine, og dermed får vi en diskusjon.

Men jeg skal fjerne spissen fra spydet.

Last edited:

Riktig. Mitt innlegg er en synsvinkel... er ikke det hele poenget med ett forum? Så kan andre komme med sine, og dermed får vi en diskusjon.

Men jeg skal fjerne spissen fra spydet.

Nei det syns jeg ikke du skal gjøre, de rigide forholdene du nevner har jo blitt bekreftet av flere her inne...

E!

Det kaster dårlig lys over forumet først og fremst , deretter over forfatter av innlegget.
Alle som har vært involvert i å drive et luftfartsforetak vet at dette er omfattende og komplisert.

Jeg er generelt enig med deg, OJB. Hadde denne typen karakteristikker blitt skrevet om SAS, Norwegian, Widerøe, Lufttransport eller hvilket som helst annet selskap i norsk luftfart, hadde det vært uakseptabelt.

I dette tilfellet kan du bare stole på de andre forumistene i deres beskrivele av det glade amatørskap i Kato Air. Forholdene går langt forbi det man normalt kaller "dårlig ledelse".

Back