Cockpitview
ScanFlyer Gold
Ser de på Flytorget.se spekulerer i om ET faktisk vil droppe på OSL og ARN, og konsentrere seg om Skandinavia via CPH
http://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=183561
Dette er kun ren ønsketenkning!
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Ser de på Flytorget.se spekulerer i om ET faktisk vil droppe på OSL og ARN, og konsentrere seg om Skandinavia via CPH
http://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=183561
Dette er kun ren ønsketenkning!
ADD-ARN er jo bookbar til langt ut i desember. Håpe de kommer til OSL og ikke CPH.
Maskinen står jo hele dagen på ARN, så det er ikke noe problem å legge inn en svipptur til OSL hvis man ønsker.
Det gir ikke mye fornuft å fly frem og tilbake til ARN fra OSL.
OSL og ARN er tiltenkt som i en trekant fra ADD.
Det gir ikke mye fornuft å fly frem og tilbake til ARN fra OSL.
Vil man fly en slik trekant samme vei hele tiden, eller er det klokt å kjøre motsatt annenhver gang?
Hvordan de velger å betjene OSL får vi snart vite![]()
Det blir spennende!
Jeg ble bare nysgjerrig på generelle betraktninger rundt en slik trekantrute fra dere som har innsikt. Tenker at pasasjerantall og -strøm spiller en stor rolle i slike operasjoner, men at cargo i alle retninger kan virke både pro og kontra for en retning. Kanskje er det ulike tradisjoner for virkedager det gjøres foretningsreiser? Hvilken bransje reiser på hvilke dager og hvor reiser de fra etc..
Høres lite logisk ut å legge ruten til den byen med den minste etiopiske befolkningen. Antar de kan regne...
Kunne like gjerne feedet inn til Arlanda.
Høres lite logisk ut å legge ruten til den byen med den minste etiopiske befolkningen.
Jeg tipper ruten er like aktuell for den store og voksende somaliske/eritreiske befolkningen.
Dette er som vanlig udokumenterte påstander fra Check-in.dk som føyer seg inn i rekken av fantasier og konspirasjoner som tidligere har blitt presentert fra denne bloggen.
Jeg er enig, og dette er naturligvis et tungtvejende kriterie, men det er sikkert et komplekst regnestykke, som består af mange faktorer.
Dog tænker jeg, at der er flere ting, som måske indgår i ET's overvejser:
- at det ikke kan være optimalt med en groundtime på 10-14 timer.
- kortere flyvetid til CPH, som på en returflyvning kan spare op til 1 time fra ADD
- Gode feedermuligheder fra såvel Sverige og Norge gennem aftaler med SAS.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.