Julebord for avdeling USA i Seattle januar 2017

Detta vil jeg væme på og... hvem flyr med hva tru? Jeg trenger sååårt grunnpoeng, så må fly Star....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Detta vil jeg væme på og... hvem flyr med hva tru? Jeg trenger sååårt grunnpoeng, så må fly Star....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lufthansa har en kjempegrei rute over, sånn om du vil ha mer jetlag enn du noensinne har hatt i hele ditt liv. Utrolig fin flight. Du reiser fra OSL sånn 06 om morran (kl 21.00 om kvelden i SEA), og så har du en 10-timers dagflight ut fra FRA. Det er da morgenkvist HELE tiden og du kan få studert hvert eneste j**la isfjell og inuit hytte igjennom vinduet. Så lander du f***ings 12.15 lokal tid... (21.15 i Oslo... omtrent da du la deg for å orke fakirflighten ned til FRA)... så har du 9 timer i Seattle hvor du kaver rundt i mental koma. Bena henger etter deg og tungen beveger seg tregt i munnen når du snakker... Før alle (de som fløy noe annet) andre skal gå og legge seg i 10-tiden. Da er du LYS VÅKEN, for det var da du stod opp i Norge.

God tur!!!! :)

Evt kan du bare gjøre som oss andre og fly BA. Avreise 11.45 fra Oslo. Lander 18.15 i SEA. 2-3 timer med øl & bøll, så køya og ready for Mimosa-frokost med Tommy (med mindre han har med tiger)
 
Lufthansa har en kjempegrei rute over, sånn om du vil ha mer jetlag enn du noensinne har hatt i hele ditt liv. Utrolig fin flight. Du reiser fra OSL sånn 06 om morran (kl 21.00 om kvelden i SEA), og så har du en 10-timers dagflight ut fra FRA. Det er da morgenkvist HELE tiden og du kan få studert hvert eneste j**la isfjell og inuit hytte igjennom vinduet. Så lander du f***ings 12.15 lokal tid... (21.15 i Oslo... omtrent da du la deg for å orke fakirflighten ned til FRA)... så har du 9 timer i Seattle hvor du kaver rundt i mental koma. Bena henger etter deg og tungen beveger seg tregt i munnen når du snakker... Før alle (de som fløy noe annet) andre skal gå og legge seg i 10-tiden. Da er du LYS VÅKEN, for det var da du stod opp i Norge.



God tur!!!! :)



Evt kan du bare gjøre som oss andre og fly BA. Avreise 11.45 fra Oslo. Lander 18.15 i SEA. 2-3 timer med øl & bøll, så køya og ready for Mimosa-frokost med Tommy (med mindre han har med tiger)



Haha, bra forklart[emoji23] Ser jeg må svelge en kamel og skippe eurobonus til fordel for komfort og trivsel selv om de eb poenga hadde vært sårt tiltrengt[emoji15]


Tore


Bytta nick fra Snowman OSL


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Haha, bra forklart[emoji23] Ser jeg må svelge en kamel og skippe eurobonus til fordel for komfort og trivsel selv om de eb poenga hadde vært sårt tiltrengt[emoji15]


Tore


Bytta nick fra Snowman OSL


Sent from my iPhone using Tapatalk

He he... det bare kom et minne veltende over meg. Du kan you ta SK via EWR da :)
 
He he... det bare kom et minne veltende over meg. Du kan you ta SK via EWR da :)



Hehe, ser det for meg[emoji23]

Ja, det er jo så klart et alternativ, men mistenker jeg må fly alene da, men hva gjør man vel ikke for å opprettholde statusen[emoji37][emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hehe, ser det for meg[emoji23]

Ja, det er jo så klart et alternativ, men mistenker jeg må fly alene da, men hva gjør man vel ikke for å opprettholde statusen[emoji37][emoji16]
Om du finner en vettug routing med *A er jeg med :)
 
Det er Ganske sjelden at en er uenig med en Fnat, men som nærmest en del av interiøret på LH 490 / 491 som blir beskrevet over, er jeg denne gang ikke enig med Hr Fnate. Nå bor jeg bak I bussen (I motsetning til FnatClass) og Lufthansa har et solid product til Vest Kysten, som mot normalt I bransjen har blitt forberedt det siste året. Det er 2 varme måltider (inkludert) med valg mellom 2 retter til begge måltidene. Varm rettene har vokst og det er en gjennomført service. I det siste har det ligget en 0.5 Liter flaske med vann i stol lommen, slik en gjenkjenner fra ymse Economy PlussnessExtra med mere. Ja man må tidlig opp - men du slipper unna en ekstra sikkerhets kontroll, men noen liker sikkert det bedre, selv foretrekker jeg å stå opp tidlig nyte en espresso og slippe å demontere håndbagasjen.

Ja en kommer tidlig frem til Seattle, noe jeg foretrekker, siden jeg kommer hjem til Kone og 8 poter. En skjønner jo at med Renton som destinasjon (første gang noen noensinne har valgt Renton som destinasjon !!) har man langt større problemer enn JetLag - det er som å dra på tur til Årjeng (en av attraksjonene er nettopp IKEA i Renton - tjo!!)
 
Årjäng har trollet da, dc-8-63

800px-Troll-arjang.jpg
 
Best EB opptjening får man kanskje ved å fly SK til LAX og UA videre? Eller er det like greit med SK til SFO og UA resten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Spøk til side:

Air Canada er vel også et alternativ? Fjong Dreamliner fra Køben til Toronto. Pre-clearance der og E190 videre. Om du fly business er 1A på E190'en helt panser. Jeg fløy denne ruten i September og var stålfornøyd.

Om du flyr Eco er vel kanskje SAS via LAX best. Pga Plusgrade upgrades og det der. Men litt dårlige flytider. Særlig på vei hjem. Bort er vel greit.

Styr milevis unna Brussels. Har fløyet dem 2 ganger i discounted business og fått nøyaktig 0 ekstrapoeng og 0 grunnpoeng. Har klaget til SAS men får vite at billettklassene de bruker ikke kvalifiserer til Eurobonuspoeng.
 
Spøk til side:

Air Canada er vel også et alternativ? Fjong Dreamliner fra Køben til Toronto. Pre-clearance der og E190 videre. Om du fly business er 1A på E190'en helt panser. Jeg fløy denne ruten i September og var stålfornøyd.

Om du flyr Eco er vel kanskje SAS via LAX best. Pga Plusgrade upgrades og det der. Men litt dårlige flytider. Særlig på vei hjem. Bort er vel greit.

Styr milevis unna Brussels. Har fløyet dem 2 ganger i discounted business og fått nøyaktig 0 ekstrapoeng og 0 grunnpoeng. Har klaget til SAS men får vite at billettklassene de bruker ikke kvalifiserer til Eurobonuspoeng.

Nå flyr Air canada 767 fra CPH i Januar. Har sett Air Canada via LHR og YVR til bra pris
 
Har ikke leita mye sjøl, men hvem gir hvilke poeng i biz? Dette blir betalt tur, så et visst utbytte er interessant


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har ikke leita mye sjøl, men hvem gir hvilke poeng i biz? Dette blir betalt tur, så et visst utbytte er interessant
Er vel ikke mange som gir mer enn 100% på billige C-billetter. Rop ut om du finner noe, hvis ikke blir det å bruke en CT som er i ferd med å gå ut som jeg ikke får brukt på noe annet for min del.
 
Er vel ikke mange som gir mer enn 100% på billige C-billetter. Rop ut om du finner noe, hvis ikke blir det å bruke en CT som er i ferd med å gå ut som jeg ikke får brukt på noe annet for min del.

Går den ikke da ut ved årsskiftet, eller planlegger du SAS til vestkysten bestilt på sas.no, og separat billett videre?

Jeg er også fristet.....
 
Går den ikke da ut ved årsskiftet, eller planlegger du SAS til vestkysten bestilt på sas.no, og separat billett videre?

Jeg er også fristet.....
Mulig jeg roter nå, men jeg trodde det holdt å booke innen utgangen av dette året for å bruke den.
 
Mulig jeg roter nå, men jeg trodde det holdt å booke innen utgangen av dette året for å bruke den.
Etter reglene må vel returen være innen utgangen av året, men det er et smutthull med å bestille online på sas.no - dog ingen endringer mulig etter årsskiftet.
 
Etter reglene må vel returen være innen utgangen av året, men det er et smutthull med å bestille online på sas.no - dog ingen endringer mulig etter årsskiftet.
Du har helt rett. Da får jeg spekulere litt på om jeg flyr SAS til SFO og tar en separat billett videre, eller om jeg kjøper en billett i Plus. Fant en greit nok prisa tur med SAS til EWR og retur fra SFO. EWR-SEA-SFO var med UA i P, og det er forhåpentligvis foran gardina :)
 
Back
Top