Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Ahh. Er derfor prisen hos Ticket er betydelig billigere enn om jeg skulle ha kjøpt direkte hos TG. Jeg tenkte jeg skulle ta en tur til SGN denne høsten, med Thai er det raskest og man lander i SGN veldig tidlig. Qatar frister ikke med 1t10min i DOH.

Ahh. Er derfor prisen hos Ticket er betydelig billigere enn om jeg skulle ha kjøpt direkte hos TG. Jeg tenkte jeg skulle ta en tur til SGN denne høsten, med Thai er det raskest og man lander i SGN veldig tidlig. Qatar frister ikke med 1t10min i DOH.

Du må vel uansett mellomlande i BKK for å komme til SGN med TG. Men enig med at QR med stopp midt på natten i DOH ikke er så gøy, selv ikke i business.

Har booka OSL-BKK nyttårsaften. Har valget mellom vindussete på rad 12 og 15 i fremre biz.kabin, eller 19 og 21 i bakre. Noen som har (sterke) preferanser ?

Har booka OSL-BKK nyttårsaften. Har valget mellom vindussete på rad 12 og 15 i fremre biz.kabin, eller 19 og 21 i bakre. Noen som har (sterke) preferanser ?

Hvis du er en pygme i størrelse er det greit å velge setet nærmest vinduet. De står jo annen hvert mot vindu og midtgang. Er du litt stor i kroppen vil setet mot midtgang være å foretrekke. Det innerst ved vinduet er temmelig trangt for oss litt "godt voksne"....

Jeg ville klart valgt rad 19. Stille og rolig, ikke mye innsyn fra andre seterader.
Har en følelse av at første seksjon ofte er fullere enn bakre.

Joda, det er litt trangt å komme ut og inn av setet, men når du først har kommet inn er det helt greit. Jeg trives godt på rad 19.

(Hvis det ikke sitter noen på rad 18 er det lurt å skru av TV-skjermene der)

Jeg ville klart valgt rad 19. Stille og rolig, ikke mye innsyn fra andre seterader.
Har en følelse av at første seksjon ofte er fullere enn bakre.
Joda, det er litt trangt å komme ut og inn av setet, men når du først har kommet inn er det helt greit. Jeg trives godt på rad 19.

Takk, tenkte det samme, så vindussete på rad 19 er bestilt. :)

Bestilte nettopp X-OSL-BKK Open Jaw med SK/TG i Q-klasse til 6800kr. Ganske ok pris siden TG kjører en rabattvariant nå. Det fører til at jeg kaster en QR OSL-DOH-BKK pluss tilslutning til 4K:drunk: Ja, det er jo et litt sykt i-landsproblem, men trenger 11K grunnpoeng for å sikre diamant, pluss at stopp på natten i DOH ikke er noe særlig, har reist den ruten et par ganger før.

Er vel mest det å kaste den andre billetten som fremstår som sløseri/galskap, men skrifter her siden det ikke kan sies høyt i andre sammenhenger:wow:

Bestilte nettopp X-OSL-BKK Open Jaw med SK/TG i Q-klasse til 6800kr. Ganske ok pris siden TG kjører en rabattvariant nå. Det fører til at jeg kaster en QR OSL-DOH-BKK pluss tilslutning til 4K:drunk: Ja, det er jo et litt sykt i-landsproblem, men trenger 11K grunnpoeng for å sikre diamant, pluss at stopp på natten i DOH ikke er noe særlig, har reist den ruten et par ganger før.

Er vel mest det å kaste den andre billetten som fremstår som sløseri/galskap, men skrifter her siden det ikke kan sies høyt i andre sammenhenger:wow:

Du bytter to lange flyturer mot en litt lenger sånn som jeg har opplevd forskjellen. Når du kommer ombord på Thai så føler man seg nesten i Thailand med en gang så vel verdt kronasjene ;-)

Du bytter to lange flyturer mot en litt lenger sånn som jeg har opplevd forskjellen. Når du kommer ombord på Thai så føler man seg nesten i Thailand med en gang så vel verdt kronasjene ;-)

Ikke sant :) I tillegg er det så sykt mye styr og meldinger med QR ved takeoff/prelanding x2. Mye mer enn andre selskap. Og trasking langt i terminal midt på natten er en uting. Da heller en lang rolig flight med TG. Q-klasse gir jo ofte ledig midtsete, selv om det ikke er noen garanti, og om en er riktig heldig en hel rad :)

En annen ting som nå fungerer, er å booke gjennomgående billetter med tilslutning til OSL med SK til ok priser (500kr pr leg). Før har det mange ganger kun vært dyre økonomibilletter som har gjort at jeg måtte ha separate bookinger til OSL.

Gjorde rookie-mistake på flere intra-asia bookinger i rimeligste klasse, pga jobbreiser. Sjekket om det var mulig å betale mellomlegg til høyere klasse Q eller J, men ingen av billettene kunne endres (W for WTF-klasse...)
I min enfoldighet trodde jeg at TG kjørte samme greia som SK. Er det bare Q-klasse som kan endres?

Jeg har fått booket årets CT på Thai i biz i februar neste år. To pax+infant OSL-BKK-KBV for 140k EB + 5000kr. Min mor vurderer også å bli med, og jeg har funnet billett på Thai i eco SVG-OSL-BKK-KBV for ca 9000 kr. Er dette en grei pris, eller bør jeg vente på neste kampanje?

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

Jeg har fått booket årets CT på Thai i biz i februar neste år. To pax+infant OSL-BKK-KBV for 140k EB + 5000kr. Min mor vurderer også å bli med, og jeg har funnet billett på Thai i eco SVG-OSL-BKK-KBV for ca 9000 kr. Er dette en grei pris, eller bør jeg vente på neste kampanje?

Jeg ville ventet. Synes det høres dyrt ut

Fornuftig pris i høysesongen, jeg ville ikke nølt.

"Flash sale" eller ukessalg hos Thai fra 06-13. september. Bangkok til 4.865,- i øko og faktisk også kampanjepris i business kr 18.273,-. Reiseperiode fra 14.02.17 til 22.06.17 med et par ukers blackout i begynnelsen av april. Dette sammenfaller med Songkran og påske.

http://www.thaiairways.com/en_NO/pl...9_8_2016)&mc_cid=f5f15a04d3&mc_eid=90e05d5add
Sent from my iPad using Tapatalk

Verdt å merke seg at de prisene i øko gir 0 poengopptjening til SK. Neste kategori er 7700kr. Til sammenlikning er turen jeg er på nå i Q-klasse og med innenlands tilslutning i Norge til kr 7700kr...så synes ikke det var et veldig godt tilbud. Men det er riktignok i høysesongen, eller slutten av denne.

Verdt å merke seg at de prisene i øko gir 0 poengopptjening til SK. Neste kategori er 7700kr. Til sammenlikning er turen jeg er på nå i Q-klasse og med innenlands tilslutning i Norge til kr 7700kr...så synes ikke det var et veldig godt tilbud. Men det er riktignok i høysesongen, eller slutten av denne.

Ja, det er vel bortimot allment kjent at klassene V og W gir liten uttelling hos EB. Men direkte til Bangkok for under 5.000,- er en grei pris. Og legger man på 2 hundrelapper kommer man også til Phuket, Krabi eller Chiang Mai og også med stopover i Bangkok om ønskelig.

Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg leste en plass at TG selger/solgte Business-kabinen som Premium Economy fra Sverige og Danmark. Stemmer dette fremdeles, og gjør de det samme fra Oslo? Hva er fornuftig pris tur/retur Thailand (Phuket eller Krabi) i november? Helst i premium økonomi...

Jeg leste en plass at TG selger/solgte Business-kabinen som Premium Economy fra Sverige og Danmark. Stemmer dette fremdeles, og gjør de det samme fra Oslo? Hva er fornuftig pris tur/retur Thailand (Phuket eller Krabi) i november? Helst i premium økonomi...

De gjør ikke dette fra Oslo, kun ARN og CPH. Prisene jeg har sett er ca 17-20 000+ tilslutning fra BKK, ca 1000-2000kr i tillegg.

Back