Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Skal som tidligere nevnt reise med thai i juni, SVG - cph - BKK og tilbake. Jeg er EBG. Har to spørsmål: hva er beste lounge på BKK, og vet noen her om Thai / Eva Air / Singapore eller andre med lounge tillater *A Gold å ta med mer enn ett familiemedlem i loungen? Reiser med kone og to barn (4 og 1 år)

Singapore-loungen har bedre mat og drikke, men stenger tidligere, 22 eller 23.

Vil tro det går greit å ta med barna, generelt så liker jo thaiene barn :) Har iallefall sett endel barnefamilier i loungene før.

Prøver å finne ut hva slags filmer de har å by på, men eneste som dukker opp av info er hva de viste i januar. Særdeles treg oppdatering, med andre ord. Men det er vel den lett forvirrede tregheten som er endel av sjarmen med Thailand :colgate:

Erfaring med mat på Thai F

Har en tur på Thai F neste uke LHR-BKK t/r.

Er det anbefalt å forhåndsbestille mat? Hvis man ikke bestiller, hva blir vanligvis servert?

Re: Erfaring med mat på Thai F

Vil absolutt anbefale hummeren på flyvning ut fra Europa om den fortsatt står i menyen. Forhåndsbestilte ikke fra BKK. Mener å huske det var en eller annen fancy kyllingrett + russisk kaviar og vodka[emoji3]

Re: Erfaring med mat på Thai F

Har en tur på Thai F neste uke LHR-BKK t/r.

Er det anbefalt å forhåndsbestille mat? Hvis man ikke bestiller, hva blir vanligvis servert?

Anbefaler å forhåndsbestille, mye å velge imellom :) Om ikke kabinen er full hender det jo at du kan få litt av den andre hovedmenyen også.

Skal som tidligere nevnt reise med thai i juni, SVG - cph - BKK og tilbake. Jeg er EBG. Har to spørsmål: hva er beste lounge på BKK, og vet noen her om Thai / Eva Air / Singapore eller andre med lounge tillater *A Gold å ta med mer enn ett familiemedlem i loungen? Reiser med kone og to barn (4 og 1 år)

Jeg hadde med kona og guttungen (da 1,5 år) inn i Royal Silk Lounge i BKK i november, ikke noe problem det.

Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Guests

First Class, Star Alliance Gold and Eligible Paid Lounge Membership customers are each entitled to a maximum of one guest. The guest must enter the designated lounge with the Eligible Customer and present a boarding pass for any Star Alliance member airline operated flight departing from the local airport. For contract lounges, the guest must be flying on the same airline as the Eligible Customer. Any person over the age of two is considered a guest. Infants under the age of two travelling with an Eligible Customer may accompany them to the lounge in addition to a maximum of one guest.

Ref

Jeg hadde med kona og guttungen (da 1,5 år) inn i Royal Silk Lounge i BKK i november, ikke noe problem det.

Jeg reiste fra Bangkok i januar, hadde med kone og 2 barn på 2 og 6 år inne i loungen med sas gold, reiste økonomi med thai.

Reiste i februar med en gruppe på 16 OSL-BKK-PNH rt. Gir det rett til Eurobonus? Bookingklass vises ikke i billetten jeg fikk fra reisebyrået. SAS spør etter bookingklasse ved etterregistrering. Er det G på TG?

Har du prøvd å se på classic.checkmytrip.com? Ikke sikkert det virker nå, med tanke på hvor lenge det var siden du reiste.

Det er mange bookingklasser, også i økonomi. Beste rådet jeg har er å ta kontakt med reisebyået og Thai. Nå er det en stund siden du reiste, men ville først prøvd å ringe reisebyrået. Går ikke det ringer du Thai. Hvis de ikke kan opplyse over telefon så sender du de en mail med billettnummer, bookingreferanse, navn og reisestrekning. Be om å få oversendt oversikt over bookingklasser du reiste med.

Her er forøvrig opptjeningen på Thai: https://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/flyselskap/thai-airways-intl/

Last edited:

Noen som har erfaringer på strekket BOM-BKK?

Skal bestille en jobbtur for 3 stk i nov BKK-BOM t/r som er prissensitiv=økonomi . Finner priser på ca 4K pr stykk, mens TG har utgåtte tidligere tilbud som er på halvparten av prisen.
Litt usikker på hvor mye jeg skal gamble på at det kommer tilbud siden vi må reise på fastsatte datoer, og det bare går ett direktefly de dagene. Er jo endel mennesker i India som fort fyller et fly antar jeg.

Noen som har erfaringer på strekket BOM-BKK?

Skal bestille en jobbtur for 3 stk i nov BKK-BOM t/r som er prissensitiv=økonomi . Finner priser på ca 4K pr stykk, mens TG har utgåtte tidligere tilbud som er på halvparten av prisen.

Om du finner 4000 NOK med TG ex-BKK så er det en bra pris mener jeg.

Air India flyr også direkte med B787, ca. 3250 NOK. Du kan finne t/r under 14 000 THB avhengig av dato.
Paid upgrade til C på flyplassen BKK/BOM ca. 250 USD for et leg.

Bangkok Airways flyr for under 3000 NOK.

Hvor på websiten får man lagt inn info om pass? Russland krever jo at det er tilgjengelig minimum 24 timer før overflyging, men jeg kan ikke se noen steder på websiten til Thai hvor jeg kan legge inn noe slikt.
Har enda ikke funnet ut av dette. Har ingen vært gjennom dette før? Må antagelig ringe support på mandag.

Får forresten håpe at "Robertmr Aas" er deres måte å skrive navn og at det ikke er reisebyrået som har rotet det til.

Har enda ikke funnet ut av dette. Har ingen vært gjennom dette før? Må antagelig ringe support på mandag.

Får forresten håpe at "Robertmr Aas" er deres måte å skrive navn og at det ikke er reisebyrået som har rotet det til.

Har flydd Thai over Russland mange ganger og har aldri lagt inn passinfo på forhånd. Vedr. format på navn så er det slik man gjør det i Thai, så det går nok helt fint å være Robertmr Aas

Hvor på websiten får man lagt inn info om pass? Russland krever jo at det er tilgjengelig minimum 24 timer før overflyging,
men jeg kan ikke se noen steder på websiten til Thai hvor jeg kan legge inn noe slikt.

Normalt kan du legge til ekstra passasjerinformasjon under My Booking, ved Online Check-in eller ved skranken på flyplassen.

Har fløyet til/via/over Russland flere ganger med billetter kjøpt under 24 timer før avgang,
så tipper API ordner seg både for Putin og flyselskapet.

Husk at du kan ringe Thai (og alle andre flyselskap) i det landet som passer deg.
Customer Service i Bangkok er åpent hele tiden. Skype fungerer superdupert.

http://www.thaiairways.com/en/contact_us/index.page

Takk, da håper jeg Putin ikke ødelegger helgeturen. Kan ikke legge inn eller se noe slikt under My Booking hos Thai. Hadde et annet pass da jeg booket og husker ikke om jeg fikk lagt inn noe da jeg booket.

Har forresten over 5 timers transit i BKK. Er det noen lounger tilgjengelig for EBG hvor det passer å ta en høneblund? Og kanskje også en dusj da jeg skal 2 flighter videre.

Last edited:

Takk, da håper jeg Putin ikke ødelegger helgeturen. Kan ikke legge inn eller se noe slikt under My Booking hos Thai. Hadde et annet pass da jeg booket og husker ikke om jeg fikk lagt inn noe da jeg booket.

Har forresten over 5 timers transit i BKK. Er det noen lounger tilgjengelig for EBG hvor det passer å ta en høneblund? Og kanskje også en dusj da jeg skal 2 flighter videre.

Høneblund vet jeg ikke, men i hvertfall ett par av business loungene til Thai skal ha dusj. Husker ikke hvilke, men det er vel bare å spørre.

Vi fløy TOS-OSL-BKK-HKT i vinter. Ved innsjekk i TOS sa damen i skranken at passnummerene ikke var lagt inn i bestillingen. Hun bladde litt i passene og tastet litt på EDB-maskinen sin og sa "sånn, nå er alt OK". Når vi kom løpende til gaten på OSL ble 2 av 3 av oss tatt til side av to damer som stod med en liste og sorterte folk, og de sa at passnummerene ikke var lagt inn i bestillingen. Mere blaing i passene, mere tasting på EDB-maskiner, og vipps, nok en gang: "sånn nå er alt OK".

På returen var det ikke noe snakk om dette i det hele tatt.

Ikke alltid SK Altea (insjekksystem) på utestasjoner snakker med TG Altea, derfor blir man nødt til å legge det inn en gang til, ondet øyeblikket blir det registrert på returreisen også, samme for FQTV, i det man registrerer første gang skal det komme på hele reisen :)

Back