Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Jeg leste en plass at TG selger/solgte Business-kabinen som Premium Economy fra Sverige og Danmark. Stemmer dette fremdeles, og gjør de det samme fra Oslo? Hva er fornuftig pris tur/retur Thailand (Phuket eller Krabi) i november? Helst i premium økonomi...

Sunquest Travel selger nå Thai i Premium Economi fra Oslo (via CPH/ARN) til kr 18.800,-. Ikke akkurat noe kjempekupp. Bra hardware, men økonomiklasse servering. Greit om man bare vil sove kanskje...

http://sunquest-travel.no/thai-airways-prisoversikt-2016-2018/

Sent from my iPad using Tapatalk

Hvor lenge før avgang åpner innsjekk på Thai fra Oslo?
Er det mulig å betale seg inn i SAS lounge når man reiser med Thai? Ser ut fra SAS. no at man må fly med SAS metall for å kunne betale seg inn i loungen, noen som har prøvd med annet selskap? Erfaringer?

Takk for svar

På tur i TG C for et par uker siden intra-Asia forandret jeg en avgang. Thai ringte meg opp igjen og kunne fortelle at C ikke får bruke book the cook lengre. Det er jo litt kjipt igrunn. Spesielt siden jeg istedet for den elendige Glutenfri maten kunne bestille f.eks kylling i grønn karri, som er naturlig glutenfri.

Hvor lenge før avgang åpner innsjekk på Thai fra Oslo?
Er det mulig å betale seg inn i SAS lounge når man reiser med Thai? Ser ut fra SAS. no at man må fly med SAS metall for å kunne betale seg inn i loungen, noen som har prøvd med annet selskap? Erfaringer?

Takk for svar

Åpner 3,5t før på OSL, anbefaler online check-in så er det veldig kort kø da nesten ingen gjør det fra OSL:) ikke 100% sikker vedr SAS lounge, dog kan du kjøpe deg inn i OSL lounge om ønskelig.

Tg ser ut til å aldri slippe mer enn to seter av gangen for bonusreiser i C eller F. Noen som vet hvordan det er når det er to ledige i F og to i C på samme avgang? Forsvinner setene i både C og i F om jeg bestiller to i F? Har skjedd for meg med andre selskaper.

Bruker thai en egen terminal for innenriks på bkk? Bruker en samme smoothe C/F check in området som for internasjonale avganger? Er det lounge der?

Bruker thai en egen terminal for innenriks på bkk? Bruker en samme smoothe C/F check in området som for internasjonale avganger? Er det lounge der?

BKK har eget domesticområde på terminalen. Innsjekk er i samme område som C/F for internasjonale flights. Og det er TG-lounge etter security på domestic-delen. Men den er litt trist og alkoholfri.

Tg ser ut til å aldri slippe mer enn to seter av gangen for bonusreiser i C eller F. Noen som vet hvordan det er når det er to ledige i F og to i C på samme avgang? Forsvinner setene i både C og i F om jeg bestiller to i F? Har skjedd for meg med andre selskaper.

For å svare selv. C setene forsvinner ikke nødvendigvis om en booker F-setene. En annen ting var at det fortsatt var to ledige seter i F etter at jeg booket to av dem. Jeg klarte med andre ord å booke 4F seter på samme fly. Dette var 747 muc-bkk.

For å svare selv. C setene forsvinner ikke nødvendigvis om en booker F-setene. En annen ting var at det fortsatt var to ledige seter i F etter at jeg booket to av dem. Jeg klarte med andre ord å booke 4F seter på samme fly. Dette var 747 muc-bkk.

Jeg har sett at det tidvis er opp til 6 F klasse billetter tilgjengelig for award reiser, Billettklasse O, med Thai med 380'n fra CDG og FRA. LHR har jeg ikke sjekket så mye.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er det kun nyeste 747 F-kabin på denne ruten nå ?

Jeg har sett at det tidvis er opp til 6 F klasse billetter tilgjengelig for award reiser, Billettklasse O, med Thai med 380'n fra CDG og FRA. LHR har jeg ikke sjekket så mye.

Har du sett dette på Expertflyer, eller brukt et annet program?

Jeg bruker KVStool. Et fantastisk program!

Jeg bruker KVStool. Et fantastisk program!

Det er et fantastisk program så lenge du ikke bruker Mac eller jobben din har sperret for å legge inn programvare på pc...

Med en ekstra programvare fungerer det utmerket også på Mac.

Hvordan går en booket seter med tg innenriks?

Takk, da slipper jeg lure mer på det. Får vel prøve å sikre 2 etg 24t før da.

747 til/fra HKT? Du kan prøve å sende en mail til det norske Thai Airways kontoret, de pleier å være behjelpelig med det meste.

747 til/fra HKT? Du kan prøve å sende en mail til det norske Thai Airways kontoret, de pleier å være behjelpelig med det meste.

De hadde sperret 2. Etg, så ikke velg 747 innenlands for å få sitte der oppe. 1. Klasse seter ble brukt som del av business.

Back