Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Kjøpte en reise i J-klasse HKG-BKK-HKG. Får ikke valgt sete på TG601 som er 744, men A333 på retur kommer setevalg opp som vanlig. Noen som har hatt dette problemet?

Kjøpte en reise i J-klasse HKG-BKK-HKG. Får ikke valgt sete på TG601 som er 744, men A333 på retur kommer setevalg opp som vanlig. Noen som har hatt dette problemet?
Har akkurat bestilt det samme og har det samme problemet. 2. og 14. juli.

Jeg ringte like godt thai-kontoret i Oslo og fikk dem til å velge sete. Tips: Rad 11-19 er upper deck hvor mange andre har first :) Har faktisk aldri tenkt over at TG F på 744 er i 1.etg selv om jeg reist 6 ganger i TG F med 744, og tilsammen 15 ganger i TG F....man blir miljøskadet av å henge for mye på disse flyforumene altså:P

Skal fly Phuket - Bangkok senere i år.
Har Star Alliance Gold.

Er det lounge på Phuket for domestic?

Skal snart reise til BKK med Thai. Vi er to reisende, som kan ha med 60 kg innsjekket baggasje til sammen. Kan vi fordele dette på 3 kofferter på 20 kg, slik at vi "deler" en koffert ?

Ikka bare kan du, men du bør, for å unngå overvekt på enkeltbagasjer.

Skal snart reise til BKK med Thai. Vi er to reisende, som kan ha med 60 kg innsjekket baggasje til sammen. Kan vi fordele dette på 3 kofferter på 20 kg, slik at vi "deler" en koffert ?

Dette hadde ikke jeg gamblet på. Det står ingenting om at to stykker kan mikse 2x30kg seg i mellom, kun at 1 person maks kan ta med 30kg. Med andre ord hadde jeg fordelt dette på enten 2 eller 4 enheter for å unngå diskusjoner.

Ikka bare kan du, men du bør, for å unngå overvekt på enkeltbagasjer.

Maks enkeltvekt er 32 kg, så det er ikke tema når en person kun kan ta med 30 kg totalt.

Ja, hvis du har vekt hjemme og kontroll på at de er under 30 kg.

Ja, hvis du har vekt hjemme og kontroll på at de er under 30 kg.

Om du ikke har det så er vel ikke sjansen for å oppnå overvekt mindre om du deler det opp i to? Snarere tvert i mot sier jeg. Thai kjører ikke Piece concept som de fleste andre gjør, så der er det 30kg, ferdig vare.

Jeg sendte en mail til Thai-kontoret i Oslo, som sa at det gikk fint, så lenge man sjekket inn sammen.

Men vi drar fra SVG, og det spørs om de kjenner til Thai-reglene der, så det er vel kanskje best å pakke 2x30kg uansett.

Jeg sendte en mail til Thai-kontoret i Oslo, som sa at det gikk fint, så lenge man sjekket inn sammen.

Men vi drar fra SVG, og det spørs om de kjenner til Thai-reglene der, så det er vel kanskje best å pakke 2x30kg uansett.

Eventuelt printe ut bekreftelsen fra thai-kontoret og vise dem på SVG. Burde holde som offisiell info.

Så lenge det er i samme bestilling, så skal det ligge inne 30k i billetten også på SK strekningen.

Så lenge det er i samme bestilling, så skal det ligge inne 30k i billetten også på SK strekningen.

Det gjør det. Spørsmålet er om de aksepterer at vi deler en koffert, og reiser med 3x20 kg. Jeg får ta med utskriften av e-posten.

Ca sånn circa pleier TG å ha salg?

De har hatt priser i økonomi ned i kr 4800 t/r OSL-BKK. I Business har de omtrent aldri salg IC, med unntak av noen destinasjoner intra-asia.
Du må bare følge med på sidene deres og gå inn på promotions siden de ikke ser ut til å markedsføre det selv. Et hint om salg er når tredjepartsbyrå som Ticket.no osv kjører tilbud til Thailand.

Ca sånn circa pleier TG å ha salg?

Hvis du venter på salg til Thailand, og ikke er bundet av noe selskap, så er det langt større sjanse å finne gode priser med Finnair eller Qatar, som stadig vekk har salg, både foran og bak gardinen.

Back