Det er operating airline som avgjør. TG klasse H og Q med EB-medlemskap gir som du riktig beskriver 100% Ekstraprosenter og qualifying flights regnes ikke med uavhengig av EB-nivå.
Ble plutselig litt i tvil her, Berg-Hansen kom med en routing til meg OSL/CPH-BKK med SK-nummer, co-share Thai(operating). Bookingklasse H og Q. Det er vel Operating Airlines sin milage-regler som gjelder?
TG har jo 100% for H og Q. Får vel gullbonus bare på de legsene som SK opererer selv. Til EB-programmet.
Altså totalt 12050.
SK 500px2x1,25= 1250p
TG/SK 5400x2=10 800p
Ut fra hva du skriver antar jeg du har fått bookingklasse H og Q på SK flightnumber. Du vet dermed ikke hvilken bookingklasse disse mappes til hos TG som er operating carrier, er du uheldig mappes det til en ikke-poenggivende klasse. En oppegående agent skal kunne se i din PNR i GDS (tror BH bruker Amadeus) hvilken bookingklasse du får hos operating carrier.
Hvordan er mulighetene for å oppgradere med eb-poeng fra eco til biz hos thai? Enten cph bkk eller osl Bkk?
Det har jeg fått med meg, men får ikke klasse Y uansett hva jeg velger under booking hos Thai.
Og hvilken bookingsite gir info om og lar en velge bookingklasse for økonomi?
Har erfaring med at det blir mange tusen dyrere og at de roter til masse, det er lenge siden jeg sluttet å bruke dem.Ring ditt lokale reisebyrå[emoji6]
Bestilling via Thai ville kostet flere tusen ekstra og i tillegg tilbød de ikke like bra connections som andre man kunne bestille fra.Bestiller du via Thai så skal jo bookingklassen komme opp på siste side.
Bestilling via Thai ville kostet flere tusen ekstra og i tillegg tilbød de ikke like bra connections som andre man kunne bestille fra.
Sjekket med Thai og jeg var booket i W. Er det slik at jeg kan sitte lengre frem om jeg får endret til Q?
Jo, men det er greit å få vite før man har bestil. For økonomi selger de:Bestiller du via Thai så skal jo bookingklassen komme opp på siste side.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.