Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

De finnes vel ikke på 777-300ER? Er rad 32 som er i midten mot bulkhead.
Seatguru sier det er støy fra dass og galley samt at småbarn ofte havner der. Står ikke noe spes om beinplass

Hvordan er rad 31 sete E og F, har man litt ekstra benplass på disse?

Dette er "bulkhead-seats" så du har nok litt større benplass og slipper å ha sete foran deg. Men det er en overhengende fare for at det kommer til å henge en baby på veggen foran der...

Edit: Som snømannen skriver; rad 31 har ikke E og F seter, kun A/B og H/J/K.

Edit2: Tror jeg sjekket link til et gammelt setekart. Ser ut til at de nye 777-300ER også har 31 C og D/E/F... Om andre er 100% sikre, så bare bekreft eller korrigér.

Last edited:

Skal via BKK til HKG i C neste onsdag.. Husker ikke fra sist om det var security før neste flight ??

Da mener jeg golfbilen kom og kjørte oss direkte til F loungen...

Noen som vet om det på menyen i C finnes en vegetarrett (feks pasta), eller bør man bestille dette på forhånd?

Fløy i C for noen dager siden. Det er fire hovedretter, men kan ikke huske at noen av de var vegetar - så anbefaler å bestille på forhånd.

w

Fløy i C for noen dager siden. Det er fire hovedretter, men kan ikke huske at noen av de var vegetar - så anbefaler å bestille på forhånd.

w

Takk for svar. :) Vi fant ut av det, bestilling må til.

Skal via BKK til HKG i C neste onsdag.. Husker ikke fra sist om det var security før neste flight ??

Da mener jeg golfbilen kom og kjørte oss direkte til F loungen...

Min erfaring er at golfbilen kjører fra gate til sikkerhetskontroll, så rusler man derfra til F-lounge. Sikkerhetskontrollen(e) ligger stort sett i tilknyttning til rulletrappene fra arrivals til departures.

Vurderer en tur til BKK over nyttår. Hvordan er det med Eurobonus-opptjening på ruten mellom OSL og BKK? Har forstått at det er forskjell i opptjening ved den billigste biletten og Thai Advantage, men ser i bookingprosessen hos Thai at det står noe om "Legend Operated by Thai Smile". På SAS sine Eurobonussider står det at man ikke oppjener poeng hos flygninger operert av Thai Smile. Får man Eurobonuspoeng, og hvor mye?

Står vel bare at flyvninger som er merket med det symbolet opereres av Thai Smile.
Det har ingen ting med flighten til/fra OSL å gjøre.

Du må klikke på "Fare basis and Booking class information" så du ser bookingklassen (første bokstaven i koden - f.eks. WK1YNO) - når du vet den kan du se om du opptjener poeng eller prosentsatsen på http://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216851

Bookingklasser som ikke står nevnt - f.eks. V og W gir ikke EuroBonus opptjening.

Får opp bookingklasse W på Thai sine sider, men finner ikkje kva dette gir av opptjening på Eurobonus. Noen som vet?

W er 0 opptjening. Da anbefaler jeg å slenge på 600 kr slik at du kommer opp på Q-klasse, og opptjener 100%. (PS 600 kr er for reisen OSL-BKK-OSL)

Thomas

Hei! Ser denne tråden har utviklet seg til en fin OSL-BKK-OSL tråd, så har noen spørsmål.

Skal fly SYD-BKK (F) TG472 og videre med BKK-OSL (C) TG954 i februar 2016

Flyet fra SYD lander 0325 og videre til OSL går 0020, så her må noen timer slåes ihjel.. Virker ikke som at loungen er åpen på natten, så noen som har noen tips til hva som er smartest? Ordne hotell nært flyplassen, eller finnes det andre muligheter for å få sovet et par timer før man evt tar en tur i byen?

Også litt spent på om jeg får tilgang til F-fasiliteter når jeg ankommer med F og boardingen til C begynner vel samme døgn, selvom flyet har avgang noen minutter inn på neste døgn..

Så har jeg skjønt at BKK-OSL opereres av 777-300ER, altså 77W? Selvom den står som 773 i KVS TOOL? Og da igjen, noen som har tips på hva som er det beste setet om man reiser alene? Ønsker helst vindu og best mulig beinplass. Har valgt 19A pga seatguru som sier at det ikke er seter foran, men Thai´s kart viser jo rad 18 foran..

Så har jeg skjønt at BKK-OSL opereres av 777-300ER, altså 77W? Selvom den står som 773 i KVS TOOL? Og da igjen, noen som har tips på hva som er det beste setet om man reiser alene? Ønsker helst vindu og best mulig beinplass. Har valgt 19A pga seatguru som sier at det ikke er seter foran, men Thai´s kart viser jo rad 18 foran..

Benplassen er identisk uansett hvor du sitter, sete foran deg eller ikke, da alle setene har den samme båsen.

Det du derimot skal passe på hvis du vil ha vindu er at setene er "staggered" slik at annen hver rad er enten inntil vinduet eller inntil midtgangen

883a3898f10b1eb1d30b761310464db5.jpg

Benplassen er identisk uansett hvor du sitter, sete foran deg eller ikke, da alle setene har den samme båsen.

Takk for svar. Da er det vel egentlig samme hvor jeg sitter. Hvor er det minst sjans for å sitte nært babyer? Og noen følelse på om det er roligere/bedre i fremre eller bakre del av C-kabinen?

Har nettopp fløyet med TG t/r BKK med denne C-kabinen. Hørte ikke og så heller ingen babies..

Aner heller ikke hvor i båsen de kan plassere dem... Tror det er lurt å ikke tenke på dette... Flotte noise-cancelling høretelefoner også.. ;)

Bassinet er mellom 17D og 17G, og ved 22A og 22K i C cabinen.

Bassinet er mellom 17D og 17G, og ved 22A og 22K i C cabinen.

Men TG sine bassinet er bare opp til 6mnd slik at alle andre barn kan havne overalt. Vi fikk 18DG og ikke bassinet når vi reiste med vår på da 7mnd.

Uten at det gjorde noe
41511de25a89cffa0c82ad5cc892bd2d.jpg

Men TG sine bassinet er bare opp til 6mnd slik at alle andre barn kan havne overalt. Vi fikk 18DG og ikke bassinet når vi reiste med vår på da 7mnd.

Uten at det gjorde noe
41511de25a89cffa0c82ad5cc892bd2d.jpg

6 mnd / 9 kgs er helt vanlig for bassinet hos de fleste. Hadde flyet vært fullt må du hatt junior i fanget.

Back