Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Hvordan er businessetene på 747-400 som går fra København til Phuket?

Nå har Thai to versjoner av denne flytypen. Den ene (vises som Boeing 747-400 på Thai sine bookingsider) har den første utgaven av "angle-flat" setene (samme type som var å finne på både Airbus A340-500 og -600 da de var i bruk). Disse setene har ganske små TV-skjermer, kun 10.4".

Den andre versjonen (vises som Boeing 747 All Series) har en nyere type. Setene kan ikke legges ned helt flatt, men er mer som en god lenestol. Til gjengjeld har de større skjermer, 15". (De samme setene som er å finne på Boeing 777-200ER maskinene som de brukte tidligere på OSL-BKK ruten).

Reiste med Thai Airways nå på mandag og hadde 747-400 fra BKK-SIN.
Satt i toppetasjen, men var litt skuffet av IFE systemet...små skjermer og begrenset tilbud (gammelt system).
Ellers så var service upåklagelig :-)

Tok et par bilder som jeg legger ved.

Attachments

• 12540189_10153219864846175_1075618832_n.jpg
    12540189_10153219864846175_1075618832_n.jpg
    92.1 KB · Views: 635
  • 12512111_10153219864861175_75567878_n.jpg
    12512111_10153219864861175_75567878_n.jpg
    68.2 KB · Views: 630

Jeg ser på seteoversikten på Thai at det også er First på disse flyene. Er det slik at de som reiser business får First-seter, mens de som reiser economy extra får businesseter?

Attachments

• B747-400.jpg
    B747-400.jpg
    187.4 KB · Views: 614

For å svare på mitt eget spørsmål; ja, man får first-seter når man reiser i business class med 747-400 fra ARN og CPH til HKT. Dog av den eldre typen, men likevel med 180 graders recline.

For å svare på mitt eget spørsmål; ja, man får first-seter når man reiser i business class med 747-400 fra ARN og CPH til HKT. Dog av den eldre typen, men likevel med 180 graders recline.

Jeg har reist First class long-haul FRA-BKK med disse. Ottomanen er elektrisk justerbar, veldig praktisk! Likte setene godt, luftig kabin. Mye bedre enn business-setene på 77w, synes jeg da.

Hvor på websiten får man lagt inn info om pass? Russland krever jo at det er tilgjengelig minimum 24 timer før overflyging, men jeg kan ikke se noen steder på websiten til Thai hvor jeg kan legge inn noe slikt.

Jeg skal reise med familien fra SVG til BKK i sommer. Vi vil reise med Thai, og vi vil helst reise med et ettermiddagsfly (ihvertfall på utreisen). Så er spørsmålet - hvilke flyplasser "i nærheten" av SVG flyr Thai med ettermiddagsfly? Jeg er egentlig på jakt etter en rutetabell, om noen vet om det finnes? Har funnet et fly fra CPH som går på ettermiddagen første fredag i juli, men noen som vet om det går andre dager også - og om de har ettermiddagsfly fra andre byer i nærheten også?

Jeg tenker etter de som går klokken to, altså fra femtiden og utover f. Eks.?

Da er det kveldsfly det er snakk om, da er det vel stort sett Frankfurt og London som er aktuelle (i tillegg til de avgangene fra Køben)

Takk for hjelpen her, har nå bestilt via CPH begge veier! Finner ikke ut hvilken bookingklasse jeg har på Amadeus, men skitt au....

Etter et par uheldige episoder med solkrem kjøpt i Thailand, tenkte vi denne gangen å bunkre i taxfreebutikken på OSL.

Siden dette må taes med i håndbaggasjen, er spørsmålet om vi får dette med gjennom sikkerhetskontrollen i BKK, og ombord på flyet til HKT, eller om reglene er helt annerledes enn i norge.

Noen som vet?

Etter et par uheldige episoder med solkrem kjøpt i Thailand, tenkte vi denne gangen å bunkre i taxfreebutikken på OSL.

Siden dette må taes med i håndbaggasjen, er spørsmålet om vi får dette med gjennom sikkerhetskontrollen i BKK, og ombord på flyet til HKT, eller om reglene er helt annerledes enn i norge.
Noen som vet?

Er samme reglene. 100ml. Men om det forsegles så kan det kanskje gå, de er jo litt mer slepphendt der. Motsatt vei går det ikke (EU og non-EU). Anbefaler å heller kjøpe på forhånd og pakke ned. Er ikke akkurat så mye du sparer i tax-free ift et legebesøk for eksem (med kremer av div kvalitet i utlandet)

Last edited:

Aldri hatt noe problem med forseglede tax-freevarer i sikkerhetskontrollen i Bangkok for viderereise innenlands, og det har blitt en del turer

Angående Thai Airways skal jeg reise fra Bangkok-Phuket i Mars men det virker som standardprisen er 1555 BHT hvis man bestiller opp til 1 måned før reiseperioden og 3005 BHT er standardprisen etter det. Noen som kan bekrefte dette ?

Også lurer jeg på om Thai bruker å ha noen promo "special offers" innenriks noen ganger ? Har sett de har en del promo men det er kun ruter fra Europa nå i siste sjekk. :)

Også lurer jeg på om Thai bruker å ha noen promo "special offers" innenriks noen ganger ? Har sett de har en del promo men det er kun ruter fra Europa nå i siste sjekk. :)

De pleier å komme med innenriks-tilbud, ofte i lavsesong: mai, august/sept. Men det er litt random når det kommer. Må bare følge med :)

Angående Thai Airways skal jeg reise fra Bangkok-Phuket i Mars men det virker som standardprisen er 1555 BHT hvis man bestiller opp til 1 måned før reiseperioden og 3005 BHT er standardprisen etter det. Noen som kan bekrefte dette ?

Fløy Krabi-Bangkok i forrige uke. Siden det var mindre enn 6 timer til avgang fikk jeg ikke bestilt online, men fikk opp pris på rundt 3000 bht. På billettkontoret på flyplassen derimot fikk jeg samme billetten for 2300 bht .

Fløy Krabi-Bangkok i forrige uke. Siden det var mindre enn 6 timer til avgang fikk jeg ikke bestilt online, men fikk opp pris på rundt 3000 bht. På billettkontoret på flyplassen derimot fikk jeg samme billetten for 2300 bht .

Takker for nyttig info! Da tror jeg at jeg tar sjansen på enten å vente på promo billetter frem til da eller kjøpe billetter på flyplassen til 2300 BHT samme dag. Ser prisen er rundt 300-400kr med Air Asia men reiser heller med Thai som bruker større fly og har inkludert enkel servering.

Skal som tidligere nevnt reise med thai i juni, SVG - cph - BKK og tilbake. Jeg er EBG. Har to spørsmål: hva er beste lounge på BKK, og vet noen her om Thai / Eva Air / Singapore eller andre med lounge tillater *A Gold å ta med mer enn ett familiemedlem i loungen? Reiser med kone og to barn (4 og 1 år)

Back