Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Hei !

Jeg skal reise med Emirates Oslo - Dubai - Hong Kong og ser det står teknisk mellomlanding i Bangkok på 3 timer. Dette er ikke registrert som flybytte så må man sitte i flyet å vente eller får man gå ut av flyet for å strekke på beina og se seg rundt ?

3 timer høres lenge ut (pleier å være 1t45m-ish), men du blir sittende på flyet under stoppet i BKK.

3 timer høres lenge ut (pleier å være 1t45m-ish), men du blir sittende på flyet under stoppet i BKK.

Takker ! Dette høres lenge ut, å sitte nesten 2 timer i ett fly som bare står på bakken. Da tror jeg at jeg velger reiseruten Oslo - Doha - Hong Kong med Qatar heller :)

Takker ! Dette høres lenge ut, å sitte nesten 2 timer i ett fly som bare står på bakken. Da tror jeg at jeg velger reiseruten Oslo - Doha - Hong Kong med Qatar heller :)

Emirates har direkte DXB - HKG også, men litt andre tider.

Hvordan reiser man Oslo-Hawaii (Honolulu)

Hei.

Noen tips hvordan man reiser til Hawaii på ferie??

Da tenker jeg på reise ruter, hvilken flyselskaper som anbefales, og priser osv.

Noen som har reist denne ruten her inne på flyprat.

Re: Hvordan reiser man Oslo-Hawaii (Honolulu)

Hei.

Da tenker jeg på reise ruter, hvilken flyselskaper som anbefales, og priser osv.

minst stopp er det med UA/SK via EWR så direkte til HNL

Glemte å skrive om noen har hotell tips også på Hawaii (med i reisen)

Hawaii er fantastisk. Det er en mengde muligheter å komme seg dit, og en masse forskjellige ting å gjøre der. Litt avhengig av budsjett og interesser.
Har stort sett brukt Hilton Village Waikiki for Honolulu, som er meget bra og en hel by i seg selv. Litt up-market og amerikansk turist, men veldig mye utvalg i aktiviteter og restauranter. Det jeg anbefaler er Big Island og Hilton Waikoloa hvor man lander på Kona som er en opplevelse i seg selv. Big Island er langt mindre "American tourist" og med leiebil kjører man rundt øya på en drøy dag. Helt fantastisk. Bading i den store lagunen mellom delfiner, skilpadder og akvariefisk. Utrolig opplevelse som gir fare for solbrent rygg og gnagsår etter snorkel...
Når det gjelder reise er det mange muligheter, men den korteste er med "Evil Alliance" SAS/United, men det er også effektivt å reise via LAX eller SFO. Kan også anbefale å reise via Canada. Faktisk ikke mye lengre for oss normenn.
Siste hint: hvis du har et par uker kan du få med flere øyer. Billig å hoppe mellom øyene med Hawaiian Airlines - bare rundt hundre USD per leg.

Takk for det store tipset fra deg som skrev dette.

Høres ut som Hawaii er fantastisk.
Trur nok Hawaii blir neste lange ferie ja.

Har ikke flyselskapet Norwegian (Kjos gutten) hatt en tanke om å starte direkte rute mellom Oslo-Hawaii en gang i framtiden???
Med sin Dreamlinere B787.

Syns jeg var borti en reportasje på nettet i vinter en gang.

Er nok fortsatt *litt* langt for screamlineren hele veien. Men det går fint med Kjosern til LAX, og så Hawaiian videre. Selv om 10 timer er lenge nok fremme på economy plus (prøvde den i går for første gang - egen histore for en annen gang...), og mer enn lenge nok i cattle class.

Ok.

Dreamliner B787 har ikke rekkevidde og nok drivstoff til å fly så langt direkte ennå??

Syns kjos gutten sa at det kommer til å ta 12-14 timer en vei til Hawaii fra Oslo direkte.

Hei.

Jeg vil anbefale Maui over Oahu (om du tenker på Honolulu), har vert to år på rad på oahu og en måned siden på Maui.

Syns at Waikiki har blitt tatt helt over av rikmannsjapper, som godt sagt: Waikiki is just like Santa Monica, with a nicer beach.

Eneste grunnen vi ser til å reise til oahu igjen er North shore som var ganske laid back, ellers er Maui øya vi vil reise tilbake til.

Siste gangen vi var på Oahu syns vi at turistindustrien har tatt helt overhånd, på Maui var at folk var mer genuint hyggeligere enn på Oahu.

Vi reiste fra GLA, men forskjellen på ruta skal ikke være så stor fra OSL, priser styrer jeg ikke med. Vi reiste GLA-LHR-YVR-OGG med BA/AC og retur med UA OGG-SFO-EWR-GLA.

Om du har flere spørsmål om Oahu og Maui send meg en PM så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Tjohei!

Hawaii er fantastisk, og her kan du oppleve svært mye. For å begynne med flyreisen, regn med ca 8-10000 litt avhengig av hvilke selskap du bruker.

Jeg har vært der 2 ganger de siste årene og har brukt United begge gangene. De flyr som sagt over direkte fra EWR til HNL, men det går også direktefly fra IAD som er lett å kombinere med SAS via CPH. Evt rødnese til LAS/SFO og videre derfra. (Hawaiian flyr også direkte fra Oakland der rødnese lander i SFO...)

På øyene er Big Island et flott sted, vulkantur, skilpaddesvømming og laid-back. Honolulu er turistmaskin, men for oss som elsker dette og vil ha litt "action" døgnet rundt så er det perfekt.

Hilton Hawaiian Village er meget bra, spør om rom i Rainbow-tower og du bor nesten ute i vannet..

North Shore MÅ besøkes, husk også å ta et ananas-stopp på Dole-plantasjen midt på øya og prøv ISEN de selger der. Mmmmm, drømmer meg tilbake.:)

Husk solkrem og pass på at du er tidlig ute med å bestille Mai Tai ombord hvis du velger UA til Hawaii, drakk dem tom forrige tur fra IAD.. haha. :) Sikkert fått påfyll igjen nå.

God tur, kos deg!

Kim

Sjekket litt opp. Oslo-Hawaii er ca 6000nm, og det er litt i overkant for 787-8 med full last og få muligheter til ekstra fuel. Men det går med redusert last. Spørsmålet er nok heller om det er nok passasjergrunnlag.
Ellers er jeg helt på linje med Kimpe. Waikiki er veldig bra med mye å gjøre, restauranter, barer, opplevelser. Det er f.eks. bare et kvarter å gå fra Rainbow tårnet til det store shoppingsenteret. Men det er Big Island som er best. Det å kjøre fra kanten av en aktiv vulkan, gjennom trope-regnskog, opp til toppen av øya på vel 7000 meter, og ned på andre siden til ørkenlandskap, og alt dette på en liten dag, er bare helt fantastisk. Annet tips: hvis man er inne på kaffe er dette rette plassen. Kona-kaffe er velkjent som noe av det beste i verden, og det er flere plantasjer som tar imot omvisning.

Ja nå skjønner jeg at ikke Dreamlineren B787-8, ikke har rekkevidde til å fly Oslo-Hawaii direkte ennå.

Søkte på Google flytid SFO-Hawaii.
Flytiden er jo på hele 5 timer og 20 min en vei.

Jeg trudde ikke det var så langt å fly dit fra USA`S fastland.
Men nå vet jeg det.

Ja nå skjønner jeg at ikke Dreamlineren B787-8, ikke har rekkevidde til å fly Oslo-Hawaii direkte ennå.

Søkte på Google flytid SFO-Hawaii.
Flytiden er jo på hele 5 timer og 20 min en vei.

Jeg trudde ikke det var så langt å fly dit fra USA`S fastland.
Men nå vet jeg det.

Det er et stykke lengre ja, men en rute OSL-HNL ville aldri gått rett over SFO ;)

OSL - HNL: 6782 mi
OSL - SFO: 5196 mi

Attachments

• map.gif
    map.gif
    39.6 KB · Views: 175

Ja.

Hvis Norwegian (Kjos Gutten) Drømmer om direkte rute OSL- HNL en gang i framtiden, så må han få bygget en dreamliner som når dit med drivstoff osv.

Ja.

Hvis Norwegian (Kjos Gutten) Drømmer om direkte rute OSL- HNL en gang i framtiden, så må han få bygget en dreamliner som når dit med drivstoff osv.

United flyr LAX-MEL som er mye lengre (7921miles) med 787-9 idag

Jeg googlet flyflåten til Hawaiian Airlines.

Grei flyflåte di har.

Og i 2017 får di inn A350 i flyflåten sin.
Leste også at når flyselskapet Hawaiian Airlines får inn sine A350, så har di et mål om å starte flyvinger mellom Hawaii og Europa direkte kansje.

Det er det flyselskapet håper på.

Men da betyr det at A350 får lengere rekke vidde å fly en B787 Dreamliner???

Noen som har peiling på dette.

Da blir det lett å komme seg fortere til Hawaii på ferie.

Status
Not open for further replies.
Back