Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Re: Prosjekt "Få min bror hjem fra USA til jul"

Min bror studerer for øyeblikket i USA, og hadde i utgangspunktet ikke mulighet til å komme hjem til Norge i jula. Dette har nå endret seg, og vi prøver å få bestilt flybilletter til han.

I utgangspunktet hadde sett for oss følgende rute:

20. desember LAX - KRS
02. januar KRS - LAX

Datoene er noe fleksible, men ønsker å få mest mulig tid med han her i Norge innenfor disse datoene. Flyselskap har ingen betydning da min bror ikke samler poeng/miles med noen.

Alt jeg kommer over på både norske og utenlandske nettsider er $2.200+ som er i drøyeste laget. Jeg forstår at vi er litt sent ute, og at dett er midt i julerushet, men håpte kanskje noen her hadde noen råd.

Noen som har noen gode råd til oss? Alle svar vil bli tatt i mot med takknemlighet :)

For de som lurte, endte vi opp med å bestille følgende tur:

20.12 LAX - YYZ - CPH - KRS
02.01 KRS - OSL - EWR - LAX

Det viste seg at min bror ikke kunne reise hjem tidligere, så det måtte bli 20 desember. Turen endte totalt på 14k, så i drøyeste laget spør du meg. Jeg er bare glad for at jeg fikk satt turen på Amex kortet mitt, og får overført samme beløp fra min kjære mor :)

Det ble mye søking før bestilling, og hadde han kunne reist tidligere, hadde vi spart flere tusen på å følge rådene deres, så takk for all hjelp!

Når det gjelder mellomlanding i Canada, er jeg 99,9% sikker på at han ikke trenger noe visum for å mellomlande? Jeg har sjekket en del, og ser kun at han trenger Norsk pass, samt billett osv.

Er det noen her som har erfaring med å reise via Canada? Eller vet om det er noe annet vi må tenke på? Han vi kanskje dritt litt på draget her? :s

Tur til US of A

Heisann...

Noen som kan hjelpe med å finne gode priser på flybilletter til USA t/r ?
Tar gjerne imot tips om gode hotell rundt Manhattan også til en god pris.

Utreise Oslo 11.Juni og retur 18.juni

hurvert :)

Last edited:
Re: Tur til US of A

3 179 NOK med BA. 3 242 NOK med DY direkte, men da kommer jo bagasje + i tillegg. Søkt via momondo.no/finn.no. I overkant av 3000,- må jo sies å være en meget god deal. Blir vel ikke rimeligere enn det vil jeg tro?

Last edited:
Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Jeg har en ferietur på gang og har funnet ønsket reiserute igjennom IATA Matrix. Men det er helt blankt i hodet mitt når det kommer til bestilling. Jeg aner ikke hvem jeg skal ta kontakt med for å bestille reisen, nå som det ikke er jobb. Har hørt med Widerøe men de har ikke lengre avtale med United. Finner ruten hos flere andre dersom jeg velger økonomi, men jeg ønsker hele turen i business.

Noen som har anbefalinger til reisebyrå som fikser følgende reise:

7. Juni 2014. SVG-CPH: SK 1875
7. Juni 2014. CPH-SFO: SK 935
22. Juni 2014. SFO-JFK: UA 824
24. Juni 2014. EWR-OSL: SK 908
25. Juni 2014. OSL-SVG: SK 4017

Berg-Hansen Webgate! www.berg-hansen.no. Registrer deg og søk etter flere strekninger. Svært oversiktlig når du videre velger sorter på tid, og du velger selv hvilken klasse du vil reise i på ulike leg.

Berg-Hansen Webgate! www.berg-hansen.no. Registrer deg og søk etter flere strekninger. Svært oversiktlig når du videre velger sorter på tid, og du velger selv hvilken klasse du vil reise i på ulike leg.

Mange takk, da er reise bestilt hos Berg-Hansen

Mange takk, da er reise bestilt hos Berg-Hansen

Så flott! Jeg har stort sett bare gode opplevelser med Webgate. Du får se hvilken klasse du booker og kan enkelt velge mellom for eksempel restriktiv og fleksibel business. Det er nylig også kommet mulighet til å bestille ungdomsbilletter med SK dersom du legger inn fødselsdato i profilen.

De tar kun kr. 75,- i bestillingsgebyr, og da har du også et reisebyrå i ryggen i tilfelle IRR. Fikk god nytte av det en gang jeg skulle fly EVE-TOS-ARN-LHR, men på grunn av stengt rullebane i TOS havnet jeg i ALF av alle steder. Da var Berg-Hansen på tråden med en gang jeg landet i ALF, de fikset alt og jeg slapp unna køen på servicesenteret.

Videre opplever jeg at det fint går an å ringe de og gjøre endringer i booking uten at de tar ekstra betalt for dette. Hadde opprinnelig bare bestilt TOS-ARN-LHR på ovennevnte reise, men fikk i ettertid lagt EVE-TOS i samme booking uten problemer. Det var jeg svært glad for da Nord-Norge viste seg fra sin mindre værhyggelige side!

Reise til Spania (Valencia)

Hei.

Frister litt å reise til byen Valencia i Spania til sommeren.
Søkte på flybilletter hos SAS og Norwegian, men ser at ingen av di to flyselskapene flyr direkte fra OSL til Valencia.

Noen som vet hvilken flyselskap som flyr dit fra Norge eller en annen reise rute fra OSL???
Tur/retur.

Gode nettsider for gode tilbud?

Noen som har gode tips til nettsider hvor man finner gode tilbud og kanskje feilprisede turer?
Eventuelt forum(tråder) hvor slikt kommer frem :-)

Re: Seattle-tråden

Sparker liv i en gammel tråd. Håper det går greit.

Saken er at undertegnede skal reise til Seattle i august 2015. Bor i Haugesund. Jeg har prøvd å lese meg opp på diverse anbefalinger her, men de fleste innleggene er eldre innlegg.
Jeg regner med at dere som flyr mye IC har gode anbefalinger til hvilket flyselskap jeg bør velge. Eneste bonusprogrammet jeg har pr.dags dato er sølvkort hos SAS. (Eurobonus).

Det jeg ønsker en diskusjon på er følgende:
Hvilket flyselskap bør jeg reise med? Er fleksibel med utreise sted. (Feks SVG, BGO, OSL)

Hvis jeg skal oppgradere til business/first, bør jeg gjøre det på turen bort til Seattle eller på retur.

Sparker liv i en gammel tråd. Håper det går greit.

Saken er at undertegnede skal reise til Seattle i august 2015. Bor i Haugesund. Jeg har prøvd å lese meg opp på diverse anbefalinger her, men de fleste innleggene er eldre innlegg.
Jeg regner med at dere som flyr mye IC har gode anbefalinger til hvilket flyselskap jeg bør velge. Eneste bonusprogrammet jeg har pr.dags dato er sølvkort hos SAS. (Eurobonus).

Det jeg ønsker en diskusjon på er følgende:
Hvilket flyselskap bør jeg reise med? Er fleksibel med utreise sted. (Feks SVG, BGO, OSL)

Hvis jeg skal oppgradere til business/first, bør jeg gjøre det på turen bort til Seattle eller på retur.

For å kunne gi noen fornuftige råd, så mangler det litt info. Hva er limiten for pris? Er det viktig med kortest mulig reisetid, eller er en omvei OK?

Re: Reise til Spania (Valencia)

Hei.

Søkte på flybilletter hos SAS og Norwegian, men ser at ingen av di to flyselskapene flyr direkte fra OSL til Valencia.

Noen som vet hvilken flyselskap som flyr dit fra Norge eller en annen reise rute fra OSL???
Tur/retur.

Søk etter denne typen turer på widerøe. Der får du så å si alltid treff. Ser Lufthansa, Swiss og Turkish gir treff på ca 2500,- T/R

Prøvde denne i en annen tråd, men får ikke svar. Prøver å omforme spørsmålet litt.

Etter SAS sin "gode nyheter" angående Eurobonus, må jeg plutselig ut på en liten MR for å fornye EBG pr. 1.3.2015. Tenkte på en t/r i pluss til AMS. Bruker ITA Matrix og finner masse billetter i pluss ned om morgenen og opp om kvelden til Ca 1.727.-. Noen få dager i januar nå, og mange i februar. Disse er i Bookingklasse "A". Disse finner jeg ikke på Momondo, sas.no eller wf.no. På sas.no koster samme billett 3.374.-. Kun 24.2. Finner jeg en til 1.727.-. Noen som har noen triks? Hva koster det å bestille på telefon til SAS? Gullmailen?

På ITA Matrix er det lett å finne KSU-TXL med SAS til ca 1.600.-. På SAS.no koster samme dato 3.800.-, mens jeg på momondo.no finner jeg biletter under 2.000.-

Last edited:

For å kunne gi noen fornuftige råd, så mangler det litt info. Hva er limiten for pris? Er det viktig med kortest mulig reisetid, eller er en omvei OK?

Stopover er helt greit. Godtar 2 stopover. Omvei er greit. Pris? Ser det selges billetter rundt 5000 kroner t/r. Lurer på hvilket selskap jeg skal velge, samt oppgradering

Re: Reise til Spania (Valencia)

Hei.

Tur/retur.

Det er bare en times tid fra Alicante, så går an å ta tog derfra..

Stopover er helt greit. Godtar 2 stopover. Omvei er greit. Pris? Ser det selges billetter rundt 5000 kroner t/r. Lurer på hvilket selskap jeg skal velge, samt oppgradering

Jeg ville forsøkt å velge en rute med direkte ankomst til SEA, største fordel da er at en slipper å bekymre seg om forsinkelser og lang kø i imigration som gjør at en kan miste connecting flights. For SEA blir det da primært KLM vis AMS eller BA via LHR. Pass uansett på å legge inn minst 2t transfer på de aller største flyplassene eller om du må gjennom imigration/toll.

Om pris er viktigst er det bare å slå til på et tilbud uansett selskap når du føler prisen er lav nok. For tiden har flere selskap kampanjer i både economy og business, og du kan fly business med BA for ca 7.000kr hver vei, evt C på utreise og Eco hjem. Bruker å se hvilke alternativer hipmunk.com gir mht selskap og pris om jeg leter på ukjente destinasjoner.

Status
Not open for further replies.
Back