WooAa
ScanFlyer Blue
Re: Prosjekt "Få min bror hjem fra USA til jul"
For de som lurte, endte vi opp med å bestille følgende tur:
20.12 LAX - YYZ - CPH - KRS
02.01 KRS - OSL - EWR - LAX
Det viste seg at min bror ikke kunne reise hjem tidligere, så det måtte bli 20 desember. Turen endte totalt på 14k, så i drøyeste laget spør du meg. Jeg er bare glad for at jeg fikk satt turen på Amex kortet mitt, og får overført samme beløp fra min kjære mor
Det ble mye søking før bestilling, og hadde han kunne reist tidligere, hadde vi spart flere tusen på å følge rådene deres, så takk for all hjelp!
Når det gjelder mellomlanding i Canada, er jeg 99,9% sikker på at han ikke trenger noe visum for å mellomlande? Jeg har sjekket en del, og ser kun at han trenger Norsk pass, samt billett osv.
Er det noen her som har erfaring med å reise via Canada? Eller vet om det er noe annet vi må tenke på? Han vi kanskje dritt litt på draget her? :s
Min bror studerer for øyeblikket i USA, og hadde i utgangspunktet ikke mulighet til å komme hjem til Norge i jula. Dette har nå endret seg, og vi prøver å få bestilt flybilletter til han.
I utgangspunktet hadde sett for oss følgende rute:
20. desember LAX - KRS
02. januar KRS - LAX
Datoene er noe fleksible, men ønsker å få mest mulig tid med han her i Norge innenfor disse datoene. Flyselskap har ingen betydning da min bror ikke samler poeng/miles med noen.
Alt jeg kommer over på både norske og utenlandske nettsider er $2.200+ som er i drøyeste laget. Jeg forstår at vi er litt sent ute, og at dett er midt i julerushet, men håpte kanskje noen her hadde noen råd.
Noen som har noen gode råd til oss? Alle svar vil bli tatt i mot med takknemlighet![]()
For de som lurte, endte vi opp med å bestille følgende tur:
20.12 LAX - YYZ - CPH - KRS
02.01 KRS - OSL - EWR - LAX
Det viste seg at min bror ikke kunne reise hjem tidligere, så det måtte bli 20 desember. Turen endte totalt på 14k, så i drøyeste laget spør du meg. Jeg er bare glad for at jeg fikk satt turen på Amex kortet mitt, og får overført samme beløp fra min kjære mor

Det ble mye søking før bestilling, og hadde han kunne reist tidligere, hadde vi spart flere tusen på å følge rådene deres, så takk for all hjelp!
Når det gjelder mellomlanding i Canada, er jeg 99,9% sikker på at han ikke trenger noe visum for å mellomlande? Jeg har sjekket en del, og ser kun at han trenger Norsk pass, samt billett osv.
Er det noen her som har erfaring med å reise via Canada? Eller vet om det er noe annet vi må tenke på? Han vi kanskje dritt litt på draget her? :s