Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Billige reiser i helgen

Tenkte å reise bort fredag-søndag (24/10-26/10).
Avgang OSL må være etter 1730 fredag, hjem når som helst.
Sjekket de fleste destinasjoner med SAS/Star med kort flytid, men finner lite til under 6000-7000,-
Noen som har forslag på en destinasjon, evnt noe som fyller diamantkontoen godt som ikke koster skjorta?

Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Noen som kan hjelpe med å finne billigst mulig OSL-MCO ca 27.06.2015 - 17.07.2015. To voksne og ett barn (9). Sitter og søker og synes alt bare blir dyrere og dyrere. Sikker på at det er en ekspert eller to her.

Noen som kan hjelpe med å finne billigst mulig OSL-MCO ca 27.06.2015 - 17.07.2015. To voksne og ett barn (9). Sitter og søker og synes alt bare blir dyrere og dyrere. Sikker på at det er en ekspert eller to her.
Prøv restplass.no din flysøketjeneste. Veldig effektiv.

Prosjekt "Få min bror hjem fra USA til jul"

Min bror studerer for øyeblikket i USA, og hadde i utgangspunktet ikke mulighet til å komme hjem til Norge i jula. Dette har nå endret seg, og vi prøver å få bestilt flybilletter til han.

I utgangspunktet hadde sett for oss følgende rute:

20. desember LAX - KRS
02. januar KRS - LAX

Datoene er noe fleksible, men ønsker å få mest mulig tid med han her i Norge innenfor disse datoene. Flyselskap har ingen betydning da min bror ikke samler poeng/miles med noen.

Alt jeg kommer over på både norske og utenlandske nettsider er $2.200+ som er i drøyeste laget. Jeg forstår at vi er litt sent ute, og at dett er midt i julerushet, men håpte kanskje noen her hadde noen råd.

Noen som har noen gode råd til oss? Alle svar vil bli tatt i mot med takknemlighet :)

Re: Prosjekt "Få min bror hjem fra USA til jul"

Min bror studerer for øyeblikket i USA, og hadde i utgangspunktet ikke mulighet til å komme hjem til Norge i jula. Dette har nå endret seg, og vi prøver å få bestilt flybilletter til han.

I utgangspunktet hadde sett for oss følgende rute:

20. desember LAX - KRS
02. januar KRS - LAX

Datoene er noe fleksible, men ønsker å få mest mulig tid med han her i Norge innenfor disse datoene. Flyselskap har ingen betydning da min bror ikke samler poeng/miles med noen.

Alt jeg kommer over på både norske og utenlandske nettsider er $2.200+ som er i drøyeste laget. Jeg forstår at vi er litt sent ute, og at dett er midt i julerushet, men håpte kanskje noen her hadde noen råd.

Noen som har noen gode råd til oss? Alle svar vil bli tatt i mot med takknemlighet :)

Til Oslo finner jeg bill til rundt 10K du får vel fremdeles en rundtur til KRS for rundt 1k det er iallefall litt billigere.

Jeg finner LAX-LAS-LHR-OSL-LHR-LAX til 10180,- med AA og BA, men det er ikke en spesielt god deal ettersom han får 21t i Las Vegas og havner på OSL.

Tror det skal bli vanskelig å finne noe billigere enn hva du allerede har funnet med en fornuftig routing.

LAX-LGW-OSL-CPH-LAX til 10 088 NOK (21.des-6.jan)

1432USD/ca 9700kr
18-2jan
LAX-LHR-SVG-LHR-LAX
Så ta toget ned til Kristiansand feks?

Et alternativ for å ha gjennomgående billett hele veien til KRS er å være litt mer kreativ på hvilken flyplass rundt Los Angeles han bruker. Avhengig av hvilken side av byen han bor på er det ikke nødvendigvis et dårlig alternativ dersom pris og datoer er viktig. Kommer i alle fall ned på i overkant av 1800 USD med dine datoer på denne måten (se vedlagte eksempel) og er man litt fleksibel på datoene går det an å redusere ytterligere et par-tre hundre dollar.

Attachments

• LAX-FRA-OSL-KRS-EWR-SNA.PNG
    LAX-FRA-OSL-KRS-EWR-SNA.PNG
    57.2 KB · Views: 334
Direkte Europa-MSY

Skal på en jobbtur til New Orleans i februar.
Siden jeg skal ha et kort opphold, vil jeg helst unngå mye transfertid og immigrasjon i USA.
Lurer derfor på om det finnes noen selskap som flyr direkte fra Europa til MSY?
Har søkt, men fant ikke noe.

Jeg skal på en konferanse på Island i dagene før 17. mai 2015, men bør helst befinne meg på Gran Canaria før det har gått for mange timer inn i grunnlovsfeiringen (har en kjæreste som venter på GC).

Så er det noen som har noen gode tips om mest mulig effektiv ruting mellom KEF og LPA så tett inn på 17. mai som mulig?

Jeg skal på en konferanse på Island i dagene før 17. mai 2015, men bør helst befinne meg på Gran Canaria før det har gått for mange timer inn i grunnlovsfeiringen (har en kjæreste som venter på GC).

Så er det noen som har noen gode tips om mest mulig effektiv ruting mellom KEF og LPA så tett inn på 17. mai som mulig?

Nå vet jeg ikke når du tidligst kan reise fra KEF, men ser nesten ut som det lønner og dele opp reisen i to separate billetter. F.eks FI KEF-CPH også DY CPH-LPA den 16.5

Nå vet jeg ikke når du tidligst kan reise fra KEF, men ser nesten ut som det lønner og dele opp reisen i to separate billetter. F.eks FI KEF-CPH også DY CPH-LPA den 16.5

Hvis du skal fly den 17 kommer du fram sent, men om du kan fly på kvelden den 16. så har du flere alternativer å jobbe med.
Som Someone nevner CPH, alternativt London, da kutter du litt ned på reisetidene, men må komme deg fra LGW til STN iløpet av natten..

easyJet – Flight 8508
19:15 lø 16. mai KEF Reykjavík, Island
23:20lø 16. mai LGW London, ENG, Storbritannia

Ryanair – Flight 8132
07:15sø 17. mai STN London, ENG, Storbritannia
11:40sø 17. mai LPA Las Palmas de Gran Canaria, Spania

Edit:
Ser jeg missforsto litt, men uansett, det å dele flightene er nok best.
Om du vil ha sammenhegende biletter og kan dra TIDLIG den 16, eller sent den 15. alt ettersom du ser det, så har AirBerlin en mulighet for deg..

Air Berlin – Flight 3547
00:45lø 16. mai KEF Reykjavík, Island
06:10lø 16. mai TXL Berlin, Tyskland

Mellomlanding TXL Berlin, Tyskland

Air Berlin – Flight 6185
08:15lø 16. mai TXL Berlin, Tyskland
09:30lø 16. mai MUC München, Tyskland

Mellomlanding MUC München, Tyskland

Air Berlin – Flight 3840
10:40lø 16. mai MUC München, Tyskland
14:20lø 16. mai LPA Las Palmas de Gran Canaria, Spania

Last edited:

Takk for gode tips :-). Hadde vært en fordel å dra så sent som mulig den 16. men jeg har jo innsett at det faktisk er ganske langt mellom KEF og LPA. At det er en lørdag gjør ikke ting så mye bedre. Jeg får sjekke litt mer, men det blir nok oppstykket reise via LON/CPH/BER.

Et alternativ for å ha gjennomgående billett hele veien til KRS er å være litt mer kreativ på hvilken flyplass rundt Los Angeles han bruker. Avhengig av hvilken side av byen han bor på er det ikke nødvendigvis et dårlig alternativ dersom pris og datoer er viktig. Kommer i alle fall ned på i overkant av 1800 USD med dine datoer på denne måten (se vedlagte eksempel) og er man litt fleksibel på datoene går det an å redusere ytterligere et par-tre hundre dollar.

Takk for alle gode tips :)

Min bror bor i North Hollywood, så Bob Hope ligger nærmest. Søkte litt rundt på forskjellige datoer og fant mye bra. Til CPH 16.12 med retur 2.1 kom jeg helt ned i 8.700 med United. Blir det for dyrt med CPH-KRS-CPH kan jeg se om jeg kan kvitte meg med noen poeng.

Regner med å bestille her i løpet av et par dager, så da kan jeg poste den endelige ruten og prisen :)

Igjen - Takk!

Takk for alle gode tips :)

Min bror bor i North Hollywood, så Bob Hope ligger nærmest. Søkte litt rundt på forskjellige datoer og fant mye bra. Til CPH 16.12 med retur 2.1 kom jeg helt ned i 8.700 med United. Blir det for dyrt med CPH-KRS-CPH kan jeg se om jeg kan kvitte meg med noen poeng.

Regner med å bestille her i løpet av et par dager, så da kan jeg poste den endelige ruten og prisen :)

Igjen - Takk!
Til CPH skal BA ha ca 11 000 t/r for World Traveller Plus (Y+). Finner bl.a. med avreise 17/12 eller 22/12 og retur 6/1.

Evt med KLM hele veien til KRS, 16/12 - 6/1, kommer på 10 046,-. Evt 11 720,- med retur 1. nyttårsdag, hvis han kommer seg avgårde til 14:05 den dagen. ;)

For å rekke 17. maitoget som starter klokken 10 fra Den norske skolen så ble det til at jeg drar fra Island den 16. og bookingen ble som følger:

09:00 - 15:50 KEF-TFS med WOW Air
21:00 - 21:30 TFN-LPA med Binter Canarias

En liten OJ på Tenerife måtte til, men det er ikke mer enn en times busstur fra sør til nord. Totalt 2055 kr. Får ikke med meg så mye av konferansedagen den 16., men det får gå denne gang.

Status
Not open for further replies.
Back