Som det jo gjøres et poeng ut av i tweeten, hva er egentlig planen for bruken av disse LR maskinene? Afrika?
Airbus A330 -941 2052 EI-TYC ITA Airways delivery 28mar24 TLS-FCO
Airbus A321 -271NXLR 11729 EI-HXC ITA Airways delivery 22mar24 XFW-FCO
Airbus A320 -272N 11982 EI-HOJ ITA Airways delivery 27mar24 TLS-FCO
Airbus A330 -941 2057 EI-TYD ITA Airways delivery 13apr24 TLS-FCO
Airbus Canada A220 -300 55270 EI-HHR ITA Airways delivery 11apr24 YMX-FCO
The European Commission has postponed until July 4 the deadline by which it will review a "significantly improved offer of concessions" Lufthansa Group submitted on May 6 to quell Brussels' antitrust concerns about its bid for a 41% stake in Italy's state-owned ITA Airways (AZ, Rome Fiumicino).
ITA Airways, the Italian reference carrier, announces the new nonstop flight between
Rome Fiumicino and Dubai, which will be operated daily starting next 27th October.
Lufthansa Group CEO Carsten Spohr expects a decision from the EU on its ITA Airways takeover this week, he says at the @IATA AGM.
Lufthansa (LHAG.DE), opens new tab is likely to secure EU antitrust approval for its bid to buy a stake in state-owned Italian airline ITA, with regulators leaning towards clearing the deal, three people with direct knowledge of the matter said on Thursday.
Blir spennende å se hva dette kan gi av muligheter til/fra vårt egentlige hjemland![]()
Hva slags muligheter skal det være? LIN er slot-begrenset og FCO flyr DY hele året og SK i sommerhalvåret.
Nye kombinasjoner med Lufthansa Gruppen. Det finnes jo flere byer enn Milano og Roma…
Flere byer i Italia enn Milano og Roma ja, og ingen av de har ITA ruter til utenom fra LIN og FCO. Gir omtrent 0 mening å fly 2-stop til en by i Italia
Flere byer i Italia enn Milano og Roma ja, og ingen av de har ITA ruter til utenom fra LIN og FCO. Gir omtrent 0 mening å fly 2-stop til en by i Italia
På vår reise før påske hadde vi Lufthansa Gruppen til Roma og hjem fra Palermo…så kjøpte vi separat ITA billett Roma-Palermo - denne kan jo sammen med andre byer kombineres i samme kjøp i fremtiden. Det kan jo være at ITA overtar noen av flyvningene mellom Italia og Tyskland også…pluss at de selskap som Lufthansa har overtatt har jo alle ekspandert etter overtakelsen - så kanskje ser vi nye ruter til Skandinavia også.
Ser fortsatt ikke så mange "nye muligheter" utenom at det kanskje blir en ITA-maskin fremfor Air Dolomites eller ett av de andre selskapene som allerede er i LH-gruppen.
Jeg ser som vanlig glasset som halvfullt - at andre ser det somnesten tomt lever jeg i og for seg greit med;-)
Det finnes mange veier til Rom, så selv om DY og SK(tidvis) flyr dit så er det vel ikke helt utenkelig at ITA kan prøve seg på FCO-OSL?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.