• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ITA ITA Nye Alitalia - Status

Sakset fra FlightGlobal i dag :


ITA to tap Alitalia heritage as revenues jump in first half

Fri, 27 Sep 2024 16:26:00 GMT

Buoyed by an improved operating performance over the first half of the year, Lufthansa Group-bound Italian carrier ITA Airways today unveiled plans to utlise the Alitalia name as part of its future branding strategy.
 
Disse to A320 maskinene rakk vel bare 1,5 år i de blå ITA fargene, før de ble sendt til hugging?

Airbus A320 -216 3956 EI-DTH ITA Airways ferried 06npv254 NAP-DGX, for part-out & scrap ex F-WWBZ
Airbus A320 -216 3978 EI-DTJ ITA Airways ferried 08nov24 NAP-DGX, for part-out & scrap ex F-WWIX
 
Neste godkjenning på plass

https://newsroom.aviator.aero/commi...-of-ita-airways-merger-control-investigation/

The European Commission has approved, under the EU Merger Regulation, EasyJet Airline Company PLC (‘EasyJet'), International Airlines Group (‘IAG') and Air France-KLM S.A., Société Air France and Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. (together ‘AFKLM') as suitable remedy takers under the commitments made by Lufthansa AG (‘Lufthansa') and the Italian Ministry of Economy and Finance (‘MEF') in order to acquire joint control over ITA Airways (‘ITA'). The approval of suitable remedy takers is a condition for Lufthansa and the MEF to implement the transaction.
 
Flåten ved inngangen til 2025

A220-100: 10 (+8)
A220-300: 11 (+3)
A319: 10 (-3)
A320: 19 (-6)
A320neo: 19 (+5)
A321neo: 7 (+5)
A330-200: 5 (-2)
A330-900: 11 (+5)
A350-900: 6
 
Begynner å bli ganske så fresh den alderen på flåten til ITA:-)
 

Ble gjennomført 15 januar.

https://www.airwaysmag.com/new-post/lufthansa-closes-deal-41-ita-airways

On Wednesday, the Lufthansa Airlines Group (LH) finalized its acquisition of a minority stake in ITA Airways (AZ).

The German airline group now owns 41% of the Italian carrier, with the Italian Ministry of Economy and Finance (MEF) owning 59%. The acquisition, valued at €325 million, will increase to cover 100% of AZ, for a total value of €829 million at a later stage.
 
Spennende å se hvor raskt ITA kommer opp som alternativ på reiser til og fra Italia på Lufthansa.com - kan jo håpe at vi får en sjanse i september:-)
 
Jeg er null opptatt av bonusprogrammer. Flyr business og nyter fordelene dirkete.
 
Men samarbeidet med LufthansaGruppen er jo nesten som en allianse i seg selv:-) Ser at Swiss allerede nå er ute og annonserer for samarbeidet med ITA.
 
Back
Top