Info om flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Re: Transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Kom sent inn til LHR fra LAX med BA forrige uke. Masse kål før vi kunne gå ut av flyet (2.etg A380) i tillegg. Hadde da en halvtime internt på terminal 5 før avgang OSL. Ble møtt av en dame som tydeligvis visste at løpet var kjørt for lenge siden og geleidet oss gjennom rebooking til ny flight.
LHR T5 er beryktet for sin elendige fleksibilitet ved avvik. Take care...

Får man tilgang til en "arrival lounge" på LHR med CE-billett hos BA?

Kom opp konkret beskrivelse på hvordan komme fra T5C tilbake til T5B og tilbake til T5A på sikker sone på LHR (dvs. om man allerede har vært gjennom security å LHR)

To walk back from B Gates to A Gates

Take the lift from outside Boots to level -2. When the lift doors open you'll see a set of stairs in front of you, take these down and follow the signs to A Gates. When you've walked the length of the tunnel, you'll come to the TTS lift in A Gates at -4 level which you can take up to level 2, Gate Seating Level.

To walk back from C Gates to B Gates or A Gates

Take the TTS lift down to level 2, at the end of the platform there's a door, with a button next to it to open the door, use this to get in to the TTS walkway. After walking from C Gates to B Gates you'll arrive at the stairs noted above, if you continue to A Gates you'll arrive at the lift mentioned above.

Using the above method you can get from C to B to A without having to re-clear security.
Kilde: http://www.flyertalk.com/forum/brit...b/948575-lhr-getting-t5b-t5c-t5a-airside.html

transitt Heathrow

Et kjapt spørsmål som noen kanskje kan hjelpe med: hvis man bytter fly fra mea til SAS på Heathrow, må man gjennom passkontroll da eller går det greit også for passasjerer uten visum til Storbritannia?

Re: transitt Heathrow

Hei
Vet ikke helt hva du mener med mea?

Men alle må vise pass på Heathrow ved Connections. Men du behøver neppe visum om du ikke skal ut av avgangsområdet.

Litt avhengig av hvilket statsborgerskap du har. Det kreves transittvisum for enkelte nasjonaliteter - bl.a. libanesisk tror jeg.

Hei
Vet ikke helt hva du mener med mea?

Men alle må vise pass på Heathrow ved Connections. Men du behøver neppe visum om du ikke skal ut av avgangsområdet.

MEA = Middle East Airlines :fly

Har en overnight transit på LHR i høst, ankommer 21:50 og reiser videre 11:30 dagen etter (begge deler Terminal 5).

Har noen forslag til rimelig og praktisk overnatting? Trenger ikke noe fancy for ~10 timer, står foreløpig mellom Premier Inn Heathrow Terminal 5 til 800 kr eller Park Inn Heathrow til 28 000 poeng. Sistnevnte har fått en del dårlige reviews, men satser på at Concierge-status ordner et OK rom hvis det blir det. Innspill? :)

28000 poeng med nesten garantert oppgradering og frokost må jo være bra. Dukker det opp superpris på Sofitel kan du jo bare kansellere Park in frem til ankomstdagen.

Jepp, er derfor jeg vurderer det. Var mildt sagt skeptisk før din anmeldelse kom. ;) Hvordan var det med transport til/fra LHR? Litt kjapp søking ga meg at Hoppa-bussen går hver halvtime og at taxi er dyrt, virker ikke helt ideelt.

28000 poeng med nesten garantert oppgradering og frokost må jo være bra. Dukker det opp superpris på Sofitel kan du jo bare kansellere Park in frem til ankomstdagen.
Frokost hadde vanligvis vært et bra argument, men denne gangen blir det champagnefrokost i Concorde Room i stedet. :) 28 000 virker likevel som en bra deal, men det ligger lenger fra T5 enn Premier Inn (som på tross av navnet også er noen km fra terminalen).

Park Inn er helt kurant. Bodde der i høst.

Lotto;) Jeg bodde der en gang, det var en katastrofe, aldri mer. Helt håpløs service ved innsjekk (som tok 30 minutter), da fant de ikke reservasjonen, og bookingreferansen kunne de ikke bruke til noe. Ellers var det meste godt og slitt og dårlig luft på rommet. Aldri mer.

Jeg overnattet på Park inn for et år siden, som statusløs - mener å huske at det ikke var særlig kult.

Lotto;) Jeg bodde der en gang, det var en katastrofe, aldri mer. Helt håpløs service ved innsjekk (som tok 30 minutter), da fant de ikke reservasjonen, og bookingreferansen kunne de ikke bruke til noe. Ellers var det meste godt og slitt og dårlig luft på rommet. Aldri mer.
Hehe, hva hadde du valgt i stedet? :)

Hehe, hva hadde du valgt i stedet? :)

Sofitel T5 er bra (men noen ganger avsindig dyr). Testet Sheraton ikke langt fra T5 gangen etter, den var bedre. Holiday Inn T5 funket også greit (men noe dårlig a/c på rommet) Hilton T5 er relativt ny, tror også den skal være OK, ikke bodd der. Generelt er jo LHR-hotellene en tragedie om ikke det motsatte er bevist/bevitnet.

Overnattet på Park Inn i fjor og var helt greit det. Disse gratis rutebussene som går mellom terminalene og "flyplassbyen" funket bra. Hadde gullstatus da, uten at det virket å bety noe som helst. Men absolutt verdt de £50 jeg betalte for rommet.

Har bodd på Park inn 2 ganger jeg også.
Kan ikke huske jeg var overstadig begeistret, men heller ingen traumer.
At jeg ikke husker så veldig mye hverken den eller andre veien betyr at jeg har definert det som helt greit.

Jeg har et par ganger benyttet Pemier Inn ved Heathrow.
Det er ikke noe fancy-pancy, ingen flotte poenger å tjene eller benytte (unntatt i deres eget program) og ikke mulig å flashe med gyldne kort for oppgradering eller annen spesialbehandlig. Men de har behagelige, moderne rolige rom inkl. frokost til en rimelig pris.

Back