Originally posted by ThomAAs
DPiloter som er å testflyr Airbus,
Originally posted by MartinL
og SAS sitter som vanlig å ser på....
Originally posted by Trety
Originally posted by MartinL
og SAS sitter som vanlig å ser på....
De sitter å ser på hva? At konkurrerende flyselskaper trenger utskiftning og/eller flere maskiner er jo ganske normalt i grunnen. Skulle SAS lage kjempeståhei hver gang en konkurrent (som det er MANGE av) skal kjøpe noen fly?
Jeg regnet litt på dette for en måned siden... Desverre har jeg ikke tallene frikt i minne, ei heller sparte jeg på arket med tall, så ikke skyt meg om jeg bommer nå:colgate:Originally posted by MountainDew
Hvorfor sies det at 737-300 ikke har nok rekkevidde til Kanariøyene når Air Europa pleide å fly med 737-300 fra Skandinavia. Braathens brukte vel 500/400 på charter.
Originally posted by LN-MOW
Flight International viser DY med bestilling paa 7 738'er i sin flaateoversikt i siste nummer ...
Boeings websiter nevner ikke DY i det hele tatt, men det er en UFO-ordre fra 26. juni paa 7 738'er.
Originally posted by brendas
Svar til en post i den andre tråden som ble stengt nå nettopp:
Jeg regnet litt på dette for en måned siden... Desverre har jeg ikke tallene frikt i minne, ei heller sparte jeg på arket med tall, så ikke skyt meg om jeg bommer nå:colgate:Originally posted by MountainDew
Hvorfor sies det at 737-300 ikke har nok rekkevidde til Kanariøyene når Air Europa pleide å fly med 737-300 fra Skandinavia. Braathens brukte vel 500/400 på charter.
Tingen er at enkelte destinasjoner på Kanariøyene har korte flystriper, samt at det er varmt der, og følgelig øker nødvendig rullebanelengde ved en viss TOW, og det kan føre til at TOW må reduseres. I enkelte tilfeller vil en da måtte mellomlande for å tanke, eller ta av med en lavere TOW (dvs kaste av pax.) I hvilken grad en må gjøre dette avhenger også av hva maskinen har som MTOW (DY har tre forskjellige konfiger når det kommer til TOW om jeg ikke husker helt feil.)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.