Info fra Norwegian om fly

Originally posted by CK

et par familiemedlemmer har fløyet Dubrovnik Airline, og det var ingen høydare. "jalla" v ar ordet de brukte

Jeg skjønner ikke helt hva slags problemer folk har med disse maskinene. Har fløyet med to av maskinene deres, og de var helt greie. Flyene var rene, i god stand (så vidt jeg kunne se), grei plass og besetningene hyggelige. Kanskje er en av de andre maskinene slitne. Mitt inntrykk er at FlyNordic maskinene har hatt mer tekniske problemer en de fra Dubrovnik.

Originally posted by DYflyer

Originally posted by CK

et par familiemedlemmer har fløyet Dubrovnik Airline, og det var ingen høydare. "jalla" v ar ordet de brukte

Jeg skjønner ikke helt hva slags problemer folk har med disse maskinene. Har fløyet med to av maskinene deres, og de var helt greie. Flyene var rene, i god stand (så vidt jeg kunne se), grei plass og besetningene hyggelige. Kanskje er en av de andre maskinene slitne. Mitt inntrykk er at FlyNordic maskinene har hatt mer tekniske problemer en de fra Dubrovnik.

Jeg har jobbet med begge to en rekke ganger og sitter igjen med samme inntrykk. Men begge to har meget hyggelig besetning! Noen betenkeligheter har jeg overhodet ikke.
Men du får meg ikke ombord på et egyptisk fly. Har vært bort i litt for mye jala der.

Hilsen,
Laurenz

Kommer det forresten skinnseter a la Norwegian i MD`ene til FlyNordic??? Det hadde vært noe...:D

Vel, faktisk så HAR FlyNordic maskinene som har fløyet for DY i sommer hatt adskillig mere tekniske problemer enn det Dubrovnik Airlines har hatt...

Jeg har også fløyet maskinene i sommer, og vel, det var 12 år siden siste tur i en MD for min del, og maskinene var, som flere sa, noget slitne, og kanskje ikke de reneste maskinene. crewet var ikke på mine 2 flighter t/r Paris ikke de blideste ansiktene jeg har sett, men greie nok. Toalettene var også rene og ordentlige der fremme på CDA og CDB som jeg fløy...

Det jeg kanskje synes DY KUNNE vært flinkere til, måtte vært å opplyst mere underveis via den norske CA/FA/etc at disse er innleid av Norwegian etc og i det hele tatt vist litt mere norsk tilstedeværelse...

På hjemturen ble den norske flyvertinnen opptatt med en passasjer som var mildest sagt ufin og kritiserte både hun og hennes moral, selskapets moral, Kjos' moral ved å leie inn sitat "Denne østblokkdritten" etc......

Er det slik at utleier av fly til Norwegian vil betale eller dele kostnaden ved å leie inn et erstatningsfly om deres maskin må inn til grundig sjekk eller oppgradering?

Om ikke virker det jo helt hinnsides å leie inn en 320 over så lang tid. de må koste vanvittig mye penger!

Originally posted by MartinL

Er det slik at utleier av fly til Norwegian vil betale eller dele kostnaden ved å leie inn et erstatningsfly om deres maskin må inn til grundig sjekk eller oppgradering?

Om ikke virker det jo helt hinnsides å leie inn en 320 over så lang tid. de må koste vanvittig mye penger!

DY leier inn fly som er "fit for fight" d.v.s at i leieperioden skal flyet ikke inn til heavy check. De leier ikke inn fly for en kort periode som skal inn til tungt vedlikehold eller oppgradering , det ville jo være forretningsmessig meningsløst.
Man kan ikke gardere seg mot uhell som setter innleid fly ut av drift for en periode.
Det er ingen som går inn på en utleiekontrakt med eget fly der man må stille med reservefly hvis flyet som er utleid faller fra hverandre med mindre det er snakk om en lang leieperiode , d.v.s. flere år.

Det koster selvfølgelig penger å leie inn en 320 , markedsrater , men ikke vanvittig mye penger. Hadde kostet vanvittig mye penger så ville DY naturligvis ikke gått inn på leie av 320 i dette tilfellet. Da ville man heller redusert på rutetilbudet.

Originally posted by EB

Kommer det forresten skinnseter a la Norwegian i MD`ene til FlyNordic??? Det hadde vært noe...:D

MD´ene forsvinner vel til fordel for 737´er når leasing-perioden går ur, så jeg tror ikke du skal ha for store forhåpninger om oppgradering der.

Og for de som er interessert så er det F-GRSI som i hovedsak skal fly for DY nå i vinter. Med meg ombord :colgate:

Originally posted by ThomAAs

Og for de som er interessert så er det F-GRSI som i hovedsak skal fly for DY nå i vinter. Med meg ombord :colgate:

Hva slags slinger skal du fly ? osl-lpa-osl , med eller uten stopp ?

Originally posted by P.A. VIKING

Hadde vi visst det så hadde jo alt vært bra. Men det har vi ikke fått info om ennå... Og det går akkurat på poeng opp og ned, men en liten forsinkelse og vi går ut på poeng...

Ja noen som har det :) Søkte jeg og, men må nok holde meg på Fornebu istedenfor, og fly 300 en stund til..... Hadde håpet på jomfruturen 31.10... Min bursdag;)

Olav

Hadde vi visst det så hadde jo alt vært bra. Men det har vi ikke fått info om ennå... Og det går akkurat på poeng opp og ned, men en liten forsinkelse og vi går ut på poeng...

t/r samme dag er ikke noe å søke seg til....

Originally posted by 737-800

Å det ligger vel an til stopp ser det ut som....

:cheers:

Originally posted by 737-800

Å det ligger vel an til stopp ser det ut som....

Det er ikke bankers ennå da, så man får se.. Men håpet er der!

Hmmm... Hva i all verden har skjedd med avtaren min??

:cheers:

Kanskje vi sees på premiere turen til LPA 31/10-07 Thomas? :smile2

Airbus 330.

Originally posted by CK
et par familiemedlemmer har fløyet Dubrovnik Airline, og det var ingen høydare. "jalla" var ordet de brukte

Originally posted by ENGM RAMP

På hjemturen ble den norske flyvertinnen opptatt med en passasjer som var mildest sagt ufin og kritiserte både hun og hennes moral, selskapets moral, Kjos' moral ved å leie inn sitat "Denne østblokkdritten" etc......

Slektning av deg CK? :p

F-GRSI
Nesten så det ble fransk griseri utav det, men det er visstnok forbehold de som har nok penger til å reise i en Dassault Falcon 10.

Originally posted by Cedlind

F-GRSI
Nesten så det ble fransk griseri utav det, men det er visstnok forbehold de som har nok penger til å reise i en Dassault Falcon 10.

Flashback fra gammell-Donald: Grisin!

Originally posted by Airbus 330

Kanskje vi sees på premiere turen til LPA 31/10-07 Thomas? :smile2

Airbus 330.

Det kan jo være om jeg får den turen. Det håper jeg på hvertfall :)

Og stopp hadde vært fint. Men jeg/vi vet ikke noe ennå...

Back